Inlägg från: Anonym (Inga problem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inga problem)

Tror du att du kommer du att hitta kärleken?

MammAmma skrev 2021-04-15 14:30:59 följande:

Att man inte ligger högt i värde som kvinna som nästan är medelålders och har barn är tyvärr ett faktum. Säger absolut inte att det är kört för det, men nog minskar det utbudet rätt rejält.

Det är inte så att jag är helt oattraktiv på marknaden, det är jag tydligen inte, jag har bara aldrig blivit kär i någon som velat ha mig.

Oj, jag upplevde verkligen motsatsen när jag dejtade. Kvinna 40+ med två barn varannan vecka (vilket jag t.o.m skrev i beskrivningarna). Testade några olika sidor, och det drällde ju in män i massor på alla. Sen tog det ju såklart ändå ett tag att träffa rätt!

Men det gjorde jag till slut. Fann en helt ljuvlig man! Har aldrig känt mig så hemma med en annan människa tidigare. Så ge inte upp!
  • Anonym (Inga problem)
    MammAmma skrev 2021-04-16 01:38:24 följande:

Oh ja! Nog har det drällt män här med, men minst hälften av dem anser en enbart duga till att ligga med och de jag faktiskt dejtat har inte varit rätt. De blir "kära" för fort och har väldigt bråttom med att bli seriösa, jag är betydligt försiktigare med att kasta bort min kärlek på folk på det viset. Jag anser inte att man kan vara kär på riktigt utan att känna personen ordentligt, och det gör man inte på några veckor eller ett par månader.

Njaaa, jag har varit singel i ca 7 år nu, så nog börjar jag ge upp lite.

Aha, ok! Jag läste det som om det hängde ihop med att du inte var attraktiv på singelmarknaden som medelålders flerbarnsmamma. Men då då misstolkade jag!

Det finns en bok som heter "Hemligheten...och något mer som jag inte minns" (Kanske typ "Hemligheten, från dejting till varaktigt förhållande"???) som utgpr från anknytningsteorin och handlar om hur olika man beter sig i relationer beroende på sin uppväxt. Den tyckte jag var en ögonöppnare för egen del.
Svar på tråden Tror du att du kommer du att hitta kärleken?