Inlägg från: RenLuft |Visa alla inlägg
  • RenLuft

Minns jag saker ifrån mitt förra liv eller är det minnen som är förträngda?

Anonym (Anneli) skrev 2021-04-18 17:11:58 följande:

Du verkar vara en väldigt väldigt samvetsgrann person, som är mycket rädd för att göra någon annan illa och känner stor skam för att du skulle ha kunnat gjort något felande mot annan. Då tror jag antigen att det är som andra har skrivit, att dom här episoderna du "minns" kan ha varit sådant du drömt under uppväxten, och som du inte längre vet om det var dröm eller o det hänt. Jag har också haft episoder som jag trott hänt, som sen visat sig ha varit drömmar. Och man drömmer ofta om sådant som man är rädd för och behöver bearbeta. Men ett annat scenario är att det skulle kunna vara något som hänt. Du verkar ha en enorm skräck för att detta skulle kunna ha hänt, och jag tror att du måste lugna ner dig lite grann. För även OM du någonsin skulle ha uppträtt fel eller obehagligt, så är inte det du gjort "the end of the world". Du har inte mördat någon, du har inte rånat en bank, eller misshandlat barn, varit involverad i knarkaffärer eller trafficing. Jag tror att alla människor, hur bra vi än är och hur rättfärdiga vi än vill vara, så har vi alla gjort något fel och vi har alla gjort någon illa. Du måste chilla och sluta älta dessa tvångstankar. Antigen var det drömmar, eller så hände det på riktigt-men du är förlåten i vilket fall, du är inte en dålig människa. Du måste lägga din tankekraft på framtiden.( Jag som skriver detta är kvinna kanske jag ska tillägga)

Oerhört snällt skrivet!!

Tack så mycket! Jag mår faktiskt betydligt mycket bättre nu! Glad

Det där med att alla har gjort något fel, var bra skrivet! Det där om att människor är förlåten, även fast de gjort något fel någon gång under livet, var också bra skrivet. Du verkar vara en bra människa! Tack!

Svar på tråden Minns jag saker ifrån mitt förra liv eller är det minnen som är förträngda?