Hur fan ska jag klara av att göra abort?!
Hej jag vänder mig hit i desperation. Har även tänkt kolla i morgon om jag kan prata med någon professionell inför min aborttid om en vecka.
Jag kan inte tänka klart. Jag är alltså gravid, tidigt än så länge och jag är det med en man som jag träffat sedan ett år tillbaka. Vi bor i olika städer med 1 h restid. Vi har även två barn var från tidigare förhållanden. Hans är 10 och 6 år och mina är 7 och 2 år. Min yngsta har reumatism och behöver lite extra från mig. Jag och mannen har varit slarviga med preventivmedel. Jag fick ta ut min spiral eftersom den gjorde ont och efter det använde vi metoden att han skulle dra ut den i tid. Jag har sagt att blir jag gravid så gör jag abort. Nu har jag blivit gravid och han säger "du måste göra abort, det funkar inte". Han säger att jag måste vakna och förstå att det är otänkbart med ett barn. Jag känner en växande anknytning till det lilla växande inuti mig och jag förstår inte hur jag ska kunna genomföra en abort. Vad ska jag göra? Hur ska jag tänka?