Inlägg från: TildeSanakasaki |Visa alla inlägg
  • TildeSanakasaki

Erfarenheter? Myyycket sammandragningar - erfarenheter? När har ni fött?

Hej! Jag är gravid med mitt andra barn i v 25 + 0. Första barnet föddes v 40+6 och jag kände knappt några sammandragningar under hela graviditeten. Under denna graviditet har jag känt sammandragningar sen typ v 17 och nu kommer de väldigt ofta. Ibland gör de tom lite ont, antar att det då är en förvärk?

Har tid inbokad till läkare för att se om tappen är påverkad. Det jag söker efter här är andras erfarenheter - hade ni mycket förvärkar/sammandragningar, när födde ni i så fall? Om er tapp mättes kort - när födde ni då?

Uppskattar alla svar ??

• Svar på tråden Erfarenheter? Myyycket sammandragningar - erfarenheter? När har ni fött?
  • TildeSanakasaki
    Jag är bara jag skrev 2021-04-25 21:32:13 följande:

Mycket o mycket... Jag vet inte om det räknas som mycket, men jag fick sammandragningar vid minsta ansträngning md båda barnen. Började runt v.20, minns inte riktigt. Var många gånger jag fick stanna upp helt när jag gick. Födde v.39 resp. 41.

Tack så mycket för svar! Skönt att höra att du ändå gick hela vägen. Hade du också förvärkar? Alltså så det gjorde ont?
  • TildeSanakasaki
    Anonym (Vecka 39) skrev 2021-04-26 07:16:20 följande:

Fick sammandragningar i vecka 12 som gick över till (förllssningsont) förverkar i vecka 20 då jag Satt å grät för de gjorde så ont, varje dag fram till vecka 39 då hon kom men värkarna hade gjort sitt för det tog henne bara en timme att komma ut

Är i vecka 18 nu och har haft lite sammandragningar från vecka 9 och fått två icke jätteonda förvärkar hitils.

Ska tilläggas att jag i första graviditeten hade baktriellvaginos i vecka 9 som behandlades och försvann i övrigt ingen uvi eller nått. Denna gången inget alls :) så vet ej varför det blir så för mig

Vad jobbigt det låter... men fantastiskt att höra att du ändå gick hela vägen med båda. Mättes tappen någon gång? Undrar också om du kunde känna att det blev värre av ansträngning? Jag kan själv inte uppleva att det blir särskilt förändrat av ansträngning. Tusen tack för svar!
Svar på tråden Erfarenheter? Myyycket sammandragningar - erfarenheter? När har ni fött?