Inlägg från: Wave Mother |Visa alla inlägg
  • Wave Mother

BIM Juni

Jag hakar också på. Har lite dålig koll på cykeln eftersom den inte riktigt blivit normal efter att jag slutade med Cerazette, men tror att BIM är ca 3/6.

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket) 
    1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket) 
    2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall) 
    3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket)
    4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket) 
    5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket) 
    5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket) 
    6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket 
    7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall) 
    7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6) 
    8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)
  • Wave Mother

Oj, ursäkta! Mitt första inlägg, så jag lyckades klanta till det. Tack för att du fixade :) 

• Wave Mother

Tack! 

Det blir första för mig, om det nu lyckas, vågar knappt tro på det :) Jag har aldrig försökt tidigare och tänkte att jag inte skulle få några barn av lite olika skäl, men man är tydligt aldrig för gammal för att ändra sig! 

Hur är det för dig, såg tidigare i tråden att du har en liten just nu? Har du flera sedan tidigare?

• Wave Mother
    Hoppas2022 skrev 2021-05-16 13:13:46 följande:
    Jag har tre barn :) de är 17,12 och 1 år gamla.
    Okej, då har du ju lite rutin :) Känner mig själv som en riktig novis runt allt detta eftersom jag i princip inte tänkt på barn som en praktisk möjlighet tidigare, men lär mig mycket i trådarna här. 
  • Wave Mother
    Hallonglass91 skrev 2021-05-16 20:25:05 följande:
    Välkommen hit och spännande med försök till första barnet :)
    Tack! Ja, det är väldigt spännande, vi får se hur det går med detta :) Det känns väldigt bra att forumet finns!
  • Wave Mother
    Längtar efter Dig skrev 2021-05-17 17:18:34 följande:

Hej! Jag hakar gärna på här i tråden. Fick nyss mf, tidigt, och hoppas nu på äl om några dagar. Bim är 4 juni.

3e försöket blir detta. 4e barnet. Är 33 år.

Hur gör ni? Kör ni äl-stickor?

Hej! Beklagar mf, men kul att du är med i tråden! 

Jag har precis börjat prova äl-stickor, men inte fått något utslag annat än ljust streck (+ kontrollstrecket som syns tydligt). Är lite orolig att jag inte alls får äl eftersom jag slutade med p-piller nyligen. Det skulle vara väldigt skönt att se ett starkt resultat just därför.

Fråga till de av er som provat tidigare, är det så att det oftast syns på stickorna om man har äl, eller är det vanligt att man missar den i testet? Fattar att det kan bli fel enstaka gånger så klart, eller att man kan missa toppen. Men syns det utslag för de flesta om man testar rätt?
  • Wave Mother
    Längtar efter Dig skrev 2021-05-20 19:33:40 följande:
    Tack! Jag blev orolig också nyligen för fick inget utslag på äl-stickorna. Enligt vanlig mens ska jag ha äl imorgon. Men idag på em började jag få starkare färg. Så tänker att imorgon borde det vara positivt..

När jag slutade med p-piller så fick jag aldrig äl första gången utan efter första mensen så kom äl igång. Sen så släpper ju inte äggstockarna ägg varje månad heller. Även om äl-stickor är positiva.

Men får hålla tummarna att vi båda får positivt utslag denna månaden, :D
    Tack, det känns lugnande att höra att det kan vara så! Jag hoppas det kommer igång lite mer tydligt snart. Har haft mens, men ganska lite, och känner egentligen inte igen min cykel så bra från innan (tog pillren i ca fem år). Konstigt nog har jag mått väldigt illa den här veckan, vilket jag aldrig brukar göra annars. Men det kanske också är relaterat till att jag slutat med pillren.

Håller tummarna här med!
  • Wave Mother

Jag har ju skrivit lite i tråden tidigare och har BIM 3/6 (Kanske. Är väldigt osäker på min cykel). 

Eftersom jag slutade med Cerazette för tag sedan är jag fortfarande osäker på om jag överhuvudtaget har ÄL. Har testat med stickor den här månaden, nästan hela vägen från mens till nu och har inte fått positivt (men det var starkare utslag i början av perioden, konstigt nog). Antingen har jag missat för att jag testat på fel tid, eller så har ägglossningen inte börjat ordentligt ännu. 

Sen ett par veckor tillbaka har jag haft en del symptom jag aldrig brukar ha annars, och funderar nu på om det kan vara biverkningar efter att ha slutat med p-pillren. Symptom: illamående, dålig aptit av och till, halsbränna, huvudvärk, känner mig rundare än vanligt. 

Är det någon annan som slutat med p-piller som känner igen detta?

• Wave Mother
    ugglans skrev 2021-05-26 10:42:21 följande:
    Känner igen! Slutade med p-piller i april. Fick ägglossning igår (cd 41). Tuff väntan, men hoppas det slutar i något positivt. Har också tagit ägglossningatest sedan bortfallsblödningen tog slut. Har varit skarpt, lågt, skarpt, lågt. Tror kroppen försökt ägglossa men inte lyckats förrän nu. Började tempa för två veckor sedan då jag var så trött på att inte veta om det positiva testet stämde eller inte. Det var så jag nu fick reda på att ägglossningen verkligen hade skett. Testet var även jättesvagt idag som det inte varit på flera veckor.

Kan slänga in en bild på hur mina test sett ut under veckorna.

Tack! Det är skönt att höra om någon annan i liknande sits som det går framåt för!

Tycker att i alla fall ett par av dina test ser positiva ut, så lurigt! Mina har varit svagare, och nu helt utan teststreck, oftast. 

Jag har haft två blödningar. Den första var ju förstås inte mens, men trodde att den andra var det eftersom den kom ca en månad efter den första. Fast kanske inte, den var ganska liten. Nu väntar jag på tredje, som jag alltså hade räknat ut till ca 3/6. Men den kan ju lika gärna komma när som helst egentligen.

Jag kanske får börja tempa som du säger, för att få lite bättre koll! 

• Wave Mother
    Anonym (Förkrossad) skrev 2021-05-27 15:58:12 följande:

Jag behöver skriva av mig.

Jag har varit med i denna tråd men vill vara anonym.

Igår berättade min sambo något som fick min värld att rasa.

Jag grät så otroligt mycket igår, många förstår nog inte hur det här kan vara en sån big deal för mig ( har två barn sen tidigare) men jag gissar på att många av er andra som försöker och längtar förstår precis.

Det värsta av allt är att vi har försökt i tre månader, att han sa att han var redo (på min födelsedag med ett paket inslaget med en bebismössa och ett fint skrivet brev från blivande bebis (Hur romantiskt)) och att han nu har ändrat sig....

Jag har varit så säker på att vi faktiskt snart kommer att ha en bebis, en liten människa som vi tillsammans har skapat, en blandning mellan oss två.

Just nu känner jag mig så tom. Det känns nästan som att någon har dött och det gör ont i hela mig.

Tänk om jag är gravid nu!? Och han inte vill...

Hej, känner för dig <3 Det är nog bra att skriva just här för jag tror att vi är många som kan förstå. Jag kan i alla fall verkligen förstå hur tungt detta är att höra när man börjat hoppas och planera och gått in i detta "projekt" som det ju känns som. Inte en lätt process att avbryta, känslomässigt.

Svar på tråden BIM Juni