klyban skrev 2021-09-10 20:09:08 följande:
Du glömde igen berätta vad det är jag ska svara på sakligt.
Och det jag citerade av dig, det fanns precis INGENTING att svara på sakligt där.
Så kommer det ta lång tid på vad jag ska svar på sakligt?
Dock vet vi att Norrbotten berättar om sina ~4000 rutinmässigt inställa operationer att många IVA-fall aldrig kommit till IVA pga dessa inställda.
Så där vet vi att dina random inställda operationer, inte ens kommer nära det som nu skett under pandemin.
Men jag och som alla andra i tråden vet att inget svar någonsin kommer och av beprövad erfarenhet.
DEM INLÄGGEN SOM ÄR TILL DIG. Hur kunde du missat det? Det var det enda som stod i inlägget.
Många av inläggen du citerade var inte till dig. Handlade inte om dig. Var inte frågor du kunde svara på.
Vad Norrbotten (för att vara helt korrekt; Region Norbotten) berättar är totalt irrelevant. Det är väl rätt självklart att iva-fall som inte existerar aldrig kommer till iva... hade varit väldigt udda om de gjorde det.
Mina random inställda operationer? Där jag jobbar har det varit rutinmässiga inställda operationer (observera, inte random utan rutinmässiga inställda) operationer I mer än två år pga personal- och platsbrist. Inte pga pandemin.