klyban skrev 2021-10-05 17:30:24 följande:
Ett mycket effektivt vaccin, som gör att de vaccinerade som står för 84%(En dos) 77,4 två doser, står endast för 10% av sjukvården.
Men såklart är man ute efter 100% när inte ens studien berättade det var 100%, så kanske man inbillar sig det inte är effektivt.
Siffrorna talar emot dig varje gång nu på den.
Vaccinen är MYCKET effektiva, och inget du kan göra åt det.
Varför du kommer med desinformation är ner bra fråga, men det är oftare och oftare nu du för desinformation och man måste fråga sig varför, är fakta för jobbigt?
Fakta om vaccinens effektivitet, är lika relevant vart än ifrån världen det kommer och som även Sverige sen bekräftar med vem som belastar sjukvården och att de ovaccinerade är dominerade på IVA, utan tom en majoritet av alla fall där.
Du vet FAKTA!
Sant, det ifrån Maj är fortfarande lika galet fel, vattkoppor är inte mindre smittsamt än COVID-19, alla vet det utom den som är utbildad inom sjukvård och omsorg konstigt nog.
Återigen, hade det varit så effektivt som DU vill påskina så hade vi bara behövt en dos. Ingen har pratat om 100% effektivitet. Det går inte att få med detta vaccinet.
Varför skulle fakta vara jobbigt?
I Sverige har vi också dem med COVID-19, fullvaccineradr som ligger på IVA. Så också i USA och Italien.
Vi vet redan vad du skrivit, och det tar samma väg som vanligt, du låtsas om att det inte existerar, som tex vattkoppor....
Nej, du vet inte vad jag har skrivit. Det jag har skrivit existerar i allra högsta grad och finns bevisat i tråden.
Det måste vara ett extremt ineffektiv vaccin som man måste vaccinera 4ggr under 5 år.
Det är ju trots allt ditt påstående att det definierar ett ineffektivt vaccin som måste upprepas mer än en gång, och då 4, herre gud, det måste vara det mest ineffektiva vaccinet på jorden.
Du måste då anse samma om stelkrampsvaccin
Det är trots allt dina ord.
Men dom ändrar inte att COVID-19 vaccinen är mycket effektiva, det berättar vem som dör av COVID-19 eller som ligger på IVA.
Och varför protesterar du emot vaccinens effektivitet mot COVID-19, är du antivaccer och inte vill folk ska veta hur effektiva COVID-19 vaccinen är?
För detta nu är ren desinformation av dig och förminska hur effektiva de är, men kanske det är en ny svartvitt argument, där om det inte är 100% effektivt, så är det 0%.
Polio vaccinet är effektivt då vi inte haft ett enda inhemskt fall sedan 1977. Och ja, poliovaccinet ges på fyll vad 5månader, 12 månader och 5 år. Första dosen vid 3 månader. Poliovaccinet är också ett levande försvagat vaccin och ska därför ge så ofta för att uppnå effekt. COVID-19 vaccinet är inte levande och ges hittills 2 gånger, 3 gånger för dem i riskgruppen.
Och återigen, hade det var så effektivt som DU vill påskina hade vi bara behövt en dos.
Jag har inte protesterar mot vaccinets effekt, men fakta är att man kan både få covid-19 och smitta vidare trots två doser vaccin. Förmodligen även vid 3 doser.
Mott påstående att ett ineffektivt vaccin definieras av att ges fyra gånger? Var då? Jag hittar inte var jag påstått det
Fullvaccinerade kan både dö med covid-19 och ligga på IVA med covid-19.
Effektivt innebär inte att det måste vara 100% effektivt. 80% effelt duger mycket väl.