• Mandel

Kvinnor mår bättre som singlar än män?

Anonym (Kvinnor) skrev 2021-04-02 10:14:27 följande:

De flesta kvinnor som är singlar och bor ensamma kommer att bo ensamma resten av livet enligt min erfarenhet .

Stämmer troligen på mig.
    Skiljde mig när jag var 45 år och är livrädd för att hamna i samma sits igen att det är jag som ska handla, städa, laga mat osv så som det var i mitt äktenskap. 
    Som gift var jag mer eller mindre låst hemma för det fanns liksom ingen fri tid för mig att kunna ta mig för saker. Skulle jag hitta på något var jag tvungen att boka in en tid för det och alltid stå påklädd och klar för att rusa ut när maken -barnens far, väl behagade komma hem och ta över barnen. Ofta skickade han sin pappa i sitt ställe vilket gjorde att jag bara kände att mitt "tramsande" med fritidssysselsättning bara drabbade svärfar och det klarade mitt samvete inte av.

Så efter att i 25 år inrutat mitt liv efter en man och hans arbetande så vägrar jag rätta mig efter någon annan. Jag har väntat tillräckligt i mitt liv, så nu är det jag som bestämmer vad jag gör med min tid. Har aldrig haft så mycket fritid som sedan jag skilde mig! Och humöret är bättre eftersom jag slipper vara ledsen, arg, besviken osv över att alltid få fixa allt själv när någon annan borde tagit halva ansvaret.

Så i dejtingsvängen undvek jag män med barn yngre än mina för jag vägrar bli småbarnsmamma igen!
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (Bull) skrev 2021-04-09 10:04:30 följande:
    Du älskade honom inte, men du behövde hans lön för försörjningen, för dig och dina barn. Du utnyttjade honom.

Den där generella slutsatsen gillar jag verkligen. För din info så var det jag som tjänade mest.
    På slutet hade jag till och med anställning på sammanlagt 150% och klarade ändå av att sköta om hushållet, trädgården, barnen och bilen i toppskick!

Att jag inte älskade honom på slutet stämmer dock. Lite svårt att älska någon som man mest är arg, ledsen och besviken på. Han blev dock oerhört chockad och kränkt när jag lämnade en sådan perfekt människa som honom...
    Han såg det inte komma.

• Mandel
    Anonym (Lesbisk) skrev 2021-04-09 15:07:28 följande:

Jag, kvinna, har aldrig haft ett så fint och jämställt förhållande som med min nuvarande; en kvinna!

Jag skulle definitivt kunna tänka mig att dela min vardag med en annan kvinna, men grejen är att jag är galet snoppfixerad och älskar sex med män så då måste det till en man ibland
Svar på tråden Kvinnor mår bättre som singlar än män?