Dålig relation med mamma
Jag försökte kontakta min biologiska mamma (jag hade två styvsystrar som hade mer kontakt med henne) och jag upptäckte att hon hade någon extrem omogenhet.. Jag kan inte sätta diagnos på en annan människa men min biologiska mamma har definitivt någon diagnos, vilket hon verkar ha lidit av hela livet och fortfarande. Det skadade mina halvsystrar också.
Jag klarade mig bra eftersom hon övergav mig så tidigt. Så, jag kan relatera till dina funderingar och säga att min egen erfarenhet är att om den andre personen inte har intresse för kontakt så är det ingen ide. Det rinner ut ur sanden, eller blir destruktivt. Försök att läsa böcker om ämnet, skrivna av psykologer. Det finns bra böcker från amerikanska och kanadensiska författare. Det kan ge dig mer kunskap om vad en god mamma versus en icke-tilräcklig mamma är. Det kan ge dig ideer hur du kan möta henne, istället för att vara oförberedd. Jag är förberedd idag ifall min mamma skulle kontakta mig, men jag är som sagt mycker mer påläst idagsläget jämfört med första gången jag kontaktade henne. Nu är jag 30+ och när jag hade lite sms kontakt och telefonkontakt med henne första gången var jag 22 år kanske.