• Räkan77

Orkar inte, slut som människa, sonen så otroligt elak

Har du bra kontakt med skolan? Jag skulle höra av mig till socialen och be om hjälp. De kommer säkerligen att ta kontakt med skolan för att höra hur de upplever sonen. Om både du och skolan upplever att sonen behöver mer hjälp, tex medicinering, men pappan motsätter sig det så tror jag socialen kommer agera.

Alla de som skriver att du ska lämna din son hos pappan och tänka på dig själv har nog inte haft barn med svårigheter. Hur har de tänkt att du ska må bra genom att smita undan ditt ansvar som förälder? Nej, du måste fortsätta kämpa, men jag tror att du behöver ett eget samtalsstöd för du lever i en oerhört pressad situation.

• Räkan77

Även om sonen kommer att bo hos sin pappa nu så behöver du fortsätta kämpa för din son, du kan inte bara släppa taget om ett tolvårigt barn. Än finns tid att få sonen på rätt köl, tex med hjälp av medicinering. Problemen för din son fortsätter varje dag och du borde inte blunda för det även om du inte ser det med egna ögon.

Det är otroligt viktigt att hans skolgång fungerar så han får godkända betyg. Kontakta socialen för att få hjälp.

• Räkan77

TS, varför kommer du inte kontakta socialen så att din son kan få hjälp NU, inte när pappan slänger ut honom. Ska din son verkligen behöva få uppleva det? Förlåt att jag låter hård, men det finns exakt ingenting att vänta på.

Enbart medicinering kommer inte hjälpa mot alla problem som dessutom kanske förvärras av att enbart bo hos pappan. Din son behöver hjälp på flera plan och så snart som möjligt. Du som mamma måste ta det ansvaret, åtminstone att meddela socialen hur din son har det och att du inte orkar mer.

Svar på tråden Orkar inte, slut som människa, sonen så otroligt elak