Inlägg från: Anonym (Bull) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bull)

Kvinnor mår bättre som singlar än män?

Män som är singlar, super mer.

En kvinna i livet gör att man sköter sig bättre, eftersom man anpassar sig till henne.

• Anonym (Bull)
    Anonym (Svårt att vara singelförälder som man) skrev 2021-04-08 23:11:52 följande:

Samhällsandan är inte särskilt snäll mot singelmän om de har barn. Arbetsgivare och chefer har väldigt låg tolerans för vab, föräldramöten, att man inte kan jobba över osv osv. Så man måste försaka sina barn eller löpa stor risk att förlora jobbet (nedskärningar? Gissa vem som ryker först).

Toleransen för singelmammor i arbetslivet är betydligt högre. Så en singelman om han har barn på halvtid (vilket nog är standard för skilda?) kommer leva under en konstant stress där han slits mellan barn och arbete där han antingen försakar barnen, eller försakar jobbet (och försakar han jobbet drabbas barnen med rejält).

Utöver det kommer svårigheter att dejta. Kvinnor utan barn vill sällan ha någon med barn, och kvinnor med barn tar hellre även dem barnlösa män så kärleks och sexliv kan man nästan glömma.

Så att vara singelman och pappa är skitjobbigt att kombinera. Så det är inte så konstigt att kvinnor oftare initierar skilsmässa än män, för samhället har verkligen ingen som helst tolerans för att även singelmän kan vara pappor. Män har så enormt mycket mer att förlora och får ett väldigt jobbigt liv som singlar.

Kvinnorna har lyckats få den nya generationen män att "vilja ta hand om barn".

Delad vårdnad efter skilsmässan.

Aldrig, aldrig, säger jag. Barnen är kvinnornas business. Vi är bara avelshingstar, varken mer eller mindre.
  • Anonym (Bull)
    Mandel skrev 2021-04-09 09:04:58 följande:
    Stämmer troligen på mig.
    Skiljde mig när jag var 45 år och är livrädd för att hamna i samma sits igen att det är jag som ska handla, städa, laga mat osv så som det var i mitt äktenskap. 
    Som gift var jag mer eller mindre låst hemma för det fanns liksom ingen fri tid för mig att kunna ta mig för saker. Skulle jag hitta på något var jag tvungen att boka in en tid för det och alltid stå påklädd och klar för att rusa ut när maken -barnens far, väl behagade komma hem och ta över barnen. Ofta skickade han sin pappa i sitt ställe vilket gjorde att jag bara kände att mitt "tramsande" med fritidssysselsättning bara drabbade svärfar och det klarade mitt samvete inte av.

Så efter att i 25 år inrutat mitt liv efter en man och hans arbetande så vägrar jag rätta mig efter någon annan. Jag har väntat tillräckligt i mitt liv, så nu är det jag som bestämmer vad jag gör med min tid. Har aldrig haft så mycket fritid som sedan jag skilde mig! Och humöret är bättre eftersom jag slipper vara ledsen, arg, besviken osv över att alltid få fixa allt själv när någon annan borde tagit halva ansvaret.

Så i dejtingsvängen undvek jag män med barn yngre än mina för jag vägrar bli småbarnsmamma igen!
    Fast du stod ut i alla fall, under 25 år, tills ungarna var stora nog att klara sig själva.

Du älskade honom inte, men du behövde hans lön för försörjningen, för dig och dina barn. Du utnyttjade honom.

Kanske älskade inte han dig heller, men du skötte det dagliga, hemmet & ungarna. Han utnyttjade dig.

Vi människor utnyttjar varandra. Sådant är livet!

Men nu är du inne i en annan fas i livet. Nu finns där inte driften att bli mor. Nu är hela spelplanen förändrad.

Du måste inse att du är en helt annan person nu än när du var 20. Alla är det.

Det är absurt att tänka att 'jag skulle ha gjort så då', eftersom man då var en helt annan person, med helt andra tankar, helt andra drifter, och med få erfarenheter av livet.
Svar på tråden Kvinnor mår bättre som singlar än män?