Orkar inte, slut som människa, sonen så otroligt elak
Jag känner igen lite av det du skriver.
Skilde mig från barnens pappa när sonen med autism och adhd var 11 år gammal. Den manipulativa och narcissistiska pappan började genast baktala mig inför barnen. De andra två hade perspektiv och tog inte åt sig av pappans försök att vända saker till min nackdel, men sonen däremot började få stora utbrott, blev hemmasittare, vägrade samarbeta och var väldigt emot mig.
Många tårar fälldes, men vändningen kom när jag kontaktade familjerätten samt gjorde en socanmälan. Situationen var fullständigt ohållbar, jag höll på att gå sönder och sonen mådde naturligtvis jättedåligt.
Av familjerätten fick vi hjälp att samarbeta och de var tydliga gentemot pappan att han skadar barnen genom att prata illa om mig och mina livsval inför barnen.
Soc hjälpte till med utredning kring familjesituationen i stort, men också i dialog med skolan kring skolfrånvaron.
Sedan hade vi hjälp av habilitering och BUP för sonens diagnos och svårigheter.
Eftersom din son mår så dåligt som han gör och du håller på att gå under, så måste du ta kontakt med familjerätten och begära möte för att hjälp med samarbete.
Även socanmälan borde du göra, för oro kring sonens beteende och att pappan vägrar honom medicin, som med stor sannolikhet skulle få honom att må bättre.
2 år tog det oss att få sonen på rätt bana. Det är inte 100% bra än, men han mår så mycket bättre. Hade aldrig klarat det utan hjälp utifrån dock.