• Anonym (Rädd)

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

Vad tänker ni kring vaccinering?

• Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • EpicF
    lokuset1 skrev 2021-07-06 12:15:54 följande:

Personen som intervjuas är sebastian rushworth är INTE emot vaccin, han säger bla tex på sin hemsida

"Overall, the Moderna vaccine does appear to be both effective and safe. Would I be willing to take it? Yes, I would, actually. There is a strong signal of benefit, and zero signal of harm."

sebastianrushworth.com/2021/01/10/are-the-covid-vaccines-safe-and-effective/

(noterbart att han verkar partisk mot just Moderna och inte Pfeizer, om det finns pengamässiga skäl bakom det går bara att spekulera då Pfeixer och Moderna inte skiljer sig nämnvärt vare sig när det gäller skydd eller biverknignar)

Som flera redan skrivit i tråden så dör fler av covid än av vaccinet, det är skäl nog att vaccinera sig.

Ja, det är skäl nog för många att vaccinera sig. Och för endel är det inte skäl nog. För mig var inte det skälet för att jag skulle vaccinera mig.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-06 15:36:05 följande:

Biverkningar uppstår inte magiskt flera år senare.

Jaha, och det har du en vetenskaplig källa på? Eller är det kanske enbart din åsikt, baserad på ingen fakta?
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-06 15:43:37 följande:

Nya vaccinationssiffror är ute.

Antalet doser givna:

2021-07-06 8 732 503

Antalet vaccinerade personer med minst en dos:

2021-07-06 5 302 083 64,7%

Antalet personer som fått två doser:

2021-07-06 3 430 420 41,9%

En lite fråga, vad har det här med trådens ämne att göra? Vad är det vi ska diskutera om antalet vacciner som är givna?
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-07-06 16:33:55 följande:

Och nu sprider du konspirationsteorier??? Gör vad du vill, men sprid inte desinformation!

Eftersom hon inte vill vara med på massvaccinering (för ja, det är massvaccinering!) så är det hennes tyckande, ingen desinformation och konspirationsteorier.
  • klyban
    Ess skrev 2021-07-06 17:14:12 följande:
    VI behöver inte förstå något överhuvudtaget. Jag skiter ett gott stycke i vad du anser om saken.
    Dör som flugor, vilket kvalificerat skitsnack!

Osaklighet berättar aldrig något.

Det är faktiskt ingen som vet varför du inte tar vaccinet och vad detta baserar sig på för fakta.
    Och efter så många försök vi har gjort med dig, så inser jag det aldrig kommer heller.

Dock antalet och tid berättar något som du vägrar ta in.

EpicF skrev 2021-07-06 17:17:58 följande:
    Av döma vad det du skrivit så verkar du inte förstå det.

Om åsikten är farlig utan fakta eller inte spelar ingen roll eftersom det inte är du eller någon annan som bestämmer om folk ska ta covid-19 vaccinet. Det är upp till var och en att bestämma det. Kanske i några fall i samråd med läkare

En åsikt utan fakta berättar inget av värde, då den inte vill beröra faktan som berättar att COVID-19 är farligare än vaccin och med den extrem övertydlighet.

Jaså, är det frivilligt med att ta vaccin, det var något nytt igen.

Ess skrev 2021-07-06 17:19:13 följande:
    Jävla tramserier ni håller på med. Pfizer har fått ett villkorat godkännande för försäljning och de väntar på fler uppgifter ska komma in. Så jo, massexperiment är precis vad det är.
    Källa på det är läkemedelsverkets hemsida.

Pfizers är godkänt vaccin, och alla läkemedel har en uppföljning även efter studierna och godkännandet.

Låter som du blandat ihop saker igen och USA som nödgodkände.

EpicF skrev 2021-07-06 17:25:04 följande:
    Jaha, och det har du en vetenskaplig källa på? Eller är det kanske enbart din åsikt, baserad på ingen fakta?

Har du källa på att det magiskt uppstår biverkningar 5 år senare?
    Jag har åsikten att magi inte existerar, utan fakta är det enda som gör i ett faktabaserat ämne och biverkningar, fantisera om biverkningar är det din åsikt?

3 250 000 000 doser i världen berättar något helat annat.

Hoppas du inte har blandat ihop det med rapporteringen av panderix och den tid det tog att gå igenom materialet.
    Som sen visade sig inte visa någon direkt ökad prevalens av narkolepsi per capita.

EpicF skrev 2021-07-06 17:25:57 följande:
    En lite fråga, vad har det här med trådens ämne att göra? Vad är det vi ska diskutera om antalet vacciner som är givna?

Visar hur många som vågar, kunde du inte räkna ut det själv?

Vad vill du diskutera om antalet vaccinationer, om svaret är inget.
    Så ställer jag mig frågande till din citering av mitt inlägg och dessa Solig

EpicF skrev 2021-07-06 17:27:07 följande:
    Eftersom hon inte vill vara med på massvaccinering (för ja, det är massvaccinering!) så är det hennes tyckande, ingen desinformation och konspirationsteorier.

Ess kommit med en hel hög av desinformation, som att LMV säger något och att detta gör så man iten ska ta vaccinet.
    Men berätta vad är, det ingen som vet.

För en desinformatör gör att sluta diskutera, och istället prata om allt annat än saklighet och som tex åsikters betydelse utan fakta och ad hominem.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-06 17:41:04 följande:

En åsikt utan fakta berättar inget av värde, då den inte vill beröra faktan som berättar att COVID-19 är farligare än vaccin och med den extrem övertydlighet.

Jaså, är det frivilligt med att ta vaccin, det var något nytt igen.

Ja, jag vet att DU tycker det.

