Inlägg från: Anonym (Vägen är framåt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vägen är framåt)

Kan man gå tillbaks till garderoben?

Du skriver inget alls om din kärlek till kvinnor och varför du nu sitter med en flickvän du inte uppskattar. Du låter allmänt förvirrad, det finns inget i din text som talar om att du skulle föredra kvinnor framför män egentligen annat än att du inte tände på just mannen du var ihop med. Vad är det med kvinnor som gör att du vill vara med dem och sitter där du är nu undrar jag?

Det känns mest som du inte hittat rätt person att leva med bara. Din ex tände du inte på, denna du har nu kanske du tänder på men har komplicerat liv med rent allmänt och sexet är sämre. Kanske är hon inte heller rätt för dig?
    Du kanske är rastlös och inte vet vad du vill eller vet vad som är bäst för dig?

Har själv och levt med både män och kvinnor. Tänder lika mycket på båda men finner kvinnor lättare att leva med och känner mig mer hemma både fysiskt och mentalt trots bråk och missförstånd. Män har jag svårare att förstå mig på och fungerar inte så bra med även om sex kan vara lättare med män i och med den ständiga driften som en ständig påminnelse. Med kvinnor får man kämpa mer för att bibehålla lusten. Där krävs mer av den mentala erotiken och bekräftelsen. Kåtheten  är betydligt mer bräcklig och styrd av stämningar och hormoner och kan vara svårare att få igång kan jag uppleva. Men kvinnors kroppar är betydligt mer spännande precis som deras känsloliv. Alltid händer det något!

Du vill inte ha tillbaks ditt ex, du är bara inte nöjd nu heller. Sen är inte alla kvinnor likadana precis som varenda man. Nästa kvinna kommer vara annorlunda och ni kanske inte stöter på samma problem och passar varandra bättre.

Om du tänder mer på kvinnor är det ju där du ska vara utan tvekan.

Svar på tråden Kan man gå tillbaks till garderoben?