Inlägg från: Hoppas2022 |Visa alla inlägg
  • Hoppas2022

BIM Juni

mangelica skrev 2021-05-19 06:57:08 följande:

Skulle aldrig börjar med äl tester haha xD blir bara förvirrad.

Tog ju första testet igår på CD 9 och fick mig en stock då det va så starkt. Fortsatte testa under dagen och kändes som det blev svagare. Testade nu imorses igen och tycker fortfarande det är ganska starkt men svagare än igår morse. CD 10 idag och ska ha äl om några dagar. Enligt min NC app så ska jag ha äl på CD 15. Vilket jag brukar ha. Så känns skit konstigt att om jag skulle lita på att äl har varit måsten den ha inträffat typ CD 8. Jag fortsätter testa och hoppas på det bästa!

Jag skulle tolka det som att du inte haft äl ännu. Det är svårt det där med äl test, ganska individuellt hur de fungerar. Har läst att somliga aldrig får positivt utslag men blir gravida ändå och andra har positiva test flera dagar i rad. Lita mer på hur din cykel brukar vara och fortsätt testa så får du säker positivt utslag om några dagar. Jag tror man behöver testa några cyklar för att lära känna sin kropp och hur ens egen LH går upp och ner innan äl. Förresten så är det bättre att testa mellan kl. 10-20 eftersom LH är mer aktivt då. Jag brukar testa en gång mellan 10-12 och en gång mellan 18-20. Igår fick jag en stark stegring från förmiddags testet som var knappt synbart till kvälls testet som nästan var positivt. Förväntar mig ett positivt test idag :) annars imorgon.
  • Hoppas2022
    MBL1712 skrev 2021-05-19 15:28:27 följande:

Hoppas vi kan få till lite mys idag! :p

Lycka till :)

Själv hade jag svagare test idag, ska testa ikväll med eftersom jag känner starka äl symtom. Misstänker att äl är imorgon eller senast på fredag :)
  • Hoppas2022
    mangelica skrev 2021-05-19 18:31:09 följande:

Lycka till! Hållet tummarna :).

Tank att man i en sån här grupp hejjar på varandra för sexytime haha xD så sjukt men sant! Hehe vi vill varandra väl :).

Haha ja, ni får heja på mig med nu :D fick positivt äl test nu på kvällen så nu är det bebisverkstad i kväll och imorgon :)
  • Hoppas2022
    MBL1712 skrev 2021-05-19 20:46:38 följande:

Haha heja heja :p ja man e lite galen när det e bebisverkstad på gång :p

Min man fick tyvärr lite prestationsångest så det gick sådär haha

Vi får också försöka få till imorgon med ;)

Hoppas det går bättre idag :) heja heja :D inte lätt för männen att prestera när det behövs.
  • Hoppas2022
    mamma8212 skrev 2021-05-20 06:09:04 följande:

Som en klocka på dag 16, positivt äl test :)

Jag använder digitalt, detta är stickan inuti ;) Även om jag känner av min ägglossning är det kul att testa, har förstått att jag väldigt snabb stegring, från en dag till en annan.

Lycka till :) tror jag skrev i andra tråden med till dig. Förresten har jag med fått snabb stegring dessa två cyklar jag testat så jag kommer nog fortsätta testa mig två gånger om dagen de kommande cyklar.
  • Hoppas2022

Jag fick ägglossning sent igår kväll precis som jag anade att jag skulle ha! Men tyvärr så var min man helt slut efter jobbet och somnade så det blev inget sex igår. Får väl hoppas på att det räckte med i förrgår då men tror inte det med tanke på att vi inte är så fertila.

• Hoppas2022
    MBL1712 skrev 2021-05-20 20:02:30 följande:

För mig ser det där ut som att det skulle kunna vara positivt om bara några timmar ;) Så här såg mina ut

Wohoo det sista ser ju positivt ut :D är det digitala?
  • Hoppas2022
    mangelica skrev 2021-05-21 06:21:58 följande:

Asså nu är jag såååååå confused! Haha xD tog ett nytt äl test nu och nu är ju strecket knappt synbart igen! xD. Vad händer! Ska se om jag lyckad hålla mig från att dricka mer kaffe nu och ta ett nytt vid kl 12-13 idag men vafan betyder detta? Haha xD CD 12 idag. Temperaturen fortsatt låg. Jaja Haha så förvirrad xD

Du kanske har som jag då. Jag får en sänkning och nästan helt blanka test dagarna innan min stegring kommer. Sen stegrar det i två dagar och jag får positivt på kvällen på andra dagen. Jag tar två test om dagen annars hade jag inte sett min stegring eller det positiva testet.
  • Hoppas2022
    mangelica skrev 2021-05-21 08:42:24 följande:

Ja kanske det är så. Jag får prova igen senare under dagen här, och kanske ikväll. Och fortsätta helt enkelt haha. Jag bör få positivt typ idag eller imorgon om min beräkning är rätt. Eftersom positivt test får man väll typ 1-2 dygn innan själva ägglossningen. Och jag bör ha ägglossning på dag 14 eller 15. Dag 12 idag son sagt :).

Spännande :) ja bara testa på nu idag och imorgon så dyker det säkert upp ett positivt test snart :)
  • Hoppas2022
    mamma8212 skrev 2021-05-21 08:49:34 följande:

Försök få till det idag annars, testet visar ju positivt innan äl kommer :)

Kommer tyvärr inte hinna inom de 24 timmar ägget lever. Ägget släppte igår vid 23-24. Barnen har olika läggtider så vi skulle isåfall få till det vid 24 ikväll vilket är försent. Men jag får hoppas på att det räckte med sex i förgår ganska precis 24 timmar innan ägget släppte.
Svar på tråden BIM Juni