Har du källa på att det magiskt uppstår biverkningar 5 år senare?

Jag har åsikten att magi inte existerar, utan fakta är det enda som gör i ett faktabaserat ämne och biverkningar, fantisera om biverkningar är det din åsikt?

3 250 000 000 doser i världen berättar något helat annat.

Hoppas du inte har blandat ihop det med rapporteringen av panderix och den tid det tog att gå igenom materialet.

Som sen visade sig inte visa någon direkt ökad prevalens av narkolepsi per capita.

Eftersom det inte har gått 5 år ännu så vet vi inte om det uppstår biverkningar efter exempel 5 år. Och nej, de uppstår inte "magiskt".

Visar hur många som vågar, kunde du inte räkna ut det själv?

Vad vill du diskutera om antalet vaccinationer, om svaret är inget.

Så ställer jag mig frågande till din citering av mitt inlägg och dessa

Nej, det visar hur många som har tagit vaccinet. Säger ingenting om hur många av de som tvekade, egentligen inte vågade eller var tvärsäkra på att ta det.

Ess kommit med en hel hög av desinformation, som att LMV säger något och att detta gör så man iten ska ta vaccinet.

Men berätta vad är, det ingen som vet.

För en desinformatör gör att sluta diskutera, och istället prata om allt annat än saklighet och som tex åsikters betydelse utan fakta och ad hominem.

Det inte desinformation att ha en egen åsikt.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-07-06 17:51:03 följande:
    Ja, jag vet att DU tycker det.

Eftersom det inte har gått 5 år ännu så vet vi inte om det uppstår biverkningar efter exempel 5 år. Och nej, de uppstår inte "magiskt".

Nej, det visar hur många som har tagit vaccinet. Säger ingenting om hur många av de som tvekade, egentligen inte vågade eller var tvärsäkra på att ta det.

Det inte desinformation att ha en egen åsikt.

Det är faktan som säger det är en ologisk rädsla, inte jag.
    Du verkar missa det var gång om fakta vs. ogrundad åsikt.

Källar inget som inte existerar, det borde även du förstå.
    Och vad som magiskt ska uppstå 5 år senare är det ingen som vet.

Men jag vet att det handlar om den normala läkemedelsgodkännandet tiden, som normalt är flera år, och för det tar tid och gå igenom.
    Inte som här som är ett prioriterat läkemedel och man prioritera med mer mantimmar för gå igenom materialet snabbare och utfallet av 30000-50000 personers studierna.
    Detta är en fantastisk arbetsinsats, och enda du kan prata om saker man redan har avhandlat i detta.
    Verklige udda för en som påstår sig vara utbildad inom området.

Det berättar hur många som vågade ta vaccinet upp tills var datum och rapporteringsdatum.(Noterar ingen diskussion förekommer där heller.)

Jo, desinformation är när man upprepar fel som är fel återgiven fakta, försöker du verkligen berätta du inte vet vad desinformation är heller Förvånad

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Nejnej)
    lokuset1 skrev 2021-07-06 12:15:54 följande:
    Personen som intervjuas är sebastian rushworth är INTE emot vaccin, han säger bla tex på sin hemsida

"Overall, the Moderna vaccine does appear to be both effective and safe. Would I be willing to take it? Yes, I would, actually. There is a strong signal of benefit, and zero signal of harm."

sebastianrushworth.com/2021/01/10/are-the-covid-vaccines-safe-and-effective/
    (noterbart att han verkar partisk mot just Moderna och inte Pfeizer, om det finns pengamässiga skäl bakom det går bara att spekulera då Pfeixer och Moderna inte skiljer sig nämnvärt vare sig när det gäller skydd eller biverknignar)

Som flera redan skrivit i tråden så dör fler av covid än av vaccinet, det är skäl nog att vaccinera sig.
    Är det någon som påstått att han är emot vaccin? Däremot är han emot MASSvaccineringen. Folk verkar ha svårt att förstå den  skillnaden.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-06 18:02:37 följande:

Det är faktan som säger det är en ologisk rädsla, inte jag.

Du verkar missa det var gång om fakta vs. ogrundad åsikt.

Källar inget som inte existerar, det borde även du förstå.

Och vad som magiskt ska uppstå 5 år senare är det ingen som vet.

Men jag vet att det handlar om den normala läkemedelsgodkännandet tiden, som normalt är flera år, och för det tar tid och gå igenom.

Inte som här som är ett prioriterat läkemedel och man prioritera med mer mantimmar för gå igenom materialet snabbare och utfallet av 30000-50000 personers studierna.

Detta är en fantastisk arbetsinsats, och enda du kan prata om saker man redan har avhandlat i detta.

Verklige udda för en som påstår sig vara utbildad inom området.

Det berättar hur många som vågade ta vaccinet upp tills var datum och rapporteringsdatum.(Noterar ingen diskussion förekommer där heller.)

Jo, desinformation är när man upprepar fel som är fel återgiven fakta, försöker du verkligen berätta du inte vet vad desinformation är heller

Fakta behöver inte ha med en åsikt att göra. Detta faller och i många andra fall är faktan irrelevant.
  • Anonym (nja)
    Anonym (Nejnej) skrev 2021-07-06 18:08:40 följande:
    Är det någon som påstått att han är emot vaccin? Däremot är han emot MASSvaccineringen. Folk verkar ha svårt att förstå den  skillnaden.
    Han är för en sak och det är att sälja sin bok

Jag går på logik inte rädsla därför har jag vaccinerat mig, var lite trött och öm i armen men inget annat, det förekommer skrämselpropaganda och rena lögner från folk som inte ens har tagit spruten
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?