Inlägg från: Hoppas2022 |Visa alla inlägg
  • Hoppas2022

BIM maj

mangelica skrev 2021-04-26 09:36:57 följande:

Hur gammla är ni som försöker här nu? Och är det första barnet eller har ni fler?

Kan inte sluta mig att känna mig lite gammal, att det kommer bli tuffare för mig att bli gravid nu. Är ju så himla uppspelt. Blev gravid med första barnet på första försöket när jag va 17. Andra barnet på första försöker när ja va 21, samma med tredje barnet på första försöket när jag va 22 och nummer fyra och fem (tvillingar) blev en hoppsan efter ett oskyddat samlag när jag va 24. Känns so. Att vi kommer få det tufft nu, nyligen fyllt 29.

Jag är 37 år och inne på andra försöket. Har 3 barn sedan tidigare .

Första kom oplanerat då jag var precis 20 år.

Andra blev jag gravid efter exakt 3 år av försök.

Tredje kom efter 10 år. Försökte inte aktivt alla dessa år men vi har ändå alltid prickat ägglossningen.

Jag har inte stora förväntningar att det blir en fyra men hoppas innerligt eftersom jag vill ha ett syskon i nära ålder till minstingen.
  • Hoppas2022
    JosHed skrev 2021-04-26 14:03:12 följande:

Ser någon? BIM i helgen (eventuellt fredag). Känns tidigt :/

Jag ser något :) håller tummarna för att det blir starkare. När ska du testa nästa gång?
  • Hoppas2022
    JosHed skrev 2021-04-26 19:34:08 följande:

Jag testat med morgonurinen imorgon (om jag inte glömmer bort det xD), mest för att se så det faktiskt syns något då mer xD är det positivt så kanske testar digitalt på fredag. Är det inte positivt så är det väl spökstreck och då inväntar jag väl mesen :/

Spännande :) Hoppas det är positivt!
  • Hoppas2022
    JosHed skrev 2021-04-27 05:28:13 följande:

Och bilden kom såklart inte med (skakar om händerna xD)

Stort stort grattis :D
  • Hoppas2022
    JosHed skrev 2021-04-27 05:28:13 följande:

Och bilden kom såklart inte med (skakar om händerna xD)

Har du känt av några tidiga symtom?
  • Hoppas2022
    mangelica skrev 2021-04-27 08:17:32 följande:

Jag kan inte tycka mig se någon ökning alls på mina tester :/. Erfarenheter av rfsus ägglossningstester någon?

Känner dock att jag litar mer på min tempraturkurva då jag kört med natural cykles i 2 år och har god koll på min kropp. Samtidigt så får jag ont vid sex när jag närmar mig ägglossning (och mens) och dem senaste 2 dagarna har det smärtat litegrann xD.

Tänker att om min tempraturstigning redan varit, så bör jag väll inte längre kunna få utslag på äl test eftersom hormonet bara ökar tills ägget släpper? Och när ägget släpper stiger temperaturen.? Någon som har stenkoll? Haha luddig text Idag xD

Vilken cykel dag är du på? Jag använde samma tester och för mig fungera dem bra. Fick ökning när jag började känna äl symtom och minskning när jag inte kände av. Hade starkt positivt dagen innan äl och samma dag som äl.

Hormonet gick upp och ner för mig men aldrig helt blankt. Jag slutade dock testa efter det gick ner då min ägglossning varit. Vilken cykel dag började du testa?
  • Hoppas2022
    JosHed skrev 2021-04-27 09:23:00 följande:

Nej, brukar inte känna av något verken innan graviditet eller mens så är nog inte så känslig för hormonerna för ens man typ kan plussa :) däremot har jag haft som lite lite mensvärk och hugg i äggstocken sen ägglossningen vilket oroar mig så jag aldrig känt så innan. Så vet inte om det var ett symtom eller bara en tillfällighet. Kan inte låta bli att oroa mig för utomkvedshavandeskap utifrån det med...

Ok, håller tummarna för att det går bra! Jag fick en stark mensvärk på natten, tre dagar efter äl. Det var så pass stark värk att jag väcktes av det och kunde inte somna om. Det har aldrig hänt mig förr och man hoppas ju på att det är ett symtom. Men kan ju vara en tillfällighet, kanske någon irritation i livmodern? Antagligen mest troligt eftersom ägget inte fäster så tidigt.
  • Hoppas2022
    Hoppas2022 skrev 2021-04-27 09:34:33 följande:

Ok, håller tummarna för att det går bra! Jag fick en stark mensvärk på natten, tre dagar efter äl. Det var så pass stark värk att jag väcktes av det och kunde inte somna om. Det har aldrig hänt mig förr och man hoppas ju på att det är ett symtom. Men kan ju vara en tillfällighet, kanske någon irritation i livmodern? Antagligen mest troligt eftersom ägget inte fäster så tidigt.

Men läste precis att enligt 1177 så fäster ägget efter 2-6 dagar, har dock alltid hört att det sker tidigast efter 5 dagar. Vet inte vad som stämmer? Men hoppas 1177 har rätt för isåfall kan mensvärken varit ägget som fäste :D
  • Hoppas2022
    Hoppas2022 skrev 2021-04-27 09:38:14 följande:

Men läste precis att enligt 1177 så fäster ägget efter 2-6 dagar, har dock alltid hört att det sker tidigast efter 5 dagar. Vet inte vad som stämmer? Men hoppas 1177 har rätt för isåfall kan mensvärken varit ägget som fäste :D

Glöm vad jag skrev precis, gick in på 1177s sida och läste. 2-6 dagar gällde för IVF. 6-8 dagar står det att det tar för en vanlig befruktning. Google tog fram fel svar till mig.
  • Hoppas2022
    Stjärnhimmeln skrev 2021-04-29 06:33:54 följande:

Kunde inte låta bli :P tog ett RFSU testa tidigt nyss men inget plus på den inte. BIM-6 enligt appen.. tåååålamod.. Avvaktar till efter helgen nu.

Förstår dig :) försöker hålla fingrarna i styr och inte ta ett test :D vet ju att det blir negativt så här tidigt :) Jag är på äl+6 och ska försöka hålla mig till äl+11. Med mina andra barn har ja plussat på BM+4, BIM och BIM+5. Så vet inte om jag kan plussa innan BIM.
Svar på tråden BIM maj