• Fjonkis

BIM maj

mangelica skrev 2021-04-28 09:50:59 följande:

Haha, samma här! Min sambo är överlycklig och jag är ganska mätt på't nu haha. Vi kom ju på att vi skulle skaffa oss en till för bara 5 dagar sedan! Så blev pang på rödbetan bara, i hopp om att vi inte missat ägglossningen redan haha, men har i tankarna att vi kan ha varit för sent ute denna gång så har inte jätte höga förhoppningar haha.

Jag har fyllt 29 i feb, så lyckas vi nu kommer jag inte ha hunnit fylla 30 när nr 6 kommer, och det känns bra för mig isomna fall. Jag skaffade barn tidigt (17 år när jag blev gravid med första) så hon börjar bli så stor, och det skrämmer mig lite för att bli för "gammal" mästare för hennes skull. Hon har många syskon nu (som hon förvisso älskar) men vill kunna va lite redo när hon blir tonåring på riktigt :)<3

Vad smart att ha koll på tappen! Jag själv tycker den är så svår att läsa av haha den känns alltid lika dan haha xD

Nej men den borde ni inte missat då? Håller tummarna för att ni inte gjorde det :)

Det blir ett stort spann mellan barnen, roligt också, familjen är livet. Önskar att vi skulle ha minst fyra barn men jag skulle inte orka det, jag har ett stort hundintresse som tar mycket tid. Har faktiskt tvivlat på bara en trea. För ett år sedan hade jag sagt aldrig i livet till en trea, haha.
  • Fjonkis
    ugglans skrev 2021-04-28 08:23:05 följande:

Samma här. Borde haft äl igår men nu vet jag inte längre. Äl-testen tog slut igårkväll också..

Har du någon bild på dina test?

Här är mina tester, som du ser händer det inte mycket här heller:(
  • Fjonkis
    Jojjans skrev 2021-04-28 17:42:34 följande:

Vad roligt med någon mer som har koll på vulverine här! Sällsynt :) även om man får sålla lite så har hon mycket klokt att säga, och är en bra motpol till vanliga vården.

Jag följer också vulverine, tycker hon skriver mycket bra.
  • Fjonkis

Nu äntligen har jag fått en ökning på dom där jäkla ägglossningstesten! Det är väl fortfarande negativt? Men ändå en ökning.

• Fjonkis
    senapp skrev 2021-04-29 21:01:41 följande:

Härligt! Men precis, inte positivt förrän strecket är lika starkt som kontrollstrecket. Det kan gå fort dock! 

Tog nytt test nu innan jag skulle lägga mig. Detta måste väl ändå vara positivt?!

• Fjonkis
    Jojjans skrev 2021-04-30 06:09:37 följande:

Jag skulle absolut säga att det är positivt! Och det där med att ?det är inte positivt om strecken inte är lika starka? tycker jag är lite bullshit. Om du tar tester före under och efter förväntad ägglossning och ser en tydlig ökning (även om det inte är lika starkt. Men starkare än dagarna innan/efter) så är det en ökning. Precis som med gravidtest ger det olika starka utslag för olika personer. Så sa en barnmorska jag fick prata med på RFSUs kundtjänst när jag var arg över att aldrig få positivt på testen trots att temp visade att jag haft ägglossning.

Stjärnhimmeln skrev 2021-04-30 06:26:10 följande:

Ja det skulle jag räkna som positivt!

Det var ännu starkare nu på morgonen. Glad över att det faktiskt blev en ökning. Enligt mina beräkningar skulle jag haft äl i onsdags men det är alltså idag eller imorgon lördag det blir.
  • Fjonkis
    Stjärnhimmeln skrev 2021-04-30 22:27:22 följande:

Åh kan det bli morgon typ nu!!!! :)

Jag ser också! Åh vad spännande! :)

Håller tummarna för att det är starkare imorgon.
  • Fjonkis
    Stjärnhimmeln skrev 2021-04-30 22:27:22 följande:

Åh kan det bli morgon typ nu!!!! :)

Jag ser också! Åh vad spännande! :)

Håller tummarna för att det är starkare imorgon.
  • Fjonkis

Nu börjar den lååånga väntan på att få testa sig. Hade glömt hur jobbigt detta faktiskt är. Tänker att jag i alla fall väntar till lördag nästa vecka men jag vet att jag kommer att böja tidigare. Men det känns bra, vi har prickat in äl och gjort det vi kan.

• Fjonkis
    mangelica skrev 2021-05-01 09:25:38 följande:

Äl+5 idag, och jag har bestämt mig för att testa imorgon bitti. Vet att det är suuuuper tidigt. Men jag kan inte hålla mig haha xD. Inga solklara symptom. På äl+2 och äl+3 hade jag ont nere lite till höger i magen. Och nu ömmar mina brösy sedan igår. Men tycker mig inte att ömma bröst är så ovanligt för mig innan mens heller. Har köpt ett testa supertidigt test från apoteket, så tänkte använda det. Mäst egentligen för att stilla mitt testbehov haha xD

Haha relaterar så till detta. Ska också köpa supertidigt test. Väntar med spänning på ditt resultat imorgon:)
Svar på tråden BIM maj