• Elin11989

På första försöket både tempade jag, körde med stickor, apiforce, bisolvon, vitaminer, kändes kul till en början men sen kände jag bara stress mot slutet, efter ÄL. Funderar på att skippa allt detta försök för att undvika onödig stress så kanske man slappnar av mer eller vad tror ni? :)

• Elin11989
    Hoppas2022 skrev 2021-05-06 22:20:14 följande:

Välkommen :) Jag la in dig på BIM listan. Tråkigt med nytt försök men hoppas det tar sig denna gången. Jag tror om du blir stressad av det så är det nog bra att låta bli. Stress är ju inte bra men vitaminer är nog en god idé att fortsätta med. Har man sex 2-3 gånger i veckan så ska de flesta bli gravida inom sex månader så man behöver inte alla dessa hjälpmedel. Bara vitaminerna som är viktiga. Själv använder jag mig av dessa eftersom jag har fertilitetsproblem, jag anses vara infertil då det tagit tre år att få mitt andra barn och tio år att få mitt tredje. I och med min ålder och svårigheter att bli gravid så försöker jag optimera så gott det går för egen hand. Har du barn sen innan eller blir detta ditt första?

Tack snälla! :)

Jaa vitaminerna ska jag fortsätta med tänkte jag, eventuellt stickorna med men har inte bestämt mig än, vill inte känna mig stressad som sagt men å andra sidan kan det var skönt att få ÄL bekräftad. Ah okej men då förstår jag att du vill köra på med allt som finns, håller alla mina tummar att det tar sig snabbare för dig denna gång! Har dom kommit på någon orsak till infertiliteten? Jag har två barn, en på 11 och en på 9 sen blev jag plötsligt från ingenstans akutsugen på en sladdis ;) första och andra tog sig snabbt för oss men nu har jag fått för mig att jag kanske inte har samma tur, jag är ju lite äldre nu och har en ny man.

Jag sitter och funderar på om jag fick ett tidigt missfall nu vid vårt första försöka, min annars väldigt regelbundna mens var nämligen 7 dagar sen och har betett sig annorlunda, inga spottings innan som jag alltid får, ingen PMS, tempen gick aldrig ner när blödningen kom och blödningen såg annorlunda ut plus att jag haft mer ont, jag testade några test av olika märken kring BIM och anade svaga plus på vissa av testen men såpass att de lila gärna kan ha varit spökstreck.. Hur vet man om det är tidigt missfall eller inte egentligen? Med första och andra så plussade jag efter BIM och mina symtom kom först i v 7
  • Elin11989
    Hoppas2022 skrev 2021-05-07 09:48:52 följande:

Tack för tummarna :) vi gick på utredning men de fann inget fel på oss. Oförklarlig sekundär barnlöshet sa gyn.

Underbart med en sladdis <3 mina två äldre barn älskar sin lillebror jättemycket.

Hmm svårt att veta om tidigt missfall, det är möjligt att det kan vara eftersom din cykel påverkats men det kan även vara andra orsaker. Har du använt preventivmedel och slutat med det nyligen?

Skönt att dom inte hittade något fel iaf, tycker man alltoftare hör talas om oförklarlig sekundär barnlöshet, hoppas det går fortare för er denna gång!

Åå vad mysigt, kan tänka mig att det verkligen är underbart med en liten sladdis :)

Jag tog ur kopparspiral i mars men den skall ju ej påverka cykeln på något vis eftersom det inte är några hormoner. Jag tänker att det kan ha varit stress som påverkat också
  • Elin11989
    Hallonglass91 skrev 2021-05-08 17:06:39 följande:

Jag funderar också mycket på om ÄL kommer stressa mig eller inte men tror vi kommer prova ÄL test ändå för jag har inte NC och har aldrig mätt min temperatur eller så, så jag tror ÄL test blir lättast för mig för att hitta ÄL dagen.

Jag vet inte om vi träffade rätt dag förra försöket och det kändes lite retligt att jag inte gjorde tillräckligt på något sätt? Nästa gång vill jag därför maxa mina chanser, för jag längtar så mycket efter att bli gravid och få bygga en familj, så därför blir det nog ÄL test ändå. Klart att det kan bidra till lite stress, men samtidigt är det nog egentligen mer hela situationen som är lite pressad då man så gärna vill ha något. Eller var det något speciellt som var/är stressigt med ÄL testande? :)

Jag tänker att jag ska vara extra bra denna månaden med att sova, ta pauser under arbetsdagen, träna bra osv och kanske blir jag då mindre stressad. Hoppas det kan balansera.

Välkommen hit!! :)

Vad tråkigt med missfall! :( håller alla tummar för att det går vägen för er denna gång! <3

Jag tror att vi också kommer fortsätta med ÄL tester denna gång men digitala istället för stickor för att jag blev så stressad över att tolka stegring osv. Själva tester i sig är ju jätte bra och skönt att kunna få ÄL bekräftad plus att man då vet att man liksom gjort allt man kan. Någon är som kan tipsa om bra digitala ÄL test?

Tempandet kommer jag dock hoppa över denna månad för det kändes också som ett stress moment. Tror också jag ska försöka hålla mig från att testa långt innan BIM å sådant men det är ju så himla svårt att inte fastna i testandet och sitta och vända och vrida på test i hopp om att se en skugga ;)
  • Elin11989

Dom här dagarna i väntan på ägglossningen är ju så sega och långsamma tycker jag.. vad gör ni i väntan på? :).

• Elin11989
    MBL1712 skrev 2021-05-10 17:08:55 följande:

Ja du, bra fråga :p jag försöker väl typ sysselsätta mig så gott jag kan med annat... (men vem försöker jag lura.. tankarna går tillbaka till det här hela tiden :p )

Haha samma sak här :) räknar ner dagarna!
  • Elin11989
    mamma8212 skrev 2021-05-10 16:21:11 följande:

Jag kommer använda det, som en extra "garanti" att jag känner rätt. Mina andra tre har blivit till väldigt lätt, så nu nojjar jag att det inte kommer gå..

Så håller jag också på.. bara för att dom andra två gick lätt så har jag nu fått för mig att jag omöjligt kan ha samma tur..
  • Elin11989

Varit lite off här på grund mycket på jobbet plus är mitt i en flytt. Min ÄL har passerat men kom några dagar tidigare än vad jag trott och såklart just dom dagarna min kille och jag var i från varann, vi bor särbos och på olika orter och våra barn var sjuka dessutom men vi hade sex dagarna innan jag kände av ägglossningen och sen två gånger till sista dagen jag kände av ÄL. Bara vänta och se nu då, BIM är 4:e

Svar på tråden BIM Juni