Inlägg från: Lofffsan |Visa alla inlägg
  • Lofffsan

Vi som plussat från tråden letrozol, PCO

Russin112 skrev 2021-05-14 20:15:14 följande:

Det är så svårt att veta när man blir hit och dit skickad ;) men så långt du har gått! Sista osäkra veckan :D

Usch, är det så illa :( hoppas verkligen det lugnar sig nu! (Vilket det borde nu efter de värsta hcg veckorna)... jag mår rätt bra, eller ja upp och ned... är inte längre förstoppad och mår inte illa konstant längre utan mer utspritt under dagen. Dock är jag fortfarande supertrött och har en fruktansvärd molvärk.

Ja känns så overkligt men skönt! Sen är jag dock lite orolig inför kub denna gången. Var jag inte sist.. Ska du göra kub? :)

Ja usch. Är så trött på detta! Men som du säger så hoppas vi att den tiden börjar bli förbi, även om jag sist spydde och hade mig till vecka tjugo haha!

Ja fy, denna trötthet!! Men skönt att illamåendet och förstoppningen är bättre :)
  • Lofffsan
    Russin112 skrev 2021-05-14 21:39:09 följande:

Hur kommer det sig att du känner dig orolig? Något speciellt eller bara allmän oro? Inte lång tid kvar tills det är dags iaf :) Ja jag har tänkt göra det, när vet jag dock inte. Ska på min inskrivning på måndag så jag antar att vi pratar om det då (börjar ju bli lite bråttom om jag ska hinna få tid innan vecka 14) .

Fy sjutton. Hoppas verkligen du slipper det denna gång!

Det är nog mest för jag haft en vän nyligen som det visade sig att fostret inte var frisk och det slutade i abort. Och det är liksom största mardrömmen ni när man har gått förbi dessa jobbiga 12 veckor :/

Ja men då får vi hoppas du hinner få en tid :) har du inskrivning på plats? Min var på telefon, och väldigt opersonlig. Jag hoppas jag får en bättre barnmorska till nära gång :)

Och angående lakrits så tror jag det är lugnt! Jag äter nog mer laktris än man ska, dagligt intagande här haha! Så länge du inte trycker en påse om dagen vill säga hehe...
  • Lofffsan
    Russin112 skrev 2021-05-15 08:38:57 följande:

Då förstår jag, det är ju verkligen en mardröm!! :(

Ja min är på plats, kan vara för att jag skall ta blodprover samtidigt eller så är det olika i olika län. Min verkade fantastisk på telefonen och i Liljeholmen har man samma hela graviditeten :) hoppas du kan byta till en som du känner dig mer bekväm med!

Vad skönt att höra, blev panikslagen igår Hahah

Ja, jag hade den på plats förr graviditeten och hade även samma bm hela vägen. Hon va underbar, men då bodde vi i annan region. Så osäkert vem det blir nu, hon jag hade på telefon var någon annan som jag inte kommer ha på plats sen. Vet att de har extremt mycket graviditeter nu och man kan få lite vemsom från vilket ställe som helst inom regionen på inskrivningssamtalet. Trist tycker jag! Men får se vem jag ska träffa i juni! Annars får jag göra som du säger, byta :)

Jag förstår din oro! Man vill verkligen inte göra fel <3
  • Lofffsan
    Vicki89 skrev 2021-05-15 15:20:54 följande:

Barnmorskan jag hade förra graviditeten var jättekonstig, bytte till slut och det är jag väldigt glad för. Hon jag fick sedan var jättebra. Har henne den här graviditeten också, tycker verkligen att du ska byta om du inte känner dig nöjd sedan.

Jaa men vad bra att du bytte! Jag tycker verkligen det är viktigt att ha en bm som man känner förtroende för! :) jag vet en jätte bra bm men hon är på en annan mvc än den jag tillhör nu (den jag tillhör nu ligger precis jämte jobbet därför jag har den) men är jag missnöjd får jag byta mvc och gå till den braiga barnmorskan hehe :D

Hur mår du Vicki89? :)
  • Lofffsan
    Vicki89 skrev 2021-05-18 06:55:13 följande:

Sömnrekord inatt! Somnade 19:15 och sov hela natten, haha! Är pigg på dagarna, men så fort jag kommer hem från jobbet däckar jag. Några andra zombies därute?

