BF Januari 2022 ????
Förstår hur du menar och tänker. Vi berättade för svärföräldrarna igår, mors dag och allt, men de reagerade inte direkt med att bli överlyckliga vilket gjorde mig och minnsambo väldigt ledsna..
Så otroligt tråkigt särskilt när vi har kämpat så som vi har gjort och de vet om det. Vi får bara glädjas åt att så många andra är lyckliga för vår skull men visst skaver det..
Bra att ni kan ha annat fokus, det är ändå ni som är de mest lyckligt lottade som har en efterlängtad graviditet på G!
Hemligheten är ute, för vår del.
Nära vänner som vi inte kunnat undvika ställde oss mot väggen i helgen och sa skämtsamt att vi nu faktiskt får berätta så då beslöt vi oss för att berätta för våra mammor också, på mors dag.
det är än väldigt tidigt, men skönt att inte behöva ljuga och komma med bortförklaringar!
Nu känns det dock som att det kommer att börja blöda bara för att vi har berättat, som att det är någon karmaeffekt som träder i kraft och förstör allt...
Jag var mest nervös för att berätta för pappa eftersom vi ska åka till Thailand med honom över jul och nyår eftersom han fyller 60 i höst. Men han blev bara glad och sa att resa, det kan man göra senare. Planen var att komma hem 5/1 men med BF 9/1 blir det svårt haha.
Men jag håller med om att ångesten över missfall blivit mer påtaglig. Jag har börjat få en del rosa och blodiga flytningar och även om jag vet att slemhinnorna blir mer känsliga nu så känns det ändå som att det här inte kommer gå vägen..