• Fjonkis

BIM maj

21/5 Secret A

mangelica skrev 2021-04-26 09:36:57 följande:

Hur gammla är ni som försöker här nu? Och är det första barnet eller har ni fler?

Kan inte sluta mig att känna mig lite gammal, att det kommer bli tuffare för mig att bli gravid nu. Är ju så himla uppspelt. Blev gravid med första barnet på första försöket när jag va 17. Andra barnet på första försöker när ja va 21, samma med tredje barnet på första försöket när jag va 22 och nummer fyra och fem (tvillingar) blev en hoppsan efter ett oskyddat samlag när jag va 24. Känns so. Att vi kommer få det tufft nu, nyligen fyllt 29.

Jag fyller 33 i år. Detta är tredje (och sista) barnet.

Jag känner också att det kan ta tid denna gången. De andra gångerna har jag blivit gravid direkt. Men det är ju 8 och 6 år sedan.
  • Fjonkis

BIM-tråd

1/5 FruBjörk

1/5 JosHed

5/5 Stjärnhimmeln

7/5 Amandaannn, Jeannollåtta

8/5 MBL1712

9/5 DrLavernius

9/5 Hoppas2022

10/5 Juniprinsen, Elise96

11/5 mangelica

12/5 Fjonkis

13/5 QueenS

15/5 Ugglans

18/5 muffins88

19/5 Inorina

21/5 Secret A

• Fjonkis
    mangelica skrev 2021-04-26 11:37:49 följande:

Hur länge har du försökt nu på nr 3? Vad får dig att tro att det ska ta längre tid nu?

Hoppas det går bra för oss båda 2 denna gången :)

Detta är första försöket nu, nej men det är bara den känslan jag har. Sen har jag haft spiral som jag tog ut i januari och det har inte vart så tydligt med cyklerna sen dess. Innan spiralen så var cyklerna som en klocka. Sen har jag gått ner 45 kg i vikt sen senaste barnet. Visst att det är bra för fertiliteten att inte vara överviktig men jag har ingen aning om vad viktnedgången gjort med hormonerna och allt som ska klaffa. Vi får se, är ändå hoppfull. Ja jag håller tummarna för det :)
  • Fjonkis
    JosHed skrev 2021-04-26 14:03:12 följande:

Ser någon? BIM i helgen (eventuellt fredag). Känns tidigt :/

Jag ser! Åh vad spännande att det börjar dyka upp graviditetstest i gruppen. Håller alla tummar att det blir starkare. Ser fram emot mer test:)

Jag själv försöker mig på det där med ägglossningstest för första gången i mitt liv. Köpte ett paket med 7 test, tog ett idag men det var inte positivt, tänker att jag har äl på onsdag.

Har du erfarenhet utav äl test? Jag ska ta ett test nu varje dag (kommer ta vid 16 tiden efter jobbet) för att se en ökning alltså?
  • Fjonkis
    Jeannollåtta skrev 2021-04-26 19:15:26 följande:

Precis ! Ta ett test varje dag fram tills du anar stegring, då kan du testa fler gånger för att inte missa. (Kan du göra innan med men de är lite slöseri med tester tycker jag iafl) Spara testerna så att du kan följa stegringen varje dag. När stegringen väl kommer går den oftast inte att missa. Strecken ska vara lika starka eller teststrecket starkare. Har du sparat testen så är det enkelt att se stegringen !

Tack! Har sparat dagens test:) Jag får så tydlig ägglossning så det ska bli spännande att se om testen ökar dagen innan/samma dag.
  • Fjonkis
    JosHed skrev 2021-04-27 05:28:13 följande:

Och bilden kom såklart inte med (skakar om händerna xD)

Åh så kul! Stort grattis! :)
  • Fjonkis

Så frustrerande. Har kollat med ältester en/två gånger om dagen nu. Alla negativa, noll stegring. Jag borde ha äl idag. Inga känningar

• Fjonkis
    mangelica skrev 2021-04-28 08:04:24 följande:

Jag har inte heller fått någon stegring :(. Men har läst mycket om det, och jag har dragit slutsatsen av att alla inte får utslag på dem! Tydligen kan ökningen va så snabb att man kan missa den på ett par timmar!

Har ni endå försökt?

När jag och min sambo skulle skaffa vårat första barn så hade vi inga "hjälpmedel" alls. När jag va på typ dag 8 i cykeln så började vi ha sex varannan kväll fram tills att vi trodde det va äl, då låg vi typ 3 dagar i rad. Vi plussade direkt den gången. Dem andra är inte aktivt planerade men välkomna. Nu när vi försöker med nummer 6 (han skulle absolut inte ha fler, men ångrade sig) så ville vi verkligen gå igenom allt från början igen. Planering, tester, blöjor och skötväskor :D. Vi har det senaste året plockat bort allt som har med bebisar att göra, vi har haft alla bebisar framme i över 6 år! Vi har tillock med sålt av spjälsängar, skötbord och givit iväg alla kläder ^^. Så nu startar vi helt på noll och får känna spänningarna över att så småningom packa skötväska, bädda spjälsäng och köpa skötbord och blöjor igen :D<3. Våra yngsta somr tvillingar blir 4 i augusti <3

Ja vi har haft sex varje dag sen i fredags.

Har aldrig använt stickor innan utan bara gått på mina äl symptom och båda gångerna blivit gravida direkt. Men nu har jag ju inte ens symptom, som jag brukar ha jämt. Vi startar också helt på noll nu, ska bli så himla roligt och köpa vagn och sånt igen:) våran yngsta blir fem i augusti.
  • Fjonkis
    mangelica skrev 2021-04-28 08:46:47 följande:

Vad spännande :) jag håller tummarna för er! Då har ni ändå legat i nu haha xD hur gammal är du? Va detta försök på nr 3?

Ska bli så mysigt att börja om :)<3

Tack:) Till min mans stora glädje så har vi det ja, jag själv är helt slut haha. Jag blir 33 i år och detta är tredje barnet. Hur gammal är du?

Var tvungen att gå och känna om livmodertappen är ändrad och det är den definitivt. Väldigt mjuk, lätt att känna och öppen, så är den aldrig annars. Men inga älflytningar, eller andra känningar. Ska bli spännande och kolla ältest sen i eftermiddag.

Ja det ska bli så mysigt, men läskigt också:)
  • Fjonkis
    ugglans skrev 2021-04-28 08:23:05 följande:

Samma här. Borde haft äl igår men nu vet jag inte längre. Äl-testen tog slut igårkväll också..

Har du någon bild på dina test?

Ja, jag kan ladda upp en bild när jag kommer hem i eftermiddag:)
Svar på tråden BIM maj