• Citronsaft

Orkar inte, slut som människa, sonen så otroligt elak

I de fall där en förälder vägrar mediciner men barnet uppenbarligen behöver det kan socialen kopplas in och se över situationen. Så börja där.

• Citronsaft
    Anonym (Gråter) skrev 2021-04-25 15:58:25 följande:

Har svårt att tro att vi får någon hjälp av socialen. Jag har inga bevis för hur pappan är och sonen vågar inte säga något. Pappan låtsas vara så otroligt duktig och bra när vi pratat med skolan, psykologer och läkare. Han låtsas att han är så rutinfast och ser till att sömn, mat och motion fungerar så bra och därigenom mår sonen så bra. Sen hoppar han på mig och förklarar hur kass jag är på alla områden. Han blånekar allt jag säger och påstår att jag ljuger och är störd. Så vad ska jag tjäna på att prata med socialen? Kommer bara bli massa jobbiga samtal där pappan svartmålar mig och kanske min man och våra andra barn måste dit och granskas för fler jobbiga samtal.

Nä, jag har ingen tilltro till soc efter allt man läst om dom här på FL, känns faktiskt inte som att jag vill ha något med dom att göra. En utredning skulle dessutom ta lång tid och läget är akut nu. Jag mäktar inte med mer, inte min man heller. Sonen halvgalen. Alla mår dåligt. Nu får superpappan ta vid och visa vad han går för. Kanske blir bättre.

Förlåt om jag låter hård. Inombords gråter jag och mitt hjärta blöder när jag tänker på vad jag gör mot sonen. Men om jag inte agerar kommer detta bara fortsätta och bli värre och värre. Tills slut kanske han blir placerad av socialen om vi inte gör ngt nu. Jag klarar inte av sonen. Svartmålar jag pappan till soc omhändertar de sonen.

Men skärp dig! Ursäkta men det är ert fel att det är "för sent" för en utredning. Det är ni muppar som låtit det gå så pass långt utan att ta hjälp åt ert barn. Det är inte att vara en bra förälder. En bra förälder söker hjälp åt sitt barn när man ser att något inte står rätt till - även om den andra vägrar. Att bara lyfta händerna nu o ba aja det är för sent jag orkar inte jag orkar inte med soc är ingen godkänd lösning! Tänker ni alls på hur det är för barnet?!

Att inte söka hjälp åt sonen är VANDVÅRD och skäl för socanmälan. Vad pratar du ens om att svartmåla pappan? Ditt fokus ligger bara på pappan tydligen. Du kan skita i pappan ni behöver inte ens ha kontakt ert barn är stor nog att sköta det själv och socmöten kan ni ha enskilda.

Sen är dina sätt att vara förälder helt fel. Man belönar inte dåligt betende - man ger konekvenser. Sluta köpa honom allt han vill och vara till lags. Just därför han beter sig så eftersom han vet att han har överhanden. Han må vara tuff men innerst inne önskar han sig förmodligen bara en vettig förälder med vettiga regler och rutiner som inte släpper efter så fort han gapar och skriker. Han är som på djupt vatten och inga vuxna som ger honom riktlinjer hur han ska bete sig. Och två normala föräldrar som fokuserar på honom och håller sin konflikt utanför.

BÅDE du och pappan är skyldiga ert barn detta.
Svar på tråden Orkar inte, slut som människa, sonen så otroligt elak