Dålig relation med mamma
Gör myer briggs personlighetstest är mitt råd. Titta här vad lätt det kan bli om man lär sig att tyda denna:
E vs I. Extrovert vs Introvert.
S vs N. Sensor (jordnära individ) vs Intuitiv (drömmande individ)
F vs T. Feeler (hjärta styr före hjärna i mer än hälften av fallen) vs Thinker (känslor är oviktigt)
P vs J. Spontanous vs Planner.
Sök sedan på personlighetens "main functions", sådana är 4x att tänka på. Detta finns för att bokstäverna ovan slår ihop sig på ett visst sätt som får individen att handla förutbestämt. Ska jag ta något exempel? Mina main functions (jag är INFJ) är... #1. (Starkaste) Introverted intuition, jag är kreativ!! Men det syns inte för funktionen är introvert. Jag är typ telepatisk-lustigkurre. #2. (Stark funktion) Extraverted feeling. Jag vet hur andra känner sig och jag vill kunna hjälpa dem. Funktionen syns och är extrovert. #3. (Lagom stark funktion) Introverted thinking. Hur bra man är på att minnas "torra" fakta. Inte min starkaste funktion. Det här talar även om att andras välmående går före vad som är logiskt. MEN funktionen är introvert och därför koncentrerad, logik är viktigt i min värld. #4. (Svag funktion) Extraverted sensing. Vad som händer i NUET. Jag förlägger mobil ofta och pratar ogärna om vädret. Jag vill prata om det abstrakta (som en psykologisk teori), men många individer (de flesta) har inte som jag.
Ser Du hur mina bokstavskombinationer samverkar här på ett unikt sätt? Läs på, det är värt det!
Min och min pojkväns personkemi: (BILD KOMMER)