• Fjonkis

BIM maj

mangelica skrev 2021-05-06 11:29:36 följande:

Kan någon se något på någon av mina tester?

Dom är ifrån babyplan mina tester. Jag fick med dom när jag köpte clearblue digitala på billigatester.se tror jag det var.

Jag kan inte se något på dina tester, men det är ju faktiskt bim-4 för dig. Det kan fortfarande vara tidigt.

Jag plussade som sagt svaaagt på bim -2 med ena barnet. Så än finns det chans att det blir ett plus för dig:)
  • Fjonkis

Negativ idag igen. Jag inbillar mig att jag ser en skugga där strecket egentligen ska vara. Jaja nytt test väntar imorgon:)

• Fjonkis

Nu typ 15 min efter jag tog testet så ser jag strecket (eller snarare skuggan) starkare, vet att det inte spelar någon roll för det gått för lång tid. Men vad jag är nyfiken på morgondagens test nu. Kommer bli en lååång fredag. Ska dessutom jobba hela kvällen också..

• Fjonkis
    Juniprinsen skrev 2021-05-07 12:38:37 följande:

Åh vad spännande, håller tummarna för er båda! Det är så roligt att kunna följa hur det går för er andra

BIM -3 el -2 här. Skulle egentligen hålla mig några dagar men kunde inte hålla mig så testade i morse, blankt. Tycker rent generellt att det är svårt att tyda dessa stickor...

Känner mig fortfarande (lite) hoppfull  

Tack!:) tycker också det är kul att gå in här på tråden på förmiddagarna och se om någon laddat upp en ny bild.

Jag går och får för mig massa symtom nu också. Inbillning såklart. Men det jag faktiskt är fundersam över är mina bröst, tog en dusch nu innan jobbet och jag är öm i brösten! Jag har aldrig det annars, och det känns väldigt hoppfullt tycker jag.

Ja såklart du fortfarande ska ha hoppet uppe! Håller tummarna att du ska få ett plus nu till helgen:)<3
  • Fjonkis

[quote=81111530][quote-nick]mangelica skrev 2021-05-07 09:10:44 följande:[/quote-nick][/quote]

Denna bilden ser jag faktiskt en grå skugga på. Sen om det är tork/spök eller plus vet jag inte men.. hoppas!!

• Fjonkis
    Lotgardet skrev 2021-05-07 09:22:14 följande:

Alltså jag ser något på era test, men frågan är ju om det är en skugga eller om det faktiskt är där strecket ska vara!

Det jag tog imorses syns det faktiskt ett streck om man kollar noga, haha. När det torkat syns det ännu mer men det är så svårt att få med på bild. Sen blir bilderna man lägger upp här så dåliga också. Får hoppas det är lite starkare imorgon bitti:)
  • Fjonkis
    DrLavernius skrev 2021-05-08 01:03:47 följande:

Okej kanske risk för TMI, men blir knäpp av att fundera över symptom... Har alltid haft problem med torra slemhinnor, särskilt runt mens. Min mens är beräknad till typ söndag-måndag någon gång, och mina slemhinnor (i vagina alltså) känns helt annorlunda jämfört med hur de brukar kännas. Inte alls torra.

Någon som varit gravid tidigare och känner igen sig? Eller ska jag bara skärpa mig, invänta BIM och inte fundera så mycket? Känner mig skitfånig.

Jag hade massa flytningar på äl+ 5,6. Brukar aldrig ha det mellan äl och mens så det tyckte jag var skumt. Vill minnas att jag hade så vid mina tidigare graviditeter men är inte säker.

Väntar du till bim med att testa?
  • Fjonkis

Negativt idag igen. Jag kan se ett supersvagt streck precis som igår men vet som sagt inte om det betyder något. Hade ju ömma bröst igår, det har blivit värre. Som jag skrev har jag aldrig ömma bröst, kan inte minnas att jag ens haft det vid tidigare graviditeter, endast vid amning.

Men om brösten gör ont pga graviditet känns det som att jag borde få ett starkare plus.

• Fjonkis
    mangelica skrev 2021-05-08 08:16:28 följande:

Äl+12 idag. Kan ana en skugga men vågar inte tro på det längre haha. Jag hade en brun flyrning igår. Ömma bröst fortfarande och min tempratur är fortfarande hög. Jag håller fortfarande tummarna, i verkligheten kan man se ett streck på testet, men det är ju sjukt svagt. :)

Jag kan precis som igår se ett svaagt streck :)
  • Fjonkis
    Elise96 skrev 2021-05-08 09:55:26 följande:

Ser inget tyvärr :( Men kvaliten här blir ju alltid sämre. ÄL+8 är ju fortfarande tidigt för att få utslag på test, man får ju högre progesteron om man är gravid som kan ge liknande symptom som vid graviditet bara att de inte gör ett + på testet  Så inget är ju kört! Jag testade ett stort negativt idag på CB early på ÄL+9 och har inga symptom förutom lite ökade flytningar och en liten molvärk annars är allt precis som vanligt... 

