Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?
Om han *kan* ändra på något
Om han *kan* ändra på något
Hur menar du med "annan typ av sex"?
Därför att min numera ex dårå behövde köra på rätt hårt och fort för att komma och det gjorde ont.
Tänk om TS bara är omöjlig att kommunicera med.( som här i tråden) Frun har kanske påtalat en önskan om en förändring i sexet. Hon önskar kanske också få lite njutning efter alla dessa år. Som TS tog personligt och nu tycker han att det är besvärligt att frun inte vill ha det sex som han vill ha. Och då drar han sig undan och spelar martyr.
Fick hans ego sig en törn?
Spekulationerna är många i tråden och frågorna likaså.
Och ändå ids TS inte svara på något... Men starta en tyck-synd-om-mig-tråd var en bra idé tydligen.
Vi vet alla lika lite ,om deras förhållande, som när TS startade tråden.
Fast å andra sidan så är det kanske inte så konstigt om man låter negativ om man gått med ett problem väldigt länge. Tyvärr är det ju oftast inte förrän läget blir riktigt illa som man söker hjälp av andra och då har en hel del frustration och irritation smugit sig in och det är inte så lätt att vara objektivt.
Jag tycker vi ska vara försiktiga med att lägga all skuld på sexbristen på TS, oavsett vilken anledning hans fru har till sin ovilja att ha sex så ÄR det ändå ganska dumt att förvänta sig att ens partner leva utan sex bara för att man själv inte vill. Någonstans måste man ändå fatta att den andres sexlust inte kommer försvinna för att man själv inte vill och att det förr eller senare kommer döda förhållandet.
Eller så gör hon som många andra - helt enkelt lägger ner sexet och tycker att allt funkar bra ändå. Hon är bekväm och har det bra som hon har det. Vissa har förmågan att utan problem leva med en partner trots att den sexuella attraktionen tagit slut. Jag tror knappast någon skulle stanna i ett förhållande bara för barnens skull - det förutsätter att man tycker att förhållandet ändå är ganska ok.
Jag förstår helt TS inställning till att göra saker för hennes skull. Det han uttrycker är bitterhet - han nämner det faktiskt bara som ett exempel och inget annat. Det var en bara exempel vad han gör för henne men som han inte känner sig riktigt motiverad till längre.
Att inte vilja ha sex är ju oxå oförenligt med att förhållande för de allra flesta.
Ja relationsproblem är ofta komplexa och just därför är det ju kanske bra att inte dra för stora slutsatser på några få ord någon sagt eller skrivit.
Vad hans fru tänker vågar jag inte uttala mig om, det kan vara som du säger men det kan oxå vara så att hon är medveten om risken men struntar i att göra något åt det förrän det blir akut och ett problem för henne oxå. Ungefär som en rökare som är medveten om att rökning skadar men tar inte tag i det förrän man får akuta besvär.
Tror grundproblemet är att vissa kvinnor jag fått lära sig att man måste vilja ha sex för att ha sex. De förstår inte att sex är något man har vare sig man vill eller inte. Åtminstone någon gång i månaden.
Det är som att städa, duscha, måla huset eller vad som helst. Det ska göras.
Ett år senare har du en ny man och fler problem. Det är konsekvensen av ditt synsätt.
Jag tycker båda har bra poänger.
Pappa har en poäng i att man inte alltid måste vara megakåt för att ha sex, ibland kan man ha sex fast man själv inte är supersugen för sin partner skull och för att man själv njuter av att ge sin partner njutning.. OBS! Det betyder inte att man ska tvinga sig själv till sex om man avskyr det, gör ont, etc... men ni förstå kanske vad jag menar.. jag tycker det måste finnas lite vilja att offra lite för varandra i ett förhållande, allt måste inte alltid handla om min vilja och mina rättigheter i universum.
New Dawn har en poäng i att man inte ska tvinga sig själv till något man absolut inte vill och att det är lite sjuk människosyn att öht tända på att någon tvingar sig själv till något den absolut inte vill. Jag skulle själv aldrig vilja ha sex med någon som inte vill ha sex, det skulle kännas som våldtäkt och jag skulle förmodligen inte ens få stånd. Då drar jag nog hellre en runk eller skiljer mig.
Fast om din man vill ha sex ofta och du är nöjd med en gång om året så spelar det nog ingen roll vad du vill, din man kommer nog lämna dig ändå. Så allt handlar kanske inte alltid om vad man själv vill utan snarare om vad båda vill?
Dock har du en poäng i att skita i vad hon vill och bara tänka på sin egen lust är precis lika destruktivt. Ibland är nedsatt sexlust en konsekvens av att man inte är nöjd med sin relation.
Min historia och din historia visar att du har fel. Har inte haft ett ex på 20 år och lör inte få något heller.
Du däremot....
Nej, det är en minoritet som tycker att man är skyldig att ställa upp på sex trots att man inte vill. Däremot tycker många att man bör anstränga sig för att ta reda på vad den tappade lusten beror på och fundera över vad man skulle kunna göra för att få tillbaka den.
Men du gjorde det uppenbarligen det därefter så dina metoder fungerade onekligen inte särskilt bra. Iaf inte om man vill ha en livslång relation med alla fördelar det innebär.
Jag har haft samma partner de senaste 20 åren och vi har det mycket bra tillsammans. Jag har definitivt mer livserfarenhet och kunskap om hur man skapar en bra relation än de som åkt in och ut genom massa förhållanden.
I dagens sexfixerade samhälle har vissa människor sjuka prioriteringar. Du hade mått bättre på sikt om du lärt dig vad som får dig att må bra långsiktigt istället för att bara göra det som faller dig in för stunden.
Folk är så löjligt veka idag. Så om man har minsta självdisciplin är det hur lätt som helst att bli fantastisk i jämförelse.
Standard idag är att människan missbrukar mat, sex och droger. Visst ger det kortsiktiga kickar men sedan kommer baksmällan och till skillnad från kicken blir den långvarig.
Vi tolkar uppenbart saker och ting på olika sätt. Jag tror inte att de flesta menar att man ska ställa upp på sex mot sin vilja, utan att man ska angripa orsaken till den obefintliga lusten och inte avfärda alla förslag till hur man kan göra det, t.ex om att kolla om det beror på hormoner.
"sndrs" ska vara "andra"