Inlägg från: Anonym (Xylofon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Xylofon)

Borde jag göra annorlunda med min ekonomi?

Beror väl på vad 19.000 läggs på för något?

Sunkar du ner din hälsa genom att äta skit och dricka öl och leva loppan för dessa pengar så kommer du snabbt behöva samma pengar för att ta hand om din hälsa genom sjukvård och medicin.

Eller köper du fiskeutrustning, bildelar och dyra råvaror att laga mat på?

Allt är liksom relativt...

• Anonym (Xylofon)
    Anonym (Hur lever man bäst) skrev 2021-04-30 10:23:11 följande:

?Bränner? var kanske lite förenklat. 19,000 går till CSN, bil, mobil, räkningar, mat, ränta, tutti- min del av hushållet alltså. Vi är jag, min sambo och 2 barn.

Då kommer följdfrågan om du nånstans tycker det känns snålt och att vardagen upplevs som att pengarna inte räcker?
  • Anonym (Xylofon)
    Anonym (Hur lever man bäst) skrev 2021-05-01 00:03:14 följande:

19000 fördelas typ som nedanstående

Ca 9000 mat för en familj på 4 i månaden= min del 4500

Min bil = 4400

Mina privata räkningar 2500 (mobil, CSN, gym etc)

Nöjen inkl kläder 3000

Utemat ink hämtmat 1000

Försäkringar min del ca 500

Sen är resten grejor till barnen, aktiviter, bensin, etc

Jag inser dock att när jag ser på den här kalkylen så gör jag av med mer än 19,000 för alla poster går inte upp i räkneexemplet. Jag nämnde som sagt att jag också får bonus så det blir nog att en del av de pengarna går åt lite löpande.

Kan också se att en del går till mat.. men vi gör inte så mycket annat som kostar tycker jag.

Borde man skära in på nåt ?bara för att? typ för att man kunde ha roligare för pengarna någon annanstans?

Tycker du själv att det saknas något?

I din uppräkning här så känns det som att ni har en vardag som rullar på men att jag inte kan se pengar som går till något extra särskilt. Det ser rätt tråkigt ut. Guldkanten i vardagen verkar saknas. Barnen har aktiviteter men vad gör du för dig själv under veckan eller månaden? Vad unnar du dig tack vare god ekonomi?

Jag och min son bor på hotell titt som tätt och njuter av att komma ifrån vardagen och hittar på aktiviteter av olika slag i den staden vi åkt till. Vi har alltid nån resa inbokad och att se fram emot. Kostar inga summor och får mer än väl plats i den betydligt mindre budgeten jag har. Jag lägger mina pengar här och nu.
Svar på tråden Borde jag göra annorlunda med min ekonomi?