BF Januari 2022 ????
Tack snälla!
Åh vad kul! :) Vårt barn är 2 år, hur gammal är erat?
Tack snälla!
Åh vad kul! :) Vårt barn är 2 år, hur gammal är erat?
Av ren nyfikenhet gick jag tillbaka i min mensapp för att få se i vilken vecka som jag senast fick missfall, innan jag fick min son. Det visade sig vara på äl+23, exakt samma dag som jag är på idag! Dessutom har min molvärk kommit tillbaka med full kraft så nu är det svårt att tänka på annat och springer hela tiden och oroar mig för blod. Kan inte tiden bara gå snabbare så jag slipper oroa mig....
Jag är också lite orolig, då har jag inte har så mycket symptom, större och ömma bröst, men inget illamående eller liknande.
Jag kan få ett molande, men knappt märkbart då isåfall efter att jag ätit, oftast efter middagen.
Men annars är det relativt lite aktivitet, som jag märker!
Ni som gjort detta innan, har ni några tips för att man ska sluta oroa sig?
Jag minns knappt om det funnits nån lista men vi kör en ny helt enkelt för oss som ännu hänger kvar här och inte gått över till enbart Facebook.
Jojjans, 35 år, BF 18 jan, andra barnet
Ericky, 33 år, BF 29 jan-5 februari, 1:a barnet
Hej! Plussade idag efter att ha vetat att jag är gravid sen 2 veckor tillbaka. Var borta i 1 vecka och sambon ville vara med när vi tar test. Så det blev ett väldigt tydligt positivt svar idag!
Fick missfall för exakt 2 år sen, då hade vi BF nästan exakt samma dag som vi har nu. Så är lite orolig att samma sak ska hända igen såklart.. väldigt många saker som är exakt som för 2 år sen men man hoppas på det bästa såklart!
BF är typ 18/19 januari, så är i vecka 6, 5+3 :)
Vill gärna vara med i den hemliga gruppen på facebook om jag får :)
Kul att se så många gravida med bf i januari! Jag och sambon är båda födda i januari så det blir ett stort kalas haha
Jag som är ny på det här undrar lite... :)
När ska man kontakta MVC för inskrivning?
När gör man första ultraljudet normalt sett? Är 33 år.
Kan det stämma att jag är i v 6+6 om jag har BF 16/1? Är lite osäker på om jag räknat rätt.
Okej! Då ska jag ringa på måndag så vi får en inbokad tid :) vi erbjuds inte heller KUB, men vill verkligen få göra det så jag hoppas det kommer finnas möjlighet att bekosta det själva. Förstår inte hur man ska kunna vänta med Ultraljudsundersökning med bilder till v 20 :)
Jag har gjort ivf så räknade så som de säger att man ska räkna då, men ville kolla om det verkar stämma jämfört med andra här inne.
Du ska räkna så som de har sagt att du ska räkna. Det beror ju också på hur gammalt embryo som återfördes i dig, om det ex odlats i fem dagar eller färre.