Vågar ni vaccinera er mot covid?
Mitt barns farmor fick 2 doser A-Z i våras. Hon fick inga biverkningar alls.
Hon är väldigt nöjd med att vara full-vaccinerad.
Mitt barns farmor fick 2 doser A-Z i våras. Hon fick inga biverkningar alls.
Hon är väldigt nöjd med att vara full-vaccinerad.
Det är inte konstigt alls det är enligt den data och statistik på den data som finns.
Äldre är i riskgrupp för Covid-19. Och de fåtal rapporter om blodproppar i kombination med blödning har framförallt rapporterats hos yngre.
Följande skriver FHM
"I mitten av mars pausades användningen av vaccinet på grund av en utredning angående ett fåtal fallrapporter om blodproppar i kombination med blödning. Den misstänkta och sällsynta biverkan har framför allt rapporterats hos yngre personer.
Efter Europeiska läkemedelsmyndighetens (EMA) utlåtande och avstämningar med experter i både Sverige och andra länder beslutade Folkhälsomyndigheten att återuppta vaccinationerna för personer 65 år och äldre.
I Europa har Vaxzevria getts i över 20 miljoner doser. Vaccinet ger ett mycket bra skydd mot allvarlig covid-19. Det bedöms minska smittrisken och bidra till att minska spridningen av covid-19 i samhället."
Att skriva att det inte kan finnas NÅGON enda människa som har nytta av detta vaccinet är inte bara felaktigt utan även urbota dumt skrivet, rentav korkat.
Länder har fightats om A-Z och satt upp tullar så vaccinen inte ska lämna landet utan det egna folket ska få vaccinet först. Det är mycket tragiskt att några har dött, men det är fortfarande så att många många har haft nytta av vaccinet och alldeles säkert har det räddat liv.
Varför borde man inte göra skillnad menar du?
Eller har du inga belägg. Är det din "åsikt", då kan man tydligen skriva vad som helst tom att vi tvingar i äldre vaccin fast vi inte har tvångsvaccinering.
Ja, du är helt fri att vänta alla de år som behövs.
Många anser att de inte har den lyxen att isolera sig så länge. Du vet någon i familjen man måste jobba/gå i skola och därmed röra sig i samhället ibland.
Du skrev att det inte kan finns någon enda människa som kan ha nytta av vaccinet.
Jag gav dig ett exempel på en i min närhet som haft nytta av vaccinet.
Om smittspridningen ökar i samhället ökar förstås risken för alla i riskgrupp.
Vilket respektlöst handlande under en pandemi!
Hur många var sjuka under lång tid?
Hur många har fått skador?
Hur många har fått permanenta lungskador? Kan dessa permanenta lungskador leda till ett förkortat liv?
Hur stor procent tycker du är OK dör, eller får skador?
Jag tror jag börjar förstå dig nu.
Du tycker att viruset ska ha sin gång, ska vi heller inte försöka rädda de som hamnar på IVA pga Covid-19?