• Anonym (Rädd)

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

Vad tänker ni kring vaccinering?

• Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-04 19:11:38 följande:

Ja, alla får ha åsikter, dock är en åsikt utan fakta bakom sig i ett fakta baserat ämne, är bara en åsikt utan grund.

Och där åsikt är ersatt med fakta.

Nej, åsikten är fortfarande en åsikt och ingen fakta.
  • EpicF
    Karlington skrev 2021-07-04 20:32:12 följande:

Detta har redan diskuterats, och är kanske inte så relevant. Ska vi återvända till trådämnet, kanske?

Jaså, det har det?
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-05 20:13:07 följande:

Den åsikten leder till mycket mer död vet vi nu.

Läs tomatsås ovan, så ser du vad en åsikt utan fakta leder till och fakta leder till.

Ja, absolut kan den göra det. Men det är fortfarande individens egna val.
  • Anonym (No)
    klyban skrev 2021-07-05 20:44:47 följande:

Ja, detta var dock en prioriterad läkemedel som man prioritera och gå igenom studierna.

Ja, det tar några år i vanliga fall, här allokerade man om och gjorde det snabbare och av en enda anledning xxxxx!

xxxxxx = PANDEMI = 4000000 döda, det fick dom att prioritera dessa läkemedel.

Och ~3,22 MILJARDER doser givna och +6 månader OCH världens mest övervakade läkemedel idag, är mer än nog för inse att den medicinska nyttan överstiger sjukdomens skada med GIGANTISKA mått.

Så vitt jag vet har man inte uppfunnit en tidskapsel så man kan helt enkelt inte gjort en långtidsutvärdering. Det kvittar om det är 20biljarder doser, Vad är det i tid och antal som du omöjligen kan se skillnad på?
  • klyban
    EpicF skrev 2021-07-05 23:10:38 följande:
    Nej, åsikten är fortfarande en åsikt och ingen fakta.

Vi ser vad fakta säger, 18000 döda kontra 150 av COVID-19.
    Men helt sant, åsikter har inget med fakta och göra här, och det är därför det är så ologiskt att sälla sig till dessa 18000 och inte vilja vara i den grupp med endast 150 som den amerikanska studien.

Och åsikter är betydelselösa inför fakta som detta.

EpicF skrev 2021-07-05 23:12:20 följande:

Inte kan, det gör, det är vad fakta säger:
    Men såklart åsikten vill undvika fakta som detta, undra varför man har en åsikt som innebär fler dör med den åsikten.

Så vad vill man ha sagt med säga en åsikt som dödar så otroligt mycket mer?
    Att man vill dö?(Undrar då jag inte förstår åsikter som dödar en själv och som grupp).

Fakta gör den åsikten irrelevant och en konspiration och desinformation när den sen upprepas igen.

EpicF skrev 2021-07-05 23:12:20 följande:

FAKTA berättar detta, inte åsikten.

Det är ologiskt att sälla sig till den grupp så många dör, och inte med de som så få dör.
    Betyder den åsikten man vill öka risken för att dö, för det är vad den åsikten betyder.

Anonym (No) skrev 2021-07-06 01:17:25 följande:
    Så vitt jag vet har man inte uppfunnit en tidskapsel så man kan helt enkelt inte gjort en långtidsutvärdering. Det kvittar om det är 20biljarder doser, Vad är det i tid och antal som du omöjligen kan se skillnad på?

Ledsen, inget du skriver har någon logiskt grund.

Tid har gått, antalet doser är gigantiska och vi vet att du har fel.

Och att du inte förstår varför studier tar par år i vanliga fall och att det går snabbare nu när man prioriterar läkemedlet.
    Du är perplexande faktiskt, kan det vara så att du inte förstår vad prioritera är?
    Och varför inbillar du dig att biverkningar ska magiskt uppstå flera år senare?
    Undrar för i vanliga läkemedel så går studien snabbt i själva givandet, och sen sitter man med papper resten av tiden för utvärdering.

Och vad inbillar du dig händer om större delen av detta pappersarbete sköts av massor av utvärderar istället för ett få?

Verkar som du inte vill se vissa saker, antar du har en agenda och med tanke du ignorerar så mycket fakta.
    ~3 220 000 000 doser givna och tid nog att se, och detta ska du låtsas bort.

