Inlägg från: Lofffsan |Visa alla inlägg
  • Lofffsan

Vi som plussat från tråden letrozol, PCO

Javelina skrev 2021-06-30 07:52:23 följande:

Har ni som har PCOS märkt någon skillnad på symptomen sen ni blev gravida? Det kanske är tillväxthormonerna som gör det men jag upplever överlag att allt hår växer snabbare.

Jag skulle säga att det växer lite extra snabbt mitt hår, framför allt på magen. Men om det är PCOS eller hormonerna kan vara svårt att avgöra. Det kanske känns tydligare för oss då vi redan innan kan ha lite extra hårbeväxning!

Skönt att höra att du mår bra och att bebisen rör sig för fullt :)
  • Lofffsan
    Russin112 skrev 2021-07-01 13:33:02 följande:

Visst är det trist? Känns så långtråkigt (har ju bara jobbat få pass nu innan jag blev avstängd) Fy sjutton för fortsatt illamåendet, har du funderat på att testa akupunktur? Det hjälpte min syster under hennes graviditet.

Ja det är lite trist! Sen kan jag erkänna att det är lite skönt med då 2 åringen känns som ett heltidsjobb bara hon emellanåt haha!

Ja, jag gjorde klart den behandlingen nu innan midsommar precis, dock inte meddet önskade resultatet :( känns som de mest hade svårt att sätta nålarna vilket resulterade i smärta istället..

Åh, kul med vagnsköp!! Går mycket i de tankar nu när de ska passa två. Är sån jungel alltså!! Har en emmaljunga nxt90 idag men behöver nog byta, blir för tung för två sitsar+barn haha!
  • Lofffsan
    jjkkll2 skrev 2021-07-09 20:14:07 följande:

Haha åh! Jag har klarat mig hyfsat ändå kräktes på en lekplats och Ica parkeringen förrförra helgen det är väl de mest allmänna hittills:P.

Ja fulsöta om inte annat haha!

Jaa jag förstår det! Man vill ju ha varit på rul helst igår! Jaa jag är också så spänd för din skull!

Fick ni svullna tarmar? Om ja, när la sig svullnaden för er? Har för mig att de la sig vid vecka 12 med sonen men är så svullen så känns som att det de inte kommer hända haha. Vet att man kan bli svullen av lutinuset med.

Gällande svullna tarmar så tog det riktigt lång tid för mig nu den andra graviditeten. Känns som det knappt släppt för någon vecka sen och på tisdag går jag in i vecka 20! Så gissar att det kan vara längre nu andra graviditeten tyvärr :(

Hur mår ni annars? Värme och graviditet är ingen höjdare om ni frågar mig haha!
  • Lofffsan
    jjkkll2 skrev 2021-07-12 20:31:41 följande:

Jaa jag får en känsla av att de kommer ta längre tid även för mig. Dom är så svullna så jag ser ut att va i vecka 25 typ!

Tycker illamåendet blir så mycket värre när det är såhär hett! Hur är det med ditt illamående nu? Och hur mår du överlag?

Sen känner man sig ju svettig som en gris konstant haha!

Jag känner verkligen igen mig! Träffade en bekant som är beräknad ganska snart, och jag kände mig nästan lika höggravid som henne haha!

Ja oja, värme och graviditet är ingen bra kombo alls! Jag mår fortfarande väldigt illa men spyorna är färre, vilket är skönt... Men befinner mig helst nere i vår källare där det är svalt haha!

Har du någon semester än? Ligga vid vattnet är ju inte heller fel! Då är ju tvååringen nöjd oftast här iaf :D
  • Lofffsan
    jjkkll2 skrev 2021-07-15 16:36:10 följande:

Haha ja det är helt galet vad magen kan va så stor när bebis är "liten".

Åh skönt att dom lättat lite iaf! Har du hitta saker som funkar att äta och som inte kommer upp? 

Den 23:e är min sista arbetsdag! Längtar dit :) 

Jaa dom är rätt nöjda vid vatten! Föredrar havet då de är mer blåsigt där = skönare för mig haha! 

Ja, kroppen är bra underlig på många sätt! ;)

Jodå, glass och chips är en bra höjdare haha!! Låter mig njuta av det som njutas kan.

Åh men då är det inte långt kvar, kämpa :)
    Russin112 skrev 2021-07-15 11:29:51 följande:

Rul avklarat och jag kan äntligen slappna av lite! Magkänslan hade rätt och förra ultraljudet fel, det blir en liten flicka och jag blev framflyttad till 7/12 så redan vecka 20 nu :D

Åh men grattis! Och så skönt att allt såg bra ut :D och tänk vad magkänslan kan ha rätt! Har ni funderat på lite namn nu då? :)

Jag gjorde ju mitt med nu den 14e, känns så skönt att få se de där bebisarna större och se ut som små barn nu!! :D fick reda på att min moderkaka slutar precis vid öppning med så ska tillbaka när jag är i vecka 32 igen för ultraljud. Hoppas moderkakan flyttat på sig som den ska :)
  • Lofffsan
    Russin112 skrev 2021-07-19 19:08:42 följande:

Helt fantastiskt, namn har vi klart sedan länge! Det är en Islin vi väntar :) kul med extra ultraljud men inte rolig anledning har dock hört att i flesta fall flyttar sig moderkakan iom att magen växer så hoppas det sker för dig.