Jag håller med, känns som det enda jag gör är att sova. Är ju hemma hela dagarna med, så motivationen och ork är inte hög just nu! Haha! Och snittat nog 10h sömn per natt..
  • Lofffsan
    Russin112 skrev 2021-05-17 14:24:24 följande:

Tack för alla svar om lakrits, ska undvika stora mängder i fortsättningen :)

Idag var jag på inskrivning och fick tid för kub om 2 veckor :) först ville hon inte skicka remiss för det, hon menade på att iom corona så har de begränsat kub till de som är över 35. Så jag yrkade på att jag har en släkting med down syndrom och därför var superorolig (min släkting är dock ingift släkting med det undanhöll jag heheh). Tillslut skickade hon en remiss och tog blodprover för kub så hoppas nu bara den blir godkänd :D  H*lvete heller att jag ska vänta till vecka 19-22 innan jag får se bönan igen haha. 

Vad skönt att du fick en tid till kub! :) Att det kan vara så olika! Här var det inte alls några poblem att få en tid för kub!

Gällande avtagande av symtomen så tror jag det är rätt vanligt när man närmar sig slutet av första trimesten, dock kan jag tyvärr inte säga att det är så jag känner just nu.. :/ men skönt då att beta att du har ett till UL innan vecka 20 :)
  • Lofffsan
    jjkkll2 skrev 2021-05-17 14:37:57 följande:

Tjejer jag behöver er hjälp vad ska jag göra? Kan jag lita på att äl sker ska jag hetsringa gyn och be om spruta?

Första gången jag får positivt på äl-sticka i hela mitt liv!!!

Äl testet var negativt imorse. Har haft äl känningar därför jag testat med äl test bara för att.

När var det du hade ditt mf? Jag fick jag ägglossning 2 till 3 veckor efter mitt missfall och då kände jag av det väldigt tydligt. Så oavsett så tycker jag ni ska ligga på nu! Chansen kanske finns :)

Och hoppas du får tag i gyn idag!
  • Lofffsan
    jjkkll2 skrev 2021-05-18 16:18:27 följande:

Gyn ringde nyss hon trodde att jag kommer få ägglossning i och med att testet igår först visade negativt på morgonen och sedan positivt på dagen så hon tyckte inte jag skulle ta någon spruta. Får helt enkelt lita på henne och hålla tummarna.

Tack för allt ert stöd tjejer<3

Säger som Vicki89, fick med ägglossning efter missfall. Och blev då lyckligtvis gravid igen. Så nu hoppas vi verkligen att det sker en ägglossning <3 och ligg på! Bättre någon gång för mycket nu när du kanske inte exakt är säker på när den sker :D
  • Lofffsan
    Vicki89 skrev 2021-05-18 17:59:28 följande:

Idag har jag varit hos barnmorskan, all prover såg fina ut! Har nu fått tid för både tidigt ultraljud och rutinultraljud, och nästa vecka på tisdag gör jag NIPT och då ingår också ett ultraljud. Är lite nervös, allt såg bra ut på ultraljudet i 7+0 men är ju orolig att något ska ha hunnit hända sedan dess. Hur mår ni andra?

Vad skönt att ha en plan! :) och att allt såg bra ut på proverna! Jag hoppas och tror allt ser bra ut. Men självklart är det skönt efter besöken!

Jag mår ju fortfarande väldigt illa, dagen innehöll två spyor och mycket vilande. Känns som det enda jag gör om dagarna... Hur mår du?

Jag har med kub om 2 veckor. Den 2 juni! Känns som en evighet dit... :(
  • Lofffsan
    Vicki89 skrev 2021-05-18 21:39:00 följande:

usch vad jobbigt att fortfarande må illa! Vilken vecka är du i nu? Du kommer säkert snart att må bättre!

Mitt illamående försvann förra veckan. Nu är jag mest väldigt trött på kvällarna och har väldigt ömma bröst. Och så spänner det i livmodern lite då och då.

Två veckor är verkligen lång tid när man väntar... Men jag tycker faktiskt att tiden går betydligt snabbare nu än i min förra graviditet. Tror det beror på att jag har fullt upp när jag kommer hem i och med att jag har en vild 1,5-åring här hemma, plus att det är en väldigt intensiv jobbperiod för mig som högstadielärare nu när betygen snart ska sättas. Kommer säkert kännas som att tiden går superlångsamt i sommar, men det får det gärna göra, för då är det ju semester! :D

jag är i vecka 12 nu, 11+4, så känns verkligen som det borde bli bättre snart!

Vad skönt ändå att illamåendet har släppt :) och tröttheten kan nog bero på fler orsaker än graviditeten som du skriver, småbarnsåren är intensiva!! Och min lilla har gått in i en väldigt gnällig mammafas, mycket bära hela tiden och gråt om hon inte blir buren...

Jaa, jag ska bli så skönt när sommaren kommer. Och då har man gått förbi kub och går in i en mer säker period. Ska bli så skönt :)
Svar på tråden Vi som plussat från tråden letrozol, PCO