Inlägg från: Hoppas2022 |Visa alla inlägg
  • Hoppas2022

BIM maj

Stjärnhimmeln skrev 2021-05-01 05:56:17 följande:

Well.... vaknar med lättare mensvärk. Känns verkligen som min vanliga mensvärk. Tar test och stickan är svagare idag. Tar även mitt cb early, jag har ju ändå köpt det, och det visar så klart ?positivt? men förmodligen spök. Kan dela bilden...

Jag hade jättestark mensvärk då jag var gravid sist så det behöver inte betyda mens. Som JosHed skrev så ta ett digitalt. Kan vara bra att vänta till imorgon så är hcg högre då.
  • Hoppas2022
    Stjärnhimmeln skrev 2021-05-01 15:40:57 följande:

Okej, jag kan inte låta bli! Sparar RFSU till i morgon men testade en sticka till. Den som visade lite igår kväll. Den kändes starkare nu, vid 15.30. Inte kissat sen 12.30 ca. Men ganska ljust kiss ändå. Ser ni något?

Syns tydligare idag :D
  • Hoppas2022
    Stjärnhimmeln skrev 2021-05-02 06:08:59 följande:

Morgonens test. Staven är RFSU testa tidigt. De har jag inte fått något streck på inom tiden. Endast ett torkastreck lååångt efter förra månaden. Det andra är samma sort som jag testat med tidigare. Vågar dock fortfarande inte tro på detta... har beställt vanliga RFSU och cb med veckoindikator.... bim på tis eller ons. Tempen fortfarande hög.

Ser bra ut!
  • Hoppas2022

Själv ska jag testa imorgon, kommer inte kunna hålla mig till tisdag som jag tänkt från början :) är på Äl+10 imorgon. Är liite optimistisk till att jag kan vara gravid. Har fortfarande ömma bröstvårtor, är frusen mest om kvällarna och har ingen PMS. Brukar annars få PMS exakt en vecka innan mens och må jättedåligt. Dock hade jag hemsk PMS min sista graviditet så det behöver ju inte betyda något. Kan ju vara att hormonerna är ur fas pga mina senaste cyklar men jag hoppas verkligen att detta beror på graviditet :)

• Hoppas2022
    Stjärnhimmeln skrev 2021-05-02 06:47:57 följande:

PMSen är också ett av mina starka symtom på grav. Har ingen typ och brukar mår skit. Håller tummarna för dig!! Jag kände av konstiga ligamentsmärtor igår när jag hostade till. Hände vid två olika tillfällen. Men det måste ju vara liiite tidigt för det Haha.

Vad har du köpt in för test? Vilket försök är ni på?

Tack för tummarna! Jag har köpt RFSUs stickor som jag tänkte börja med. Om något syns där så har jag CB digitala som jag kommer använda för att bekräfta på BIM. Jag har även vanliga CB som ger det klassiska plusset, de tar jag också om RFSU ger utslag, mest för att jag tycker det är kul att få ett pluss :) Så jag är väl förberedd med massa test här :D haha. Vi är på försök nr 2. Egentligen kan man säga att det är första riktiga försöket eftersom förra cykeln fick jag utan förvarning äl fyra dagar tidigare än normalt så vi fick bara till det när ägget redan släppt. Därför kändes det inte som ett optimalt försök. Vore kul om det redan tagit sig men mina andra graviditet tog 3 år att få till och min tredje graviditet tog 10 år. Så därför är jag ganska försiktig med att vara optimistisk. Dock känns det hoppfullt, kan inte minnas någon avsaknad av PMS på denna cykeldag från tidigare månader. Förra månaden var hemsk och jag viste redan på äl+10 att jag inte var gravid. Oavsett så är jag tacksam att jag slipper min PMS, känner mig så glad och avslappnad så det är underbart :)
  • Hoppas2022
    0josss0 skrev 2021-05-02 07:52:15 följande:

Hej! Håller tummarna :)

Får jag bara fråga - kom mensen tidigare också pga att du fick ÄL 4 dagar tidigare? Eller blev det fler dagar än du vanligtvis har mellan ÄL och mens då? :)

Tack för tummarna :)

Ja, min mens kommer alltid på äl+14. Enstaka gånger på äl+13 eller äl+15. Men nu sist kom mensen på äl+14.
  • Hoppas2022
    mangelica skrev 2021-05-02 09:12:58 följande:

Dagens test.

Hade inte förväntat mig att se något idag då jag bara är på äl+6. Min app har ändrar lite mellan bim den 10 och 11/5.

Irl kan jag kanske ana där strecket ska va, annars tycker jag det va toppen test! Verkligen blankt när det är blankt. Dem är från tent, be soure testa supertidigt.

Kommer nog inte klara att hålla mig imorgin heller så vi får se haha xD

Spännande! Äl+6 är ju ovanligt tidigt att plussa så förhoppningsvis får du ett pluss de kommande dagarna :) är det någon som vet hur många i procent som får positivt på testa tidigt testerna per dag efter äl? Av dem som sen visar sig vara gravida då. Finns det någon statistik på det?
  • Hoppas2022
    mangelica skrev 2021-05-02 16:57:30 följande:

Har känt av i ca 10 minuter som lite stickningar/ilningar eller som att det stramar lite nästan i höger sida nere i livmodern. Kan det va ett ägg som fäster tro? Haha xD jag överanalyserar allt just nu haha

Spännande! Jag tror absolut att en del känner när ägget fäster. Har själv aldrig gjort det men jag känner när ägget släpper. Ska tydligen bara vara 1 av 5 som får ont i äggstocken när ägget släpper. Håller tummarna för att det var ägget som fäste för dig!

