Våga provanställning?
Kan tyvärr inte hjälpa med din fråga, men tänker såhär istället: Du har inte möjlighet att vara tjänstledig från ditt nuvarande jobb, så att du har kan gå tillbaka om det inte går bra på det nya?
Kan tyvärr inte hjälpa med din fråga, men tänker såhär istället: Du har inte möjlighet att vara tjänstledig från ditt nuvarande jobb, så att du har kan gå tillbaka om det inte går bra på det nya?
Mitt nuvarande arbete tillåter bara tjänsteledighet vid studier.
Fast jag håller inte med om att provanställning gagnar bägge parter.
Det gagnar endast arbetsgivaren som kan säga upp utan anledning. Som arbetstagare kan jag säga upp mig om ett arbete inte passar mig.
Gå inte med på det. Om dom vill ha dig får dom erbjuda dig ett fast jobb. Provanställning är bara bra för arbetsgivaren.
Det är alltid en risk att byta jobb såklart, men med en provanställning så ökar risken att kunna bli uppsagd utan anledning och utan facklig förhandling. Hade jag varit arbetslös eller helt oprövad kan jag förstå det och då hade jag inte haft problem med det, men nu är så inte fallet.
Att driva företag handlar om att ta risker vilket man också blir belönad för när det går bra. Det man gör vid en en provanställning är att lämpa över risken på den anställde som däremot inte blir belönad extra om det går bra.
Om man som företagare inte klarar av att rekrytera ska man kanske ta hjälp med detta.
Då antar jag att alla anställda på eran arbetsplats presterar på 100% och det inte är några som helt personalproblem eller sjukskrivningar?
Så då kanske inte provanställning är någon som helt garanti för att det ska fungera eller hur?
Då antar jag att alla anställda på eran arbetsplats presterar på 100% och det inte är några som helst personalproblem eller konflikter?
Jag tar upp detta eftersom du själv skrev att det var mycket viktigt med provanställning annars blir det lätt problem. Då jag inte alls håller med dig tänker jag att det då måste fungera jättebra när man som du tycker använder provanställningen men nu verkar det helt plötsligt inte alls som att det fungerar så bra.