BF Januari 2022 ????
Åh stackare så jobbigt! <3 jag mår själv så där ett par dagar innan mens så förstår hur du känner dig och hur tankarna går. Jag brukar tappa hoppet om livet och tror alla hatar mig så tycker du ska ta det här på allvar för det är inget sätt att leva. Kanske kan du ringa din barnmorska och berätta hur du känner? Jag har läst att man kan få samtalshjälp och att det kan hjälpa att bara få lyfta sina tankar och känslor.
Själv mår jag så fantastiskt bra psykiskt av graviditeten än så länge (njuter av att slippa de där dagarna av att känna sig värdelös) så har tyvärr inga tips. Men önskar såklart att du ska få må bättre snart! Kanske finns här någon med egen erfarenhet som kan hjälpa <3
Jag känner igen det du beskriver från min förra graviditet. Jag hade helt jämnt humör och inga såna här pms-känningar, utan var lugn och stabil. Men som sagt, man hade ju mer tid att ta hand om sig (och sova) när man inte redan hade barn. Hoppas det blir bättre när tröttheten släpper men ska absolut ta upp det på inskrivningen. Tack!