• Grilimy

Starkt plus, rosa flytningar, mensvärk

Hej, först, skrolla förbi om du är trött på dessa trådar.

Jag efterlyser solskenshistorier. Att det är tecken på missfall vet jag redan. Så endast om det gått bra är jag intresserad av att veta. :)

Gravid v 6, (5+2) efter flera års försök och många missfall.

Har fortfarande starkt plus på stickan. Ont i brösten. Dock har jag sedan några dagar börjat få rosa flytningar. Har tänkt det beror på lutinus jag tar. Men igår började det kännas som riktig mensvärk och ilade i ljumskarna, inte nån molvärk längre. Idag fick jag illamående likt magsjuka, mår illa än men inget kräk. Inget vanligt gravidillamående med andra ord utan rejält illamående. fortfarande till och från lite rosa på pappret och mensvärk nästan hela tiden.

Jag är medveten att det lutar åt missfall, men då detta var vår sista chans så vill hoppet inte helt dö ut.

Finns det någon med rosa flytningar och rejäl mensvärk som ändå INTE fått missfall?

• Svar på tråden Starkt plus, rosa flytningar, mensvärk
  • Anonym (4)

Nja, inte direkt båda samtidigt, men jag blödde rejält v.7 med första barnet och det gick bra. När jag fått missfall och börjat få ont så har missfallen i princip redan varit ett faktum. Blödningar, smärta och klumpar har kommit nästan samtidigt.  Jag har inte haft ont flera dagar alltså utan i samband med när det kommit ut. Så det tycker jag låter lite positivt för din del i alla fall.

Att Lutinus ger rosa flytningar är nog mer regel än undantag faktiskt. Jag fullkomligt hatade dom för pinnen skavde ju hela vägen in!

Jag håller en tumme!

• Grilimy
    Anonym (4) skrev 2021-04-19 18:59:30 följande:

Nja, inte direkt båda samtidigt, men jag blödde rejält v.7 med första barnet och det gick bra. När jag fått missfall och börjat få ont så har missfallen i princip redan varit ett faktum. Blödningar, smärta och klumpar har kommit nästan samtidigt.  Jag har inte haft ont flera dagar alltså utan i samband med när det kommit ut. Så det tycker jag låter lite positivt för din del i alla fall.

Att Lutinus ger rosa flytningar är nog mer regel än undantag faktiskt. Jag fullkomligt hatade dom för pinnen skavde ju hela vägen in!

Jag håller en tumme!

Tack för ditt svar. Använder inte lutinuspinnen :) men tänker mig att själva lutinusen skaver ändå. Har även haft ett MA och i v 10 fick jag cytotec eller vad det hette men den hade dött redan v 5-6. Fick då rosa på pappret v 9 så är orolig för MA mest. Det var en hemsk upplevelse.

Ovissheten är värst!
  • Anonym (4)
    Grilimy skrev 2021-04-19 19:09:53 följande:
    Tack för ditt svar. Använder inte lutinuspinnen :) men tänker mig att själva lutinusen skaver ändå. Har även haft ett MA och i v 10 fick jag cytotec eller vad det hette men den hade dött redan v 5-6. Fick då rosa på pappret v 9 så är orolig för MA mest. Det var en hemsk upplevelse.

Ovissheten är värst!
    2 av mina missfall var MA och då blödde jag ingenting innan. Så man kan inte bedöma utifrån blödningar om det är m.f/MA. Bara VUL ger svar. Och där bangade jag ur helt med första barnet! Jag vågade inte alls förrän läkaren sa att v.13 var sista chansen. Efter den rejäla blödningen v.7 kunde jag absolut inte tro att den lille levde, men det gjorde han.

Jag fick mediciner som gjorde att jag fick barn för felet låg hos mig. 
  • Grilimy
    Anonym (4) skrev 2021-04-19 19:16:55 följande:

2 av mina missfall var MA och då blödde jag ingenting innan. Så man kan inte bedöma utifrån blödningar om det är m.f/MA. Bara VUL ger svar. Och där bangade jag ur helt med första barnet! Jag vågade inte alls förrän läkaren sa att v.13 var sista chansen. Efter den rejäla blödningen v.7 kunde jag absolut inte tro att den lille levde, men det gjorde han.

