• Lilila

BIM Juni

Hejsan. Även jag har precis genomgått ett tidigt missfall (v7) och hoppas på ett nytt plus i juni. BIM 8/6. Har försökt i 8 månader nu, genomgått tre plus och tre tidiga missfall på den tiden. Så nu måste det gå bra!

• Lilila
    MBL1712 skrev 2021-05-17 19:56:38 följande:

Åh vad tufft! Jag hoppas det här blir din månad och att det går hela vägen!

Tack detsamma till dig!
    Hoppas2022 skrev 2021-05-17 21:19:09 följande:

Beklagar dina missfall! Har för mig att man kan få en utredning efter tre missfall? Är inte helt säker på saken men kan vara värt att kolla upp.

Tack för omtanken. jag har också läst att efter tre missfall i rad så får man göra en utredning. dock var jag aldrig i kontakt med vården vid det första missfallet så det finns inte registrerat någonstans. har försökt kontakta gyn för att få mer klara svar på vad som gäller men kan inte ens få en telefontid. måste försöka ringa direkt när de öppnar imorgon och hoppas på bättre lycka då.
  • Lilila
    ugglans skrev 2021-05-31 06:59:33 följande:

Hade varit kul att höra en liten uppdatering av alla!

Vad är du på för dag nu? Hur mår du? Några symtom? :)

Nu är jag på ÄL+6 ca. Har varit helt inställd på att det inte kommer bli något den här månaden då jag månaden innan gick igenom ett missfall och kroppen ev inte är redo ännu. Men tror att jag fått ÄL enligt plan, ev någon dag innan och prickade in med sex under denna 5dagars period så egentligen är det ju möjligt ändå att det kan gå vägen. Har dock inte haft den känslan, kanske är lite extra negativ pga missfallet. Nu har jag dock fått ilningar på vänster sida av underlivet, igårkväll, inatt och på morgonen. Har övergått i lite molvärk/ilningar.

Brukar inte ha så mellan ÄL-mens, om något så precis dagen innan mens i så fall. Så hoppet har tänds lite ändå! Hur mår du själv?
  • Lilila
    ugglans skrev 2021-05-31 16:36:26 följande:

Tråkigt att höra om missfallet. Hoppas denna månad ger dit ett nytt plus som väljer att stanna.

Jag är också på äl+6 och känner desamma som dig, ilningar på vänster sida under gårdagen, inatt och idag. Men jag vet inte heller om det brukar vara så då det är min första cykeln. Återstår att se!

När vågar du dig på att testa?

Ja men så otroligt svårt att veta,blir knäpp! Har tänkt vänta till BIM denna gången (8/6) men vet inte riktigt om jag kommer kunna hålla mig. Vill inte göra för stor grej av det nu och bli besviken. Har haft flera missfalls på rad så försöker att inte göra för stor sak av det, att bli gravid är en sak men sen att få behålla barnet är en helt annan för mig just nu.

Hur tänker du med testandet?
  • Lilila

Wow vad många ni är som har plussat, grattis!

Själv är jag på ÄL +9 idag. Imorse var jag påväg att testa trots att jag sagt till mig själv att inte testa förens BIM. Slutade med att jag hade urinen i en mugg, oöppnat test i min hand men sen kom jag på att det helt omöjligt kan vara positivt ännu. Så jag la tillbaka testet och hällde ut kisset. Nu kan jag hoppas i några dagar till åtminstone. Kanske inte klarar att hålla mig till BIM på tisdag men ska åtminstone hålla mig tills på söndag.

Varför får man sån hets i slutet av perioden med testandet... låt söndagen komma snabbt!

• Lilila
    Salladen skrev 2021-06-03 08:56:44 följande:

Haha, jag älskar att du hejdade dig själv. Väldigt starkt gjort, väntan är så jobbig!

Haha ja jag kände mig minst sagt som en mental superhjälte :-P

När har du BIM?
  • Lilila

Uppdaterat listan

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket) PLUSSAT

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)

2/6 Anonym(Ilse), 34 år (3e försöket)

3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket) PLUSSAT (tidigaste positiva test 28/5)

3/6 Skuggviol, 31 år (1a försöket, 2a barnet)

3/6 eller 4/6 Wilmisenn, 22 år (3e försöket, 1 MA, 1 missfall) PLUSSAT (tidigaste positiva test 1/6)

4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)

4/6 Ssaarraa (1a försöket, 2 barn)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

5/6 E, 28 år (första försöket - första barnet)

6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket

7/7 Frokenaries (1a försöket, tredje barnet)

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

7/6 juniprinsen, 37 år (2a riktiga försöket)

8/6 Lilila, 33år (försökt sen november, 3 missfall) tredje barnet

8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)

8/6 Ugglans, 23 år (1a försöker, andra barnet)

11/6 Viola94, 27 år (1a försöket, första barnet)

13/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)

15/6 Rårakan, 36 år (2a försöket, barn nr 3)

19/6 Salladen, 31 år (2a försöket, första barnet)

20/6 senapp, 33 år (3:e försöket, 1 MA)

22/6 Sweetjelly, 32 år (4e försöket)

24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)

26/6 Monkan93, 27 år (1:a försöket, andra barnet)

27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)

29/6 mariamariamaria, 30 år (2a försöket, första barnet)

29/6 Hoppas2022, 37 år (fjärde försöket, fjärde barnet)

• Lilila

Alltså ser jag det här på riktigt?? Var så totalt tvärsäker på att det var kört denna månad. Skulle fått min mens igår så testade bara för att vara säker, igen. Testade ju BIM-1 också och då var det helt blankt.

• Lilila
    Anonym (Förvirrad och förväntansfull) skrev 2021-06-09 11:56:54 följande:

När man testar och i all hast får gömma teater när barnen kom hem, kom på det efter några timmar och såhär såg det ut, bortkastat för man kan ju inte lita på det alls när tiden gått ut givetvis men illamående hänger i :)

Har du hunnit testa något mer?
  • Lilila

Godmorgon.

Även det digitala testet idag visade ?gravid, 1-2v?. Så får väl godta att det är på riktigt nu.

Detta blir min fjärde graviditet för att försöka få till barn nummer 3 så egentligen är det väl nu det börjar för mig. Många har problem med att få till en graviditet över huvudtaget, hos mig går det väldigt lätt att bli gravid men sen verkar det inte gå så lätt längre.

Har fått mina missfall i v 5, 9 och v 8. Har två friska underbara sen innan så jag vet ju att det har fungerat, dock är yngsta 8 år så det var ju ett tag sedan.

Nu ska jag försöka landa i detta och om några veckor kanske jag tillåter mig själv att börja hoppas lite.

Hoppas att det blir fler plus här i gruppen snart!

Svar på tråden BIM Juni