Inlägg från: Anonym (Hmm...,,,) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmm...,,,)

Hade du skaffat barn med en nykter alkoholist?

Hur vet du att han är alkoholist? Att han har gått/går på AA möten innebär inte automatiskt att han är alkoholist. Har han fått diagnos? Har ni druckit alkohol tillsammans? Har ni nyss träffats eller träffats öht?

Låter konstigt att inte känna till att ens pojkvän har (?) alkoholproblem om man har kommit så långt som till ett förhållande. Dessutom funderar på barn.

Men svar på din fråga, jag hade inte haft problem med det om mannen valt att vara nykter.

• Anonym (Hmm...,,,)
    Drottningen1970 skrev 2021-05-06 21:36:57 följande:

Fast AA är inte allenarådande. De har hjälpt många och har en given plats i beroendevården. Men de passar inte alla och deras synsätt är inte lag även om de själva gärna tror att de är den enda rätta vägen. Själv skulle jag absolut inte passa inom AA om jag drabbades av beroende. Dåremot har jag hänvisat många dit som passat där så all respekt för verksamheten. Men som sagt.. passar absolut inte alla.

Om jag inte tar fel nu (ber om ursäkt i så fall) så jobbar du på soc. Exakt inom vilket område vet jag inte men jag Vet är att din personlighet, enorma brist på insikt, erfarenhet och empati gör att du borde jobba med något helt annat, kontorsstädare, i fritösen på donken eller liknande.
  • Anonym (Hmm...,,,)
    Drottningen1970 skrev 2021-05-07 09:20:18 följande:

Ok

Det var alltså provocerande att jag anser att AA inte skulle passa mig om jag drabbades av en beroendeproblematik? Provocerad så till den milda grad att du går till en otrolig personlig attack mot min person och karaktär...

Ha ha...Nej, min uppfattning om dig beror på massor av dina inlägg. Hoppas verkligen att jag har fel om ditt jobb dock.
Svar på tråden Hade du skaffat barn med en nykter alkoholist?