Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Starkt plus, rosa flytningar, mensvärk

Jag har varit gravid fyra gånger.

Första; en liten blödning i v 7, ingen värk. Enorm trötthet och lite ömma bröst. Slutade i MA i vecka 13 som upptäcktes på kub. Fostret dog i v 12.

Andra; lite rosa flytningar vid ett par tillfällen vid tidpunkt när mensen skulle kommit. Illamående, molvärk, trötthet och extremt ömma bröst. Blev en dotter.

Tredje; rosa/röda/bruna flytningar från v.6-9. Illamående, ömma bröst och värk som kom och gick.. det blev en son.

Fjärde; rosa/röda blödningar från plus till v 9. Blödde några dagar och sedan uppehåll för att sedan få småblödningar igen. Illamående, ömma bröst och värk som kom och gick. Ena dagen kändes de som jag skulle kräkas när om helst och nästa dag mådde jag precis som vanligt. Trodde vid flera tillfällen att det var kört och vid varje vul var jag förbered på missfall/ma. Men allt gick bra och ut kom en frisk och välskapt liten pojke.

Håller tummarna för att allt är bra. För mig verkar blödningar i tidig graviditet vara mer regel än undantag.

• Anonym (Anonym)
    Grilimy skrev 2021-04-20 07:45:06 följande:

Tack, lite mer rött än rosa idag, typ slemmigt med blodsträngar (mysig info...) :) så det känns inte positivt. Funderar på om det är lutinus som gör att det inte sätter igång.

Jag vet inte ens vad lutinus är :) men kan ändå trösta med att jag i min senaste graviditet hade rosa flytningar som övergick i klarrött så det ?rann? när jag satt på toa. Dagen efter hade jag vul inbokat. Och där fanns trots allt en liten bebis med tickande hjärta. Så ge inte upp hoppet även om det känns hopplöst.
Svar på tråden Starkt plus, rosa flytningar, mensvärk