Vågar ni vaccinera er mot covid?
Men vad ska vi säga med de få exemplena?
Motsäger inte faktumet dock bara att det är så få att det blir irrelevant och frågande vad det ska berätta för oss och vad användaren skriver.
Men vad ska vi säga med de få exemplena?
Motsäger inte faktumet dock bara att det är så få att det blir irrelevant och frågande vad det ska berätta för oss och vad användaren skriver.
Du ifrågasatte vattkoppors smittsamhet och argumenterade för att det år få fall.
Och där förklarade vi igen att man inte får vattkoppor två gånger, men nu har du valt en svartvit argumentation och ingen vet varför.
Och viruset ger väldigt svåra vattenkoppor om man får det som äldre och sjukhusvistelse är inte alls ovanligt.
Vattenkoppor är mycket smittsamt, man får det bara en gång säger man inom sjukvården då extremt få får det två gånger.
Och de som får viruset två gånger får bältros, som inte heller det är speciellt trevligt.
Får man vattenkoppor som äldre, så ger detta ofta ett mycket svårt sjukdomsförlopp som inte alls ovanligt leder till sjukhusvård.
Svårare än så är det inte, och att det inte har nått med COVID-19 och vaccin har du redan berättat.
Så vad är det du vill ha sagt med vattenkoppor?
Det är ingen som ens vet.
Ointressant då de flesta inte får
Det är fortfarande ingen som vet varför du tjatar så om vattenkoppor, svårt och berätta?
Om du är kunnig, så vet du att man ALDRIG får bältros pga infektion av vattkoppvirus, utan det är en tidigare vattkoppsinfektion där virus ligger vilande i kroppen och kan bryta ut då kroppen har nedsatt immunförsvar, stressad etc
www.1177.se/Skane/sjukdomar--besvar/hud-har-o.../
De med bältros kan däremot smitta.
Vi vet än så länge inte allt om covidviruset, men jag ser vaccineringen som ett, av flera verktyg, att minska smittspridningen och i förlängningen, belastningen på sjukvården. Jag har fått första sprutan och väntar på att ta den andra dosen
Läkarvetenskapen anser vi bara får vattenkoppor en gång, du får ta det med dom.
Dock vet jag inte vad du ska ha sagt med de få, vet du?
Och ja, vaccin mot vattenkoppor är nog rätt bra för de som inte fått vattenkoppor som unga, då vattenkoppor kan ge svår sjukdomsförlopp på äldre och inte alls ovanligt man blir sjukhusinlagd.
Jag gick in på vattenkoppor i tråden och där man lyfte irrelevans, svårare än så är det inte.
Ointressant då de flesta inte får.
Det har vi redan berättat för dig att det inte går att jämföra, då de flesta får bara vattenkoppor en gång i livet
Och för en COVID-19 smittad så tar det 6-8månader innan återsmitta igen kan ske.
Smittspridningen är större på COVID-19 säger du, men ändå har mer haft vattenkoppor
Nej, det går inte jämföra de med smittspridningen i COVID-19 med vattenkoppor och pga så många är immuna.
Extremt simpelt faktiskt.
Vattenkoppor har den till det närmaste 100% spridning i demograferna.
Tycker det är intressant att du glömmer av vad du skriver.
Vattenkoppor är mer välspriden och under decennier på decennier har vi detta.
Det berättar att vattenkoppor är mer smittsam än COVID-19 och med dess ~10% spridning.
Vet inte varför du glömmer av dina gamla inlägg, vet du?