Inlägg från: Dexter dot com |Visa alla inlägg
  • Dexter dot com

Katt kissar fel och minskar i vikt

Har ni inte varit hos vet och tagit prover, kollat urinsten,tänder, smärta mm så börja i med det. Tycker också att ni ska ställa fram en låda till.

• Dexter dot com
    19malin96 skrev 2021-04-23 13:51:31 följande:

Nu får ni det att låta som att avlivning är mitt första alternativ..

Vi har inga prqasslande duntäcken, ättika används i tvätten och på bäddmadrass, olika kattsand har provats, en till låda har ställts ut men vi kan inte ha 5 stycken då vi har ett barn också? Maten har vi också bytt ut samt ger sånt han tycker om för att han ska få i sig extra.

Jag har ingen försäkring på honom då jag fick honom när jag var 18 och ärligt, hur många har försäkring på sina blandraser? Så nej jag har inte råd att betala mängder hos vet.

Har man inte en väldigt stor buffert har man självklart försäkring på sin katt. Buffert behöver man ju även om man har djuret försäkrat men inte lika stor, då det kan dra iväg ordentligt trots försäkring. Det är ditt ansvar som djurägare att ditt djur inte lider vilket innebär att du måste ta din katt till vet. Antingen för att ta reda på felet och åtgärda det eller för avlivning. Hur du ska kunna leva med att ta bort katten utan att ta reda på felet förstår jag ju inte. Det kan ju vara något som går att åtgärda med foderbyte och/eller medicin. Att göra en allmänkontroll, ta prover och ett ultraljud kostar inte mängder så boka en tid direkt på måndag så katten inte behöver må dåligt.
Svar på tråden Katt kissar fel och minskar i vikt