Inlägg från: Glinda från Oz |Visa alla inlägg
  • Glinda från Oz

Min tonåriga son vill ha kvinnokläder

Kommer han ut och ångrar sig är det väl bara att byta till killkläder igen?!

Jag tror det kan hjälpa att ta reda på vad för slags transperson han är, jag ser en del som bara tagit för givet att han är transexuell men så behöver det inte alls vara. Han kan t.ex vara transvestit eller crossdresser också. Titta på filmer, lyssna på andra transpersoner på youtube, läs allt du kan hitta. Kunskap gör allt lättare. 

• Glinda från Oz
    Josseblomifr skrev 2021-04-12 17:05:12 följande:
    Jo, men jag är orolig för att andra ungdomar i stan/på skolan ska sätta honom i ett fack om han går ut som tjej och sedan byter. Och såklart för de fördomar de kan väcka. Jag vill påett sätt skydda honom från skada... Svår sits som förälder. Man är alltid rädd då man har barn att de ska fara illa. De är ju det finaste man har.
    Du riskerar att skada honom genom att inte vara stöttande också, då har han inte bara okända människor på stan att tampas med han ska tampas med dig också. Är det en fas går det nog bra oavsett vad du tycker men är det inte det är risken att det blir problem mellan er längre fram 
  • Glinda från Oz
    Josseblomifr skrev 2021-04-12 19:44:25 följande:

Jag stöttar honom. Han har klänning hemma och jag visar inget utåt. Jag behövde bara stöd känslomässigt här. Det är med mig jag kämpar.. Det är det jag upplever som svårt. Älskar min son oavsett och finns där för honom.

Men han måste ju kunna ha det ut bland folk också om han vill och hos släktingar mm
Svar på tråden Min tonåriga son vill ha kvinnokläder