Orkar inte, slut som människa, sonen så otroligt elak
Jo sonen vill ha medicin och sa det på BUM men de sa att båda föräldrarna måste vara överens.
Jag har tidigare arbetat med barn som din son. Det är fruktansvärt slitsamt att arbeta med de barnen och jag får ändå gå hem när dagen är slut! Så jag förstår att du har det än värre.
Min man har också en son med ADHD (plus lite annat) men han bor aldrig hos oss för han klarar inte av bytena. De ses dagtid istället och hittar på saker.
Kan inte skolan stötta dig? Jag så många gånger hur oändligt mycket lättare de flesta fick att rodda runt livet med medicin. Även de som själva vägrat men som ändrat sig och provat.
En härlig kille som äntligen testade medicin kom glädjestrålande och sa: JAG HAR SKRIVIT EN HEL BERÄTTELSE!!! Lyckan i hans ögon går inte att beskriva! Tidigare gick det inte att ha koncentrationen uppe mer än 5-10 min i sträck ens om han satt själv. Vi testade massor med saker, som handcykel under bordet att trampa på samtidigt osv.
Även föräldrar som varit motståndare till medicinering kom efteråt och var glada för att vi stått på oss. Det handlar ju om barnen och deras livskvalité. Och i många fall även om hela familjens livskvalité. Det är ju inte sällan som det blir skilsmässa i familjer där det finns barn med diagnoser.
När du har kontakt med pappan, kan du ha någon utomstående med dig som kan styra upp det hela till nutid? Har du visat pappans elaka sms etc för soc?
Om ni inte har haft kontakt med soc, kontakta dem genast!
Något jag ser alldeles för ofta är att framförallt pojkar med diagnoser, ofta ADHD hamnar i fel sällskap. De är alldeles för lätta att få med på dåligheter iom dåligt konsekvenstänk.
Din son kan fortfarande räddas, men han måste snarast få rätt stöd och hjälp! Och helst komma ifrån pappan helt, men det kan vara svårt.