Orkar inte, slut som människa, sonen så otroligt elak
Din beskrivning passar in på mitt syskon jag växte upp med (men hen hade aldrig någon diagnos). I vårt fall handlade det troligtvis om att våra föräldrar bara gjort som hen ville från första trotset. Vår far baktalade allt och alla (allra helst baktalade han mamma inför oss barn).
Det är ett rent helvete att leva med! Jag förstår att du är frustrerad och less på det. Tyvärr har jag inga goda råd (jag bröt kontakten med syskonet tillslut i vuxen ålder för hen fortsatte med beteendet. Det är inte charmigt på en 40 åring). Oavsett vad du väljer så visa att du finns där för sonen (även om han skulle välja att bo permanent hos pappan). Min mamma sa inte ett ont ord om min far även om han behandlade henne illa. Nu stod inte mamma upp för mig eller försökte förstå min situation när jag tog upp saker med henne utan hon tog pappas parti (helt okritiskt) så jag står inte nära någon av dem idag tyvärr. Det viktigaste tror jag är att visa sonen kärlek och stöd (det brukar vara det som vinner i längden).