Kvinnor mår bättre som singlar än män?
Anonym (Kvinnor) skrev 2021-04-02 10:14:27 följande:
De flesta kvinnor som är singlar och bor ensamma kommer att bo ensamma resten av livet enligt min erfarenhet .
Skiljde mig när jag var 45 år och är livrädd för att hamna i samma sits igen att det är jag som ska handla, städa, laga mat osv så som det var i mitt äktenskap.
Som gift var jag mer eller mindre låst hemma för det fanns liksom ingen fri tid för mig att kunna ta mig för saker. Skulle jag hitta på något var jag tvungen att boka in en tid för det och alltid stå påklädd och klar för att rusa ut när maken -barnens far, väl behagade komma hem och ta över barnen. Ofta skickade han sin pappa i sitt ställe vilket gjorde att jag bara kände att mitt "tramsande" med fritidssysselsättning bara drabbade svärfar och det klarade mitt samvete inte av.
Så efter att i 25 år inrutat mitt liv efter en man och hans arbetande så vägrar jag rätta mig efter någon annan. Jag har väntat tillräckligt i mitt liv, så nu är det jag som bestämmer vad jag gör med min tid. Har aldrig haft så mycket fritid som sedan jag skilde mig! Och humöret är bättre eftersom jag slipper vara ledsen, arg, besviken osv över att alltid få fixa allt själv när någon annan borde tagit halva ansvaret.
Så i dejtingsvängen undvek jag män med barn yngre än mina för jag vägrar bli småbarnsmamma igen!