Nej, det kan du inte!!!!!

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    molly50 skrev 2021-07-06 00:39:23 följande:
    Har idag fått första sprutan och känner ingenting.  

Vilken fick du?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Mona)

Jag fick min första dos igår och jag har bara lite ont i armen 

• EpicF
    klyban skrev 2021-07-06 05:59:54 följande:

Vi ser vad fakta säger, 18000 döda kontra 150 av COVID-19.

Men helt sant, åsikter har inget med fakta och göra här, och det är därför det är så ologiskt att sälla sig till dessa 18000 och inte vilja vara i den grupp med endast 150 som den amerikanska studien.

Och åsikter är betydelselösa inför fakta som detta.

Inte kan, det gör, det är vad fakta säger:

Men såklart åsikten vill undvika fakta som detta, undra varför man har en åsikt som innebär fler dör med den åsikten.

Så vad vill man ha sagt med säga en åsikt som dödar så otroligt mycket mer?

Att man vill dö?(Undrar då jag inte förstår åsikter som dödar en själv och som grupp).

Fakta gör den åsikten irrelevant och en konspiration och desinformation när den sen upprepas igen.

FAKTA berättar detta, inte åsikten.

Det är ologiskt att sälla sig till den grupp så många dör, och inte med de som så få dör.

Betyder den åsikten man vill öka risken för att dö, för det är vad den åsikten betyder.

Att vaccinet är frivilligt och att var och en själv bestämmer om de ska ta det eller inte, är fortfarande inget du förstår? Seriöst?!
  • Anonym (Nejnej)

"Hej mina vänner!

Jag skulle uppskatta om ni tog er tid att läsa detta inlägg, för att jag bryr mig om er! Det finns så mycket att skriva och jag vet att det blir omöjligt att hålla det kort. Men jag önskar att få några minuter av din tid!

Minns ni när man gick i skolan och tyckte att det kändes som att man aldrig skulle ha nytta av all engelska man tvunget skulle lära sig, att man skulle kunna läsa statistik/tabeller, räkna ut procent och för att inte tala om att man alltid tvunget skulle källgranska?

Jag känner mig extra tacksam som bor i Sverige och har lärt mig allt detta under åren i skolan och jag önskar att fler av människorna i min närhet använde sig av denna kunskap!

Förstår du vad jag pratar om? Kanske inte, så låt mig förklara!

(Jag kommer använda kodord för att slippa bli avstängd då sociala medier inte gillar när man delar fakta rörande detta ämne)

Du som väljer att vaxx!nera dig...

Har du läst på? Och då menar jag inte om du har lyssnat på media eller någon du känner som sagt något, utan har DU LÄST på? Faktum är att tillverkaren själv ber dig göra det: ?Läs noga igenom denna bipacksedel innan du får detta v4xx!n. Den innehåller information som är viktig för dig?.

Jag hoppas du har läst på så att du kan basera DITT val om v4cc!nat!on på den individuella nyttan och risken!!

Gör du det ?för att alla andra gör det?? och för att ?du vill kunna resa??.

I så fall tycker jag att du gör det av fel anledning! Resa kan du göra ändå med negativt test!

Jag har spenderat väldigt många timmar på att läsa om detta och jag är orolig att ni är så många som vågar ?kavla upp? utan att faktiskt läsa på. Utan att ifrågasätta.

Dagligen möter jag människor som tror att detta är ett godkänt v4xxin.

Jag dömer inte dig ifall du också trodde det eftersom det är så det formuleras på de flesta hemsidor och i media. Man väljer nämligen bort att skriva ?villk0rat? framför. Skrämmande att man ens får utesluta ett ord som har en så stor betydelse i sammanhanget!

Om vi vill gå in och läsa på FHM?s hemsida så står det inte något om ett villk0rat godkännande. För att hitta den informationen får man ta sig vidare till EMA?s hemsida och som om inte det är nog behöver du klicka in på vilket v4xxin du vill läsa om, sen behöver du öppna dokumentet som heter ?med!cinsköversikt?. Först då hittar du att det är ett ?villk0rat godkännande?.

Här kommer lite exempel på vad vi hittar i dokumenten på EMA?s hemsida:

?Eftersom C0m!rn4ty har godkänts enligt reglerna om ?villkorat godkännande? ska företaget som marknadsför C0m!rn4ty fortsätta att lämna resultat från huvudprövningen, som kommer att pågå i två år.?

