BIM Juni
mangelica skrev 2021-05-19 06:57:08 följande:
Skulle aldrig börjar med äl tester haha xD blir bara förvirrad.
Tog ju första testet igår på CD 9 och fick mig en stock då det va så starkt. Fortsatte testa under dagen och kändes som det blev svagare. Testade nu imorses igen och tycker fortfarande det är ganska starkt men svagare än igår morse. CD 10 idag och ska ha äl om några dagar. Enligt min NC app så ska jag ha äl på CD 15. Vilket jag brukar ha. Så känns skit konstigt att om jag skulle lita på att äl har varit måsten den ha inträffat typ CD 8. Jag fortsätter testa och hoppas på det bästa!
Jag skulle tolka det som att du inte haft äl ännu. Det är svårt det där med äl test, ganska individuellt hur de fungerar. Har läst att somliga aldrig får positivt utslag men blir gravida ändå och andra har positiva test flera dagar i rad. Lita mer på hur din cykel brukar vara och fortsätt testa så får du säker positivt utslag om några dagar. Jag tror man behöver testa några cyklar för att lära känna sin kropp och hur ens egen LH går upp och ner innan äl. Förresten så är det bättre att testa mellan kl. 10-20 eftersom LH är mer aktivt då. Jag brukar testa en gång mellan 10-12 och en gång mellan 18-20. Igår fick jag en stark stegring från förmiddags testet som var knappt synbart till kvälls testet som nästan var positivt. Förväntar mig ett positivt test idag :) annars imorgon.