Själv har jag haft fortsatt frossa idag. Fryser och svettas om vartannat. Precis som i min förra graviditet. Fortsatt ont i brösten och för fjärde dagen i rad så sov jag dagtid med minstingen, är ovanligt trött. Men jag kunde inte hålla mig från att testa och det var totalt blankt. Så det kanske bara är en lätt infektion jag har i kroppen. Vi får se, finns ännu tid kvar till på fredag. Ska testa imorgon eller på tisdag igen.
  • Hoppas2022
    Stjärnhimmeln skrev 2021-05-02 21:17:23 följande:

Morgonen räddad! Detta booorde väl visa på äl+12/13???

Det är sådana jag använder :) Ingen aning hur tidigt de kan visa något. Försökte hitta statistik tidigare idag och läste någon artikel där det stod att 80 % av gravida får ett positivt test på äl+14. De hade testat olika sorter men jag vet inte vilka.
  • Hoppas2022
    Amandannn skrev 2021-05-02 21:45:28 följande:

Det var ännu tydligare nu ikväll så jag vågar skriva plussat. :)

1/5 JosHed - PLUSSAT

2/5 Humlesurr - PLUSSAT

5/5 Stjärnhimmeln

5/5 amandannn PLUSSAT

8/5 MBL1712, jojjans

9/5 DrLavernius

9/5 Hoppas2022

10/5 Juniprinsen, Elise96

10/5 Trubadurenstjej, mangelica

12/5 Fjonkis

13/5 QueenS

15/5 Ugglans

16/5 Lotgardet

18/5 muffins88

19/5 Inorina

20/5 senapp

21/5 Secret A

29/5 FruBjörk, jeannollåtta

Stort grattis :D
  • Hoppas2022
    Jojjans skrev 2021-05-03 05:47:33 följande:

Hur tidigt har illamående kommit för er andra som tidigast?

Jag har nu två dagar i rad känt mig illamående på morgonen, idag värre än igår. Men inga andra symptom. Är på äl+10 som längst eller äl+7 som kortast. Tänkte testa på onsdag, dagen innan BIM och äl +12 (om jag hade ägglossning så tidigt som jag borde ha haft).

Med graviditet 1 mådde jag dåligt ca 6 dagar innan förväntad mens. Från dagen för förväntad mens var jag sängliggande fram till vecka 12. Och fortsatte må dåligt fram till vecka 17. Jag spydde inte men var typ sjösjuk. Mådde illa, var extremt trött och extremt yr.

Med graviditet 2 mådde jag utmärkt hela graviditeten. Var bara på slutet som jag var som en uppblåst ballong pga havandeskapsförgiftning. Det var jobbigt men mådde aldrig illa.

Med graviditet 3 mådde jag illa från vecka 7 fram till han föddes. Spydde alla dessa veckor. Var mycket trött vecka 7-12 men inte som med första.
  • Hoppas2022
    mangelica skrev 2021-05-03 07:05:51 följande:

Morgonens test, kan ana en skugga, men förmodligen bara området där färgen ska fästa :). Äl+7 idag så har hoppet uppe.

Tycker med att det skymtas en skugga. Hoppas det blir starkare!
  • Hoppas2022

Själv testade jag blankt idag igen. Ska hänga kvar till BIM på fredag och göra ett nytt test om inte mensen kommer.

• Hoppas2022
    tmh skrev 2021-05-04 14:22:34 följande:

Vill någon hjälpa mig att tolka testerna. Är samma test men olika ljus och vinkel.

BIM + 3 och ingen mens i sikte

Tycker det syns något där :) hoppas det blir starkare!
  • Hoppas2022
    Jojjans skrev 2021-05-05 05:14:49 följande:

Äl+10 troligtvis, och det blankaste test jag sett. Har också exakt NOLL känningar och har alltid känt av mina graviditeter tidigare, så nu blir det inga fler test om inte mensen skulle vara sen.

Känns helt ok då jag var förberedd. Och endast andra försöket. Men undrar vad det kommer göra med mig på sikt om det tar tid. Jag har alltid haft sjukt lätt för att bli gravid. Gjort 3 aborter mellan 20-30. Sen när vi började försöka med sonen var jag 32, men blev ändå gravid på 3 av 5 försök (men fick först ett sent och sen ett tidigt missfall innan han det blev bebis). Nu är jag 35 men tänker att det borde inte vara så stor skillnad på några år, men måste sluta ta min fertilitet för givet helt klart.

Tråkigt! Men det är tidigt ännu, håller tummarna för att det blir positivt för dig om några dagar!

Testade själv blankt idag igen och ska ha mens på fredag. Jag tar det som att jag inte är gravid och får inse att mina symtom har andra orsaker. Går vidare till nästa månad nu då och hoppas på ett plus i juni istället.
Svar på tråden BIM maj