Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?
Ännu en tråd av en man som inte har en fru som vill vara gift eller i ett förhållande.
Förstå mig rätt, hon säger att hon vill det, hon säger att hon älskar mig...
Men hon förstår inte att sex är lika viktigt i ett förhållande som alla andra saker man gör i ett förhållande.
Jag undrar lite vad som skulle hända om jag började skita i bröllopsdag, morsdag, födelsedagar etc. då det inte är viktigt för mig. Jag menar om sex inte är viktigt för henne, och hon aktivt gör valet att helt sonika skita i att vi är två i detta förhållande. Varför skulle jag då behöva göra saker jag inte vill.
Alltså ärligt, vad är skillnaden? Förklara gärna för jag ser ingen.
Jag har skrivit och läst otaliga gånger på det här forumet, och det är alltid samma visa. Skilj dig, skaffa en vid sidan etc. etc.
Men jag älskar min fru, öven fast hon skiter totalt i mina känslor så älskar jag henne. Jag älskar min familj. Jag skulle aldrig vilja dela på den om jag fick bestämma.
Vad jag funderat senaste dagarna på är dock varför fortsätter man? Jag menar inte förhållandet etc. Jag menar totalt sett.
Vad fyller jag för funktion? Jobbar hemma precis som en majoritet, träffar ingen. Har inget sexuellt umgänge med min fru. En kyss då och då på sin höjd. Inte ens smekningar, oralt eller något sådant. Alltså inget.
Jag har mina barn. Så jag antar att det är därför man fortsätter att existera. Att jag ska finnas för någon annan har jag vetat om, det skriver man på när man skaffar barn. Man kan då inte göra det egoistiska och avsluta detta kapitel (eller alla kapitel för den delen).
Man är ett skal. Ett skal som jobbar, lagar mat, städar, finns där. Men som inte får något i utbyte förutom kärlek från barnen.
Helt ärligt, situationen som den är börjar påverka något enormt. Det är liksom allt på en gång nu. Tror jag bara behöver skriva av mig. Inget kommer att ändras. Men jag måste se över vad min existens uppfyller.
Det är nog bra att jag jobbar hemma.
Vi hade dock regelbundet sex eftersom vi båda kände lusten/driften. Dock mådde jag alltid dåligt efter sex, eftersom det var så uppenbart att kärleken inte längre fanns. Visst fick vi orgasm båda osv, men ändå. Så meningslöst. Sex är verkligen inte lösningen.