klyban skrev 2021-09-01 17:02:10 följande:
Utveckla hur du fått den inbilla, ser inte ett enda ord som når til en sån punkt och med min grundläggande självklara saker som alltid är underförstådda.
Okey, det var det sagt, så vad är detta du frågar, du får vackert utveckla, för det du skriver är väldigt konstigt.
Om nu du inte pratar om tex de som fått hjärtstopp och är döda, och som man då återupplivar.
Är det detta du menar med att dö två ggr, undrar då du glömde av att berätta vart du fick detta ifrån.
Eller har du som vanligt missförstått och fyllt i själv?
Tobben skrev 2021-09-01 08:05:26 följande:
Nu kommer jag inte ihåg källan, men jag har för mig att det var över 90% av de som dött i USA som tagit läkemedel. Tänk om de varit vaccinerade istället.
Nu är det djurmediciner, desinfektionsmedel och andra "mirakelmediciner" som antivaccer promotar och sen dödar och skadar folk.
Det är alltid intressant med proffsmissförståare och man ställer sig frågande hur de komemr fram till något och genom undvika fakta om dessa galna mirakelmediciner man promotar och som skadar och dödar.
Hade man varit vaccinerad i USA, så hade man bara stått för ~1% av dödsfallen.
Glöm inte av korrekt fakta.
Men ja, tänk om de hade varit vaccinerade, så hade de sluppit att ta hästmediciner och hamna på sjukhuset med svåra problem.(Men vet att det var just denna delen vi skulle undvika nå fram till, men nu är vi redan här.)
82% är de, och i USA och Italien så berättar man att de som dör är till ~99% ovaccinerade.
Men det är en intressant fråga och med tanke på den desinformation som som en dimma runt vaccin och denna om att i vilken nivå man smittar som vaccinerad och smittad.
Och nu när jag läste igår att de som får det värst är de med mest virus i lungorna, och vaccinet skyddar mot svårt sjukdomsförlopp.
Det låter i mina öron att det är DEFINITIVT en möjlighet att en vaccinerad kan ha mindre virus som smittad än en ovaccinerad och att en ovaccinerad smittar mer än en vaccinerad smittad.
MEN MEN MEN MEN, detta kommer vi inte få ett riktigt bra svar på ett bra tag, så vi får nog återkomma när många studier har ramlat in och se vad det är det handlar om verkligen.
Desinformation flödar bra på denna, så fakta är viktigt.
Tobben skrev 2021-09-01 16:24:35 följande:
Jag vet flera inom vården från uska till läkare som väljer att inte vaccinera sig och som hävdar att problemen på sjukhuset inte beror på corona utan på personalbrist. Personalbristen beror i sin tur på sänkta löner och försämrade vilkor.
Men det är säkert påhittat från deras sida och en del av deras antivaccplan. Det vore intressant att veta vad deras agenda är.
Typisk antivaccer propaganda, och ingen jag träffat sm varit på IVA håller med dig, inte heller någon annanstans heller som jobbar direkt med svåra COVID-19 patienter.
En jag träffade sade att nej, jag tänkte inte ta vaccinet och efter våran erfarenhet med pandemrix.
Och sen sade efter ett arbetspass på IVA, så fanns inte längre en tvekan längre om ta vaccin eller inte.
Samma här och en del har jobbat med denna IVA-vård och berättar det gjorde den minitvekan de hade till ett solklart ja.
Man borde sätta alla antivaccer på ett IVA arbetspass och se vad de kämpar så hårt att existera och den död som nu sker i IVA-vården av de ovaccinerade.
Men denna desinformation av tobbe är lite tröttsam, dock enkel se rätt igenom.
Du skrev att de dör ofta i USA. Hur många gånger är ofta?