Åh vad kul med namn! Och ett jättefint namn, inte hört innan faktiskt :) hade ni klart pojknamn med?

Ja, jag inte orolig alls över moderkakan, ser det bara som ett tillfälle att få se den lille igen!

Jag lyckades ju se könet när vi gjorde rul med, fick det även bekräftat. Så nu vet jag och ingen annan. Mannen vill absolut inte veta så ska i isch 20 veckor lyckas hålla mig ifrån att säga hon/han! Haha!
  • Lofffsan
    Russin112 skrev 2021-07-19 20:51:52 följande:

Hade de varit en pojk hade det blivit Julian :) Vad bra att du känner så :)

Men oj vad ?starkt? av din man att ha det så nära men ändå motstå att fråga. Vill du berätta för oss eller ha det helt för dig själv? :)

Haha jag vet! Jobbigt för mig mest tycker jag som inte får försäga mig bara xD

Jag kan säga, gissar att min man aldrig komma trilla in här och veta att detta är jag! Hilma ska få en lillasyster. Känns så overkligt men samtidigt självklart! :) dock har både jag och mannen jättesvårt för flicknamn, medans pojknamn är helt klart (i onödan nu då, haha)!
  • Lofffsan
    Russin112 skrev 2021-07-20 08:39:49 följande:

Åååh grattis! Två töser, fantastiskt ju. Har själv en syster i nära ålder och hon är det bästa som finns <3 dina döttrar kommer skatta sig lyckliga att ha varandra. Hilma är ju väldigt fint och tänkte att ilse passar fint till det? :)

Vad hade ni för pojknamn? :)

Ja det kommer bli så mysigt med två systrar! <3 dock vet ju inte mannen, och han är säker på en pojk. Det vill han så gärna ha haha!!

Ja så komiskt! Har faktiskt tänkt på ilse själv. Inte nämt det än för mannen. Han gillar inte för ovanliga namn så måste jobba in det försiktigt!

Det va nog fel sagt, vi har inte ett bestämt pojknamn men vi har tre vi båda gillar. Malte, Olle och Melker. :)
  • Lofffsan

Hej på er! Var väldigt längesedan jag tittade in här! :)

Hur mår ni allihop? Känns så overkligt att man är gravid och att det faktiskt "snart" är där, om man jämför den långa resan hit man gjort!!

Och välkommen Ik96 och grattis <3

• Lofffsan
    Russin112 skrev 2021-09-02 08:27:10 följande:

Hej! Med mig är det bra. Tycker dock att tiden börjar gå långsamt nu :p är i vecka 27 och längtar så till jag får träffa mitt lilla gryn :) Jag pr fortfarande lite orolig över att något ska gå ?snett? och håller stenkoll på fosterrörelser.

Hur mår du? <3

Ja jag håller väl med. Känns som en evighet kvar, och jag har väldiga problem med foglossning och sammandragning i underlivet, vilket gör att tiden känns ännu mer som en evighet!

Visst hade du problem med foglossning?eller hur går det med det? <3

Tror det skiljer en dag eller så på oss nu (6december för mig) :)

Vi kämpar fortfarande med namn här hemma. Vi har inget som känns bra. Jag gillar Ilse men får inte alls med mig mannen! Haha (han vet ju dock inte att det är en liten tjej)!
    Vicki89 skrev 2021-09-02 13:00:30 följande:

Allt bra här också! Jobbar hemma idag och lade mig precis på soffan en stund. Lillkillen i magen sparkar som bara den! Har moderkakan i bakvägg den här graviditeten, förra gången var den i framvägg, så jag känner mycket mer den här gången vilket jag tycker är jätteskönt!

Vecka 26 nu, inte långt kvar! Mår bra förutom en hel del sammandragningar. Men var in till läkaren förra veckan som kollade tappen och den var opåverkad så det var ändå skönt!

Åh vad skönt med moderkakan i bakvägg! Det är dock min enda erfarenhet så skulle nog bli extremt orolig om jag någon gång får den i framvägg. Gillar verkligen att känna all denna rörelse <3

Vad bra att tappen va opåverkad! Sånt kan verkligen göra en oroad. Jag tittade till min med igår och den var med helt opåverkad.

Har du mycket sammandragning som påverkar din vardag?
Svar på tråden Vi som plussat från tråden letrozol, PCO