Hade du skaffat barn med en nykter alkoholist?
Jag har så svårt att först att folk stämplar fd missbrukare som opålitliga andra klassens medborgare som man absolut inte kan vara tillsammans eller bilda familj med. Någon skrev att de i så fall skulle varit tvungna att vara nyktra i 10 år och nästan alla är överens om att 1,5 år är för lite. Herregud, 1,5 år är en bragd! Det är oerhört svårt att vara nykter/fri från missbruk i ett helt år eller längre och det är bannemig kanonbra och min erfarenhet är att kan man vara fri från sitt missbruk så länge kan man vara det för alltid. Visst hör återfall till, men ska man inte bilda familj bara för att man riskerar att personen ifråga kanske tar ett återfall om två år?
Jag har sett ?vanliga? människor bli så fulla på högtider att de spyr och inte kan ta hand om sig själva, då är det en ?olycka? medan om en fd missbrukare tar ett återfall (vilket de ofta gör i smyg så att ingen ser eller lider av det) är det katastrof? Give me a break.
TS: Är han en fin människa med bra egenskaper som du älskar? Go for it! Är själv fd missbrukare, dock inte alkohol utan oxycontin, och har idag man och två fantastiska barn. Har inte rört en opiat på 5 år snart (med undantag det jag fick på sjukhuset efter andra kejsarsnittet). Har absolut inget sug efter det.