(Den slutliga kliniska försöksrapporten ska lämnas in December 2023!!)

?Det är för närvarande inte känt hur länge skyddet som C0m!rn4ty ger varar. De personer som v4xx!nerades i den kliniska prövningen kommer att fortsätta följas upp i två år i syfte att samla in mer information om skyddets varaktighet.?

?Det är ännu inte känt hur v4xx!nation påverkar spridningen av S4R8 - Co\/ - 2 - v!ru8et i samhället. Det är heller inte känt ännu i vilken grad v4xx!nerade personer fortfarande kan bära på och sprida v!ru8et.?

Jag fick förra veckan hem ett ?kavla upp?-utskick från Region Skåne där de uppmanar till att v4xx!nera sig och stod: ?v4cc!nat!0n hjälper till att minska sm!ttspr!dn!ngen?.

Låt mig då hänvisa till tillverkares egen info: ?Det är ännu inte känt hur v4xx!nation påverkar spridningen av S4R8 - Co\/ - 2 - v!ru8et i samhället. Det är heller inte känt ännu i vilken grad v4cc!nerade personer fortfarande kan bära på och sprida v!ru8et.?

Jag mejlade Region Skåne och bad om hänvisning på underlag till påståendet. Har fortfarande inte fått något svar...

Yngre människor med normalt immunförsvar tillhör inte någon riskgrupp! Källa på det? Visst! FHM! Det är här kunskapen av att läsa statistik och räkna procent kommer in. Vi kollar min egen åldersgrupp som exempel: 30-39år.

Sjukd0msfall: 191639st.

Risken att avlida med ?C? (ja MED ?C? inte av, kommer till detta senare) är 0.02%.

Vi har alltså en tillfriskningsgrad på 99.98%!!!!!

Och då tycks det ändå vara läge att propsa på att vi ska ta ett V4xx!n? Är du kanske en som ?gör det för att kunna träffa mormor??. Okej, men låt mig då påminna dig om det jag tidigare citerade från tillverkaren, att man inte vet hur det påverkar sm!ttspridningen och att det inte heller är känt i vilken grad du bär och sprider v!ru8et trots v4xx!n.

Nyligen offentliggjorde FDA att man skulle lägga till en varning efter att CDC rapporterat att hjärtinflammat!on är vanligare (hjärtmuskel!nflammation eller !nflammation i hjärtsäcken) bland unga vuxna och barn efter att de fått något av de båda v4xx!nen (från M0dern4 eller Pf!zer) vilka riktar in sig på mRI\IA.

-Nej tack, det står jag gärna över!

Är du gravid? Planerar att bli? Eller ammar du? Då kanske det är bra att veta att det finns ?inga data tillgängliga? om huruvida v4xx!net passerar placenta(moderkaka) eller utsöndras i bröstmjölk.

Och om vi ska återgå till den där statistiken? Hur räknar man då statiken på avlidna? Jo, statistiken visar antalet personer med lab0ratoriebekr¨ftad c- I9 som avlidit, oavsett dödsorsak. Dödsf4llen har antingen rapporterats avlidna av behandlande läkare eller har enligt f0lkbokföringen avlidit inom 30 dagar efter en c-I9 diagnos.

Vilket innebär att i statistiken har man avlidit MED ?C? INTE AV.

-R0bert W M4l0ne (uppfinnaren av m-RI\IA v4xx!n) går ut och varnar för det som händer just nu. Oroväckande om du frågar mig!

Det finns massor av statistik att läsa! D¨dsfall, b!verkningar, !ntens!vv*rdade osv... Det vi dock inte har någon som helst aning om är vilka långtidsb!verkningar som väntar. Jag vågar inte vara med på detta tåget, det finns alldeles för stora risker för min egen del - som dessutom varit post!tivt testad för C. Men det där med t-celler är en helt annan historia och det går jag inte in på i detta inlägg. Jag kan dock tipsa dig som testats pos!tivt att ta en titt på det samt fl0ck!mmun!tet! ;)

Jag väljer att stänga av kommentarsfältet eftersom jag vill hålla inlägget till faktan och statistiken.

Källor: FHM, CDC, EMA, FDA.

Fritt att dela. :) "

Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?