Nej jag ser ingenting ens på bilden i min telefon, det är bara i verkligheten som jag kan eventuellt se ett streck. Så det är ju supernegativt, haha.

Men som du säger så är det tidigt.

Visste inte det där om progesteron, ska läsa på lite om det.
  • Fjonkis
    Lotgardet skrev 2021-05-08 10:50:21 följande:

ÄL+ 7 enligt app, ev ÄL+9 om jag går efter egna känningar.

Tycker mig se något på testet ä, men då svårt att veta säkert ju!

Molvärken har fortsatt lite till och från

Jag kan se ett svagt streck. Så spännande!:)
  • Fjonkis

Hörrni!! Ser ni strecket?

Det är rosa och syns tydligt i verkligheten Detta måste vara positivt? Visste att jag måste vara gravid när jag har så himla ont i brösten! Wow! Ska ta ett digitalt imorgon.

• Fjonkis
    Linneado skrev 2021-05-09 09:09:05 följande:

Jaaaa ser också något. Så spännande!!!

JosHed skrev 2021-05-09 09:16:32 följande:

Ser något smalt! Spännande med digitala!

Lotgardet skrev 2021-05-09 09:40:26 följande:

Det syns ju jättetydligt! Grattis ????

Ååh tack! Det är spännande ja. Men jag känner mig säker nu. Så svårt att ta in detta<3

Kommer ändå fortsätta testa för att se stegring haha.
  • Fjonkis
    Elise96 skrev 2021-05-09 11:42:01 följande:

Mitt negativa test igår blev idag positivt på ÄL+10!! Fattar verkligen ingenting samtidigt som vi är så chockade och ödmjuka över att det fick på första försöket. Velade om jag skulle posta om det här för har sån stor respekt och skuldkänslor för alla som kämpat länge och så gick det så lätt för oss. En känslig resa för alla, håller tummarna extra hårt för alla i gruppen <3

Stort grattis!!

<3
  • Fjonkis
    Elise96 skrev 2021-05-09 11:48:50 följande:

Jag ser!! Så himla kul, du som hade det på känn också <3

Tack!!:) ja när brösten började göra ont så bara visste jag. Kunde inte förklara det på något annat sätt eftersom jag aldrig någonsin har det annars.
  • Fjonkis

Tror att detta är den senast uppdaterade..

1/5 JosHed - PLUSSAT

2/5 Humlesurr - PLUSSAT

5/5 Stjärnhimmeln PLUSSAT

5/5 amandannn PLUSSAT

8/5 MBL1712, jojjans

9/5 DrLavernius

9/5 Hoppas2022

10/5 Juniprinsen

10/5 Elise96 PLUSSAT

10/5 Trubadurenstjej, mangelica

13/5 QueenS

15/5 Ugglans

15/5 Fjonkis PLUSSAT

16/5 Lotgardet

18/5 muffins88

19/5 Inorina

20/5 senapp, linneado

21/5 Secret A

29/5 FruBjörk, jeannollåtta

• Fjonkis
    Juniprinsen skrev 2021-05-09 17:39:08 följande:

Stort grattis till dig/er!! :)

Tack snälla<3
  • Fjonkis

Kunde inte hålla mig med att testa ett digitalt. Nu vet vi <3

Inte morgonurin, ÄL+9.

• Fjonkis
    Länken skrev 2021-05-09 19:57:36 följande:

Wow, grattis! Så tidigt, vad häftigt. Jag är på ÄL +10, vågar inte testa en. :) Hur säker är du på att du är på ÄL +9? Har du använt ägglossningstest? Är nyfiken, har själv använt mig av de denna månad + att jag verkligen kände av ägglossningen. Har du några tydliga graviditetstecken? Så kul att höra hur andra känner och så kul att du plussat tidigt. Återigen stort grattis.

Tack!:) jag är jättesäker. Jag har tydlig äl och jag använde även ägglossningstester som jag fick stegring på torsdagen. På fredagen hade jag tydliga älflytningar och väldigt ont i magen på förmiddagen.

Det som gjorde att jag var ganska säker på graviditet nu är att jag har ont i mina bröst. Kan knappt duscha normalt. Jag har ALDRIG ont i brösten annars, endast haft ont vid amning. :)
  • Fjonkis
    mangelica skrev 2021-05-09 18:03:54 följande:

Någon som kan se något? Båda bilderna är tagna inom tiden. Blev så less imorse för det inte va starkare så orkade inte analysera så noga. Tog bara några bilder och lämnade testen i skåpet sen. Äl+10 va första dagen som jag fick lite rosa på pappret, har varit varje dag nu. Så ska man gå efter blödningarna så började jag producera hormon för bara 3 dagar sedan (eftersom det är först när ägget fäster man börjar produvera hormon).

Vad tror ni?

Detta ser väl ut som ett streck eller? Jag tycker att jag ser något mellan prickarna där..

Svar på tråden BIM maj