Jag fick mediciner som gjorde att jag fick barn för felet låg hos mig. 

Nej så är det såklart. Vad skönt för dig och vilken lättnad när du fick se att bebisen levde! Jag har vul om en vecka, sjukt lång väntan att må så här. Och egentligenvet jag redan innerst inne att det är kört :( vill bara ha ut det nu på en gång om det ändå är mf på gång. Jag har också fått hjälp den här gången för att kunna behålla men tydligen hjälpte det inte ändå. :(
  • Anonym (4)

Ge inte upp än! Jag vet hur hopplöst det kan kännas, men det behöver inte vara kört. 

• Anonym (Anonym)

Jag har varit gravid fyra gånger.

Första; en liten blödning i v 7, ingen värk. Enorm trötthet och lite ömma bröst. Slutade i MA i vecka 13 som upptäcktes på kub. Fostret dog i v 12.

Andra; lite rosa flytningar vid ett par tillfällen vid tidpunkt när mensen skulle kommit. Illamående, molvärk, trötthet och extremt ömma bröst. Blev en dotter.

Tredje; rosa/röda/bruna flytningar från v.6-9. Illamående, ömma bröst och värk som kom och gick.. det blev en son.

Fjärde; rosa/röda blödningar från plus till v 9. Blödde några dagar och sedan uppehåll för att sedan få småblödningar igen. Illamående, ömma bröst och värk som kom och gick. Ena dagen kändes de som jag skulle kräkas när om helst och nästa dag mådde jag precis som vanligt. Trodde vid flera tillfällen att det var kört och vid varje vul var jag förbered på missfall/ma. Men allt gick bra och ut kom en frisk och välskapt liten pojke.

Håller tummarna för att allt är bra. För mig verkar blödningar i tidig graviditet vara mer regel än undantag.

• Grilimy
    Anonym (Anonym) skrev 2021-04-20 06:59:48 följande:

Jag har varit gravid fyra gånger.

Första; en liten blödning i v 7, ingen värk. Enorm trötthet och lite ömma bröst. Slutade i MA i vecka 13 som upptäcktes på kub. Fostret dog i v 12.

Andra; lite rosa flytningar vid ett par tillfällen vid tidpunkt när mensen skulle kommit. Illamående, molvärk, trötthet och extremt ömma bröst. Blev en dotter.

Tredje; rosa/röda/bruna flytningar från v.6-9. Illamående, ömma bröst och värk som kom och gick.. det blev en son.

Fjärde; rosa/röda blödningar från plus till v 9. Blödde några dagar och sedan uppehåll för att sedan få småblödningar igen. Illamående, ömma bröst och värk som kom och gick. Ena dagen kändes de som jag skulle kräkas när om helst och nästa dag mådde jag precis som vanligt. Trodde vid flera tillfällen att det var kört och vid varje vul var jag förbered på missfall/ma. Men allt gick bra och ut kom en frisk och välskapt liten pojke.

Håller tummarna för att allt är bra. För mig verkar blödningar i tidig graviditet vara mer regel än undantag.

Tack, lite mer rött än rosa idag, typ slemmigt med blodsträngar (mysig info...) :) så det känns inte positivt. Funderar på om det är lutinus som gör att det inte sätter igång.
  • Anonym (Anonym)
    Grilimy skrev 2021-04-20 07:45:06 följande:

Tack, lite mer rött än rosa idag, typ slemmigt med blodsträngar (mysig info...) :) så det känns inte positivt. Funderar på om det är lutinus som gör att det inte sätter igång.

Jag vet inte ens vad lutinus är :) men kan ändå trösta med att jag i min senaste graviditet hade rosa flytningar som övergick i klarrött så det ?rann? när jag satt på toa. Dagen efter hade jag vul inbokat. Och där fanns trots allt en liten bebis med tickande hjärta. Så ge inte upp hoppet även om det känns hopplöst.
  • Grilimy
    Anonym (Anonym) skrev 2021-04-20 17:15:06 följande:

Jag vet inte ens vad lutinus är :) men kan ändå trösta med att jag i min senaste graviditet hade rosa flytningar som övergick i klarrött så det ?rann? när jag satt på toa. Dagen efter hade jag vul inbokat. Och där fanns trots allt en liten bebis med tickande hjärta. Så ge inte upp hoppet även om det känns hopplöst.

Tack snälla för peppning :)

Lutinus är progesteron, en rätt stor tablett man stoppar upp.... Har gjort frysåterföring, därav lutinus. :) Tänkte att om jag slutar med den kanske missfallet kan komma ut ordentligt. Lite rosa en gång i morse men inget mer idag. Det som oroar mig är den kraftiga mensvärken jag har samtidigt som rosa blödningar.
  • Hoppas2022

Med min andra hade jag mycket mensvärk och även röda och bruna blödningar i vecka 4, 8 och 12

Med min tredje hade jag rejält med mensvärk vid beräknad mens. Hade ingen aning att jag var gravid då eftersom vi gett upp hoppet om ett barn till efter 8 års försök och detta var ytterligare 2 år senare. Jag hade så ont att jag var sängliggande och väntade in mensen men det övergick till mild mollande mensvärk någon dag efter beräknad mens. Fick veta några dagar senare att jag var gravid och allt gick bra. Hade mensvärk till och från fram till runt vecka 16. Inga blödningar.

Hoppas verkligen det går bra för dig, lycka till!

• Grilimy

Tänkte uppdatera ifall någon letar samma info i framtiden. Har själv saknat "hur det gick" när jag letade info.

Har varit på vul idag och sett ett litet hjärta slå <3 vilken underbar känsla! Så trots en veckas rosa/röda flytningar + på pappret, en hemsk ilade mensvärk ända ner i ljumskarna i ett par dagar, inga spända bröst förutom lite ömma bröstvårtor så lever vårt lilla pyre! :)

• Anonym (4)

Men, åh, vilka fantastiska nyheter!  Glad  Grattis! Jag förstår chocken vid VUL. Jag trodde knappt läkaren vid mitt VUL när han sa att lillen levde. Känslan är obeskrivlig.

• Astriidlind
    Grilimy skrev 2021-04-26 16:02:07 följande:

Tänkte uppdatera ifall någon letar samma info i framtiden. Har själv saknat "hur det gick" när jag letade info.

Har varit på vul idag och sett ett litet hjärta slå <3 vilken underbar känsla! Så trots en veckas rosa/röda flytningar + på pappret, en hemsk ilade mensvärk ända ner i ljumskarna i ett par dagar, inga spända bröst förutom lite ömma bröstvårtor så lever vårt lilla pyre! :)

Vad skönt att höra. Fastän jag inte känner dig så blir jag verkligen genuint glad för er skull. Lycka till med allt!!
  • Grilimy
    Anonym (4) skrev 2021-04-26 22:17:32 följande:

Men, åh, vilka fantastiska nyheter!    Grattis! Jag förstår chocken vid VUL. Jag trodde knappt läkaren vid mitt VUL när han sa att lillen levde. Känslan är obeskrivlig.

Tack :)

Jag trodde inte läkaren heller :) när han sa att allt ser bra ut. Hur kan du veta det? Jo men hjärtat slår. Men hur kan du vara säker på att det gör det? Haha jag lät väldigt helt galen men jag hade ställt in mig helt på en död bebis.

Nu blir det vara positiva tankar!
  • Grilimy
    Astriidlind skrev 2021-04-26 23:35:53 följande:

Vad skönt att höra. Fastän jag inte känner dig så blir jag verkligen genuint glad för er skull. Lycka till med allt!!

Tack snälla:) känns overkligt.
  • Anonym (4)
    Grilimy skrev 2021-04-27 11:27:00 följande:
    Tack :)

Jag trodde inte läkaren heller :) när han sa att allt ser bra ut. Hur kan du veta det? Jo men hjärtat slår. Men hur kan du vara säker på att det gör det? Haha jag lät väldigt helt galen men jag hade ställt in mig helt på en död bebis.

Nu blir det vara positiva tankar!
    Jag gjorde VUL så sent som v.13 och efter att läkaren sagt att pyret levde tittade jag själv och han gjorde riktiga volter där inne. Men sekunderna innan beskedet gick in var overkliga. 

Önskar dig stort lycka till nu med allt!  {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Starkt plus, rosa flytningar, mensvärk