• MammAmma

Tror du att du kommer du att hitta kärleken?

Har aldrig varit himlastormande kär och tror inte att jag kommer hitta någon heller. Mitt värde på köttmarknaden är för lågt pga ålder och tidigare barn. Visst kan jag få någon om jag "nöjer mig" med mindre, men det tänker jag inte göra - är hellre ensam då.

• MammAmma
    Mandel skrev 2021-04-15 10:42:49 följande:

Hur gammal är du? Ålder på barn?

Fyller snart 38, barnen är 20, 17, 14 och 9. Har de två yngsta varannan vecka, de andra kommer och går lite som de vill eftersom de är så stora.
  • MammAmma
    Anonym (Olaf) skrev 2021-04-15 10:59:05 följande:

Jag är intresserad av en ensamstående mamma, lika gammal som dig.

En av de sexigaste kvinnor jag träffat.

Så jag förstår inte det där med "lågt värde på köttmarknaden p g a ålder och tidigare barn".

Jag som aldrig har haft ett förhållande däremot, jag har lågt värde.

Att man inte ligger högt i värde som kvinna som nästan är medelålders och har barn är tyvärr ett faktum. Säger absolut inte att det är kört för det, men nog minskar det utbudet rätt rejält.

Det är inte så att jag är helt oattraktiv på marknaden, det är jag tydligen inte, jag har bara aldrig blivit kär i någon som velat ha mig.
  • MammAmma
    Anonym (För sent) skrev 2021-04-15 14:43:08 följande:

Imponerande barnmängd du hunnit skaffa dig. Har läst en hel del av dig härinne och du har alltid så otroligt vettiga kommentarer och ett vänligt sätt att debattera.

Du verkar otroligt genuin och vaken och en tillgång för en bra man även om du har svårt att falla. Du känns som en person som verkligen lever och har ett sunt sätt att se på dig själv och andra. Kärleken kommer till de som är öppna för det brukar jag tänka. Men själv är jag nog inte öppen..längre!

Heh, jo man hinner ju det när man börjar så tidigt som vi gjorde :p

Tack så väldigt för de snälla orden! Hmm, jag tror nog att mitt problem är just det att jag har viljan/önskan, men jag är nog inte genuint öppen för det. Äkta intimitet är läskigt - jag har både en väldigt destruktiv relation i bagaget och undvikande anknytning - och att släppa in någon på riktigt är både det första och sista jag vill göra. Yes, jag är nog lite knepig när det gäller sånt här, vilket är varför jag innerst inne inte tror jag kommer finna den där himlastormande kärleken.
  • MammAmma
    Anonym (Inga problem) skrev 2021-04-15 19:53:43 följande:

Oj, jag upplevde verkligen motsatsen när jag dejtade. Kvinna 40+ med två barn varannan vecka (vilket jag t.o.m skrev i beskrivningarna). Testade några olika sidor, och det drällde ju in män i massor på alla. Sen tog det ju såklart ändå ett tag att träffa rätt!

Men det gjorde jag till slut. Fann en helt ljuvlig man! Har aldrig känt mig så hemma med en annan människa tidigare. Så ge inte upp!

Oh ja! Nog har det drällt män här med, men minst hälften av dem anser en enbart duga till att ligga med och de jag faktiskt dejtat har inte varit rätt. De blir "kära" för fort och har väldigt bråttom med att bli seriösa, jag är betydligt försiktigare med att kasta bort min kärlek på folk på det viset. Jag anser inte att man kan vara kär på riktigt utan att känna personen ordentligt, och det gör man inte på några veckor eller ett par månader.

Njaaa, jag har varit singel i ca 7 år nu, så nog börjar jag ge upp lite.
Svar på tråden Tror du att du kommer du att hitta kärleken?