• Anonym (Mia)

Orkar inte, slut som människa, sonen så otroligt elak

Anonym (Gråter) skrev 2021-04-24 22:34:38 följande:

Tack för dina ord. Ja, nu får pappan ta hand om honom. Sonen säger inte ens förlåt utan fortsätter säga att han hatar oss, jag är cp och idiot och inte hans mamma. Men i allt det här kan jag ändå se att han känner sig övergiven nu när jag släpper taget. Och det gör så ont. Kommer sakna honom hela tiden även om det också kommer vara en befrielse att slippa trippa på tå och oroa sig över nästa utbrott.

Älska mig mest när jag förtjänar det minst för då behöver jag det bäst.... eller hur ordspråket går. Precis det stämmer överens med din son utifrån din beskrivning. Du är hans trygga punkt det är därför han är elak mot dig. Hans problematik och konflikterna mellan er föräldrar gör att hans hjärta slits sönder. Jag fattar att det är sjukt sjukt jobbigt för dig men just nu behöver din som höra att du älskar honom att du aldrig ger upp honom att oavsett hur han beter sig så finns du där. Det ska du mantra för din son. Det är vad han behöver. Hur du ska orka göra det och vad du behöver för att nå dit vet jag inte. Men att slänga ut honom var det värsta du kunde göra. Det kommer bli ett öppet sår i sonen. Han har nog inte ens förmågan att hindra sina känslor just nu och du skriver att han inte ens säger förlåt. Han är övergiven, han är omedicinerad, han är på väg in i puberteten, han har föräldrar som bråkar. Han testar dig. Han testar bonuspappan. Han söker uppmärksamhet av kompisar, han söker uppmärksamhet av er. Han skriker ju faktiskt bokstavligen på hjälp. Men hjälp honom då. Ser du det som att han blir hjälpt av att bo mer hos sin pappa eller är det du och din övriga familj som blir hjälpt av det?
Svar på tråden Orkar inte, slut som människa, sonen så otroligt elak