Inlägg från: StudierKemi |Visa alla inlägg
  • StudierKemi

Dålig relation med mamma

Gör myer briggs personlighetstest är mitt råd. Titta här vad lätt det kan bli om man lär sig att tyda denna:

E vs I. Extrovert vs Introvert.

S vs N. Sensor (jordnära individ) vs Intuitiv (drömmande individ)

F vs T. Feeler (hjärta styr före hjärna i mer än hälften av fallen) vs Thinker (känslor är oviktigt)

P vs J. Spontanous vs Planner.

Sök sedan på personlighetens "main functions", sådana är 4x att tänka på. Detta finns för att bokstäverna ovan slår ihop sig på ett visst sätt som får individen att handla förutbestämt. Ska jag ta något exempel? Mina main functions (jag är INFJ) är... #1. (Starkaste) Introverted intuition, jag är kreativ!! Men det syns inte för funktionen är introvert. Jag är typ telepatisk-lustigkurre. #2. (Stark funktion) Extraverted feeling. Jag vet hur andra känner sig och jag vill kunna hjälpa dem. Funktionen syns och är extrovert. #3. (Lagom stark funktion) Introverted thinking. Hur bra man är på att minnas "torra" fakta. Inte min starkaste funktion. Det här talar även om att andras välmående går före vad som är logiskt. MEN funktionen är introvert och därför koncentrerad, logik är viktigt i min värld. #4. (Svag funktion) Extraverted sensing. Vad som händer i NUET. Jag förlägger mobil ofta och pratar ogärna om vädret. Jag vill prata om det abstrakta (som en psykologisk teori), men många individer (de flesta) har inte som jag.

Ser Du hur mina bokstavskombinationer samverkar här på ett unikt sätt? Läs på, det är värt det!

Min och min pojkväns personkemi: (BILD KOMMER)

• StudierKemi

Gör myer briggs personlighetstest är mitt råd. Titta här vad lätt det kan bli om man lär sig att tyda denna:

E vs I. Extrovert vs Introvert.

S vs N. Sensor (jordnära individ) vs Intuitiv (drömmande individ)

F vs T. Feeler (hjärta styr före hjärna i mer än hälften av fallen) vs Thinker (känslor är oviktigt)

P vs J. Spontanous vs Planner.

Sök sedan på personlighetens "main functions", sådana är 4x att tänka på. Detta finns för att bokstäverna ovan slår ihop sig på ett visst sätt som får individen att handla förutbestämt. Ska jag ta något exempel? Mina main functions (jag är INFJ) är... #1. (Starkaste) Introverted intuition, jag är kreativ!! Men det syns inte för funktionen är introvert. Jag är typ telepatisk-lustigkurre. #2. (Stark funktion) Extraverted feeling. Jag vet hur andra känner sig och jag vill kunna hjälpa dem. Funktionen syns och är extrovert. #3. (Lagom stark funktion) Introverted thinking. Hur bra man är på att minnas "torra" fakta. Inte min starkaste funktion. Det här talar även om att andras välmående går före vad som är logiskt. MEN funktionen är introvert och därför koncentrerad, logik är viktigt i min värld. #4. (Svag funktion) Extraverted sensing. Vad som händer i NUET. Jag förlägger mobil ofta och pratar ogärna om vädret. Jag vill prata om det abstrakta (som en psykologisk teori), men många individer (de flesta) har inte som jag.

Ser Du hur mina bokstavskombinationer samverkar här på ett unikt sätt? Läs på, det är värt det!

Min och min pojkväns personkemi: (BILD KOMMER)

• StudierKemi

Det funkar som "hand i handske" om man parar ihop extraverted feeling (någon som är öppen med sina känslor och är osjälvisk) med introverted feeling (någon som är hemlighetsfull med sina känslor). Samma gäller när man parar ihop introverted thinking med extraverted thinking. Killen pratar logik hela tiden, och jag har mina egna logiska föreställningar som jag håller lite tillbaka, och han vill gärna veta mer hur jag tänker.

Min egen mamma däremot är ISTP, och hon och jag är mycket olika, men inte omöjligt olika. Hon och jag utvecklar effektivt varandras svaga sidor i personligheterna. Men innan jag visste mycket om psykologi så bråkade hon och jag jättemycket. Men nu förstår jag vem hon är och hur jag bör prata med henne - då är allt i harmoni. Kunskap är makt.

• StudierKemi
    Anonym (spamma inte) skrev 2021-05-05 22:12:57 följande:

Måste du lägga upp Meyers Briggs i olika trådar hela tiden? 

Och vad har Du själv som är bättre att komma med, så hennes relation med hennes mor förbättras? Detta är psykologi vi pratar om och myer briggs hjälper på djupet. Sorry att jag är en problemlösare, istället för att skriva till henne bara 7 ord; "Men bryt upp med din mamma då", och sedan gå vidare och göra Dig nöjd. Det är Du som spammar med dina simpla, dåliga svar, sådana som Dig har vi redan miljoner av. Du borde sluta skriva, dina svar hjälper ännu mindre!!!
Svar på tråden Dålig relation med mamma