Rådjuret28 skrev 2021-05-19 07:47:23 följande:
Har haft ordentligt illamående så jag kräks 2 mornar.
Känner samma som dig att mornarna kan vara tuffa, innan frukost och om jag inte går på lunch i tid nog. Får mest i mig bara sallader till lunch, där caesarsallad blivit lite av en favorit och någonting jag längtar efter. Annars tycker jag det känns tungt med varm och fast mat, särskilt att ställa mig för och laga. Men när det väl serveras tycker jag det är gott och det går ner utan problem.
Ja, jag känner mig uppsvälld. Precis som du beskriver känns mina skinny high jeans alldeles för tight om magen medans mina ?momjeans? eller kostymbyxor inte håller in magen. Och det istället blir väldigt synligt att min mage är något större än vad den brukar. Känner mig inte gasig, men bara väldigt uppsvälld. Men läst att det brukar lägga sig efter v 12.
Hur känns det inför ultraljudet?
Åh fy vad jobbigt med kräkningar! Jag har varit övertygad om att jag ska må mer illa (är alltid känslig vid förändringar, som utlandsresor och vätskebrist så tänkte att detta skulle bli samma), så är tacksam för varje dag jag slipper kräkas. Hittills älskar jag dock mat och kan äta allt, är dock alltid supertrött efter jobbet så är tacksam att min man lagar mat medan jag sover på soffan.
Ja jag är väldigt nöjd över att jobba hemifrån så jag kan ha mjukisar och mjuka tights till jobbet. Köpte ett par nya jeans precis innan grav då jag gett upp om att bli gravid utan hjälp, och de är självklart tighta med hög midja. Lagom till vecka 12 kanske magen börjar synas så är väl bara packa bort de där byxorna haha.
Jag pendlar mellan att vara supernervös över att vi inte ska se något foster/att hjärtat inte slår och att vara lyckligt pirrig inför att få se den som huserar där inne. Känns hursomhelst tråkigt att min man inte får vara med. Vi har bestämt oss för att visa bilden för våra familjer helgen efter att bilden tagits (mors dag) eftersom de vet om att vi försökt länge och då vi umgås mycket med våra familjer kommer det ändå bli svårt att dölja länge till.
Hur var det - hade du bokat något tidigt UL?