Inlägg från: Anonym (Moa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Moa)

Vågar ni vaccinera er mot covid?

EpicF skrev 2021-08-20 17:05:58 följande:
    Med över 80% vaccinerade så borde vi ha uppnått den berömda flockimmuniteten nu... Och hur man lyckas uppnå flockimmunitet med ett vaccin som inte ger immunitet eller av ett virus som inte ger immunitet det kan ingen svara på...

Menar du att vaccin mot Covid-19 inte kan ge immunitet?

Vad läser du för saker?

Kan du inte länka till såna ställen som du läser sånt härpå? Jag skulle gärna se vilka som skriver så.

• Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-08-20 19:32:25 följande:
    Och du verkar ha glömt eller aldrig vetat om att det inte går att få flockimmunitet av något som inte ger immunitet.

... Tegnell hade fel i mycket.

EpicF skrev 2021-08-21 10:18:42 följande:
    Nej, för du vet hu helt klart bättre än forskningen....

Men du kanske kan förklara hur man uppnår någon som helst immunitet av ett vaccin och ett virus som inte ger immunitet? Var kommer immuniteten ifrån? Ramlar frpn himmelen? Bara poff, mystiskt uppstår?

EpicF skrev 2021-08-21 10:27:58 följande:
    Och hur kommer immunitet av ett vaccin som inte ger immunitet?

Jag undrar verkligen, var kommer detta du säger om att man inte kan få immunitet varken från vaccin eller genomgången sjukdom ifrån?

• Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-08-21 11:40:36 följande:
    Ja, många sjukdom och vaccin ger immunitet. Corona ger det inte.

Så många tvärsäkra uttalanden från en utbildad inom vården.

Var kommer allt ifrån?

• Anonym (Moa)

www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/enbart-ovaccinerade-inlagda-pa-iva-i-augusti

Enbart ovaccinerade covidpatienter inlagda på iva i Skåne

UPPDATERAD IGÅR 14:28PUBLICERAD IGÅR 11:59

På Rapport igår var det ett inslag om en 43-årig tidigare fullt frisk man som legat 6 dagar på IVA. Han ångrade att han inte vaccinerat sig och uppmanade alla att göra det.

www.svtplay.se/video/32099195/rapport/rapport-1-sep-19-30-6

Aktuellt hade också inslag om Covid-19 vaccin:

www.svtplay.se/video/31743830/aktuellt/aktuellt-1-sep-21-00-5&id=eWXvRA1

• Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-09-07 17:53:16 följande:
    Det är inget nytt problem och var så innan pandemin också. Man har för lite personal och för mycket patienter. De iva-ssk och usk som jobbar blit utslitna, där inte återhämtning och förväntas göra dubbelt jobb.

Bra om så många så möjligt kan bli immuna då.

Var läste du att det inte går att bli immun varken genom Covid-19-vaccination eller genom att ha genomgått Covid-19 infektionen. Du skrev att det var någon forskning va? För någon som sa motsatsen (man kan bli immun) visste mer än forskarna...

• Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-09-08 17:14:46 följande:
    Så bra, eftersom dina siffror inte säger ett skit.
    Det är väl inte sant ändå.
  • Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-09-07 19:17:54 följande:
    Nej, man blir inte immun utan vaccinet motverkar allvarlig sjukdom.
    Du menar på fullt allvar att ingen kan bli immun av vaccinet eller av att genomgå en Covid-19 infektion.

Kan du länka till någon källa som stödjer ditt påstående?
  • Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-09-08 17:41:36 följande:
    Jo, det är sant.
    FHM gick ut med häromdagen att alla restriktioner kommer lyftas den 29/9 i Sverige.

En av parametrarna de tagit med när de tog beslutet var hur många i Sverige som nu är vaccinerade.

Så du har helt enkelt totalfel i ditt generella påstående om siffrorna.
  • Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-09-08 20:43:38 följande:
    Finns redan rätt många bevis i tråden.
    Jag tycker mig sett bevis på motsatsen, även i denna tråd, så länka till forskningen du pratar om.
  • Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-09-08 20:45:13 följande:
    Ja, och jag inte sagt motsatsen. Jag har inte ens beröt det ämnet mer än att jag tycker det är idiotiskt.

Siffrorna är på hur många som är vaccinerade. Det bevisar inget mer och inget av det klyban vill att det ska göra.

Du är som en papegoja som dessutom aldrig kan erkänna fel.

Detta har vi ju dragit så mycket att jag faktiskt trodde du lämnat det.

De flesta som har tagit vaccinet har gjort det av helt eget beslut Vi har ej tvångsvaccinering i Sverige Vi kan räkna oss fram till ett estimat på hur många som inte kan/får ta beslutet själva och som om de hade fått det hade tackat nej (det är redan gjort i tråden och visar en mycket liten andel) Dvs i stort sett alla som har vaccinerat sig har också vågat. (men du verkar ha en egen definition av "att våga" Mycket